דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / שני הרוגים בתאונות עבודה ברחבי הארץ

סמוך לשעה 8:40, נפל עובד, כבן 40, נפל מגובה של כחמש קומות באתר בנייה בראש העין, מותו נקבע במקום | בשעה 10:26, נדרס עובד שהכווין משאית בכניסה לגעש | בשתי תאונות נוספות שאירעו הבוקר, נפצעו שני עובדים נוספים

אתר תאונת הבניין בראש העין (צילום: דוברות מד"א)
אתר תאונת הבניין בראש העין (צילום: דוברות מד"א)

עובד, בעל אזרחות סינית כבן 40, נהרג הבוקר (חמישי) בנפילה מגובה של כחמש קומות באתר בנייה בראש העין. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לאתר, נאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג ה-19 בתאונות בענף הבניין מאז תחילת השנה. מאוחר יותר, נהרג עובד באתר עבודות ההרחבה של כביש 2. בשתי תאונות עבודה נוספות שאירעו הבוקר, נפצעו שני עובדים באורח קשה ובינוני.

סמוך לשעה 8:40, הוזעקו כוחות מרחב ירקון של מד"א לאתר הבנייה, ברחוב העבודה בעיר, שם מצאו את העובד כשהוא ללא רוח חיים, וקבעו את מותו.

אתר תאונת הבניין בראש העין (צילום: דוברות מד"א)
אתר תאונת הבניין בראש העין (צילום: דוברות מד"א)

פרמדיקית מד"א, ערין כבהא, שהגיעה לזירה סיפרה כי "הפועלים הובילו אותנו לתחתית הבניין, שם ראינו עובד בשנות הארבעים לחייו, מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לאחר שנפל מגובה של כמה קומות. ביצענו בו כמה בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא רוח חיים".

בשעה 10:26 התקבל דיווח במרחב ירקון של מד"א על הולך רגל שנפגע מרכב באתר בנייה במחלף חוף השרון. פרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 50 ללא רוח חיים עם פגיעה רב מערכית קשה. מותו נקבע במקום.

מהמשטרה נמסר כי מתחקור ראשוני עולה כי נהג משאית, שנסע לאחור, דרס למוות את הפועל שהכווין אותו בעבודות ההרחבה של כביש 2. הועבר דיווח לחוקר תאונות עבודה.

מוקדם יותר, בסמוך לשעה 8:00, התקבל דיווח במרחב ירושלים של מד"א על עובד, כבן 33, שהתחשמל ברחוב דברי חיים בבית"ר עילית. חובשים ופרמדיקים העניקו לפצוע טיפול רפואי, ופינו לבית החולים הדסה עין כרם, כשמצבו מוגדר קשה והוא סובל מכוויות בפלג גופו העליון.

סמוך לשעה 9:20, הוזעקו כוחות מרחב איילון של  מד"א לאתר בנייה ברחוב נתן אלתרמן ברחובות, שם נפל עובד מגובה של כארבעה מטרים. הפצוע, גבר כבן 28, פונה לבית החולים קפלן, כשמצבו מוגדר בינוני והוא סובל מחבלות בגב ובגפיים.

אתר תאונת הבניין ברחובות (צילום: רן מנוסיס, תיעוד מבצעי מד"א)
אתר תאונת הבניין ברחובות (צילום: רן מנוסיס, תיעוד מבצעי מד"א)

"שני הרוגים הבוקר בתאונות בנייה. שתי משפחות שכולות נוספות. ההפקרות משתוללת והמדינה ממשיכה בשלה, בעשייה מועטת ולא אפקטיבית למניעת ההרג הזה" אמר היום ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), "הפעולה הנדרשת היא בראש ובראשונה מניעה! עד שלא נכפיל ונשלש את הפיקוח על ביצוע התקנות והחוקים, לא נתקדם. אני קורא לממשלה להגדיר מצב חירום ולהביא במהירות 60-50 מפקחים שיתחילו להסתובב בשטח ולמנוע את המשפחה השכולה הבאה".

בשבוע שעבר נהרג עובד, כבן 30, נהרג לאחר שנפגע מחפץ כבד שנפל מגובה באתר בנייה ברחוב הצנחנים בהוד השרון.  חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו במקום.

"כשהגענו למקום, ראינו גבר כבן 30 שוכב, כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעות קשות בגופו" סיפר פרמדיק מד"א שי רענן, "ניסינו להעניק לו טיפול
רפואי אך הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו במקום" .

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!