דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור בספרד / 13 הרוגים ו-100 פצועים בפיגוע בברצלונה, בלילה 7 פצועים בקמברילס

אמש בשעות הערב דהרה מכונית מסחרית לעבר קהל רב במרכז ברצלונה | לאחר כמה שעות אירע פיגוע דריסה נוסף בעיירת החוף קמברליס | כרגע לא ידוע על נפגעים ישראלים | שגריר ישראל בספרד ל׳דבר ראשון׳: ״ספרד במצב כוננות גבוה זמן רב״

כוחות הביטחון מעניקים טיפול רפואי לפצועים בזירת פיגוע הדריסה בברצלונה אמש (צילום: AP Photo/Oriol Duran).
כוחות הביטחון מעניקים טיפול רפואי לפצועים בזירת פיגוע הדריסה בברצלונה אמש (צילום: AP Photo/Oriol Duran).
שי ניר

אמש (חמישי), בשעות הערב, דהרה מכונית מסחרית לעבר קהל רב בשדרות ׳לה ראמבלה׳ שבמרכז העיר ברצלונה. 13 בני אדם נהרגו וכ-100 נפצעו. על פי משטרת ברצלונה מדובר באירוע טרור, אותו ככל הנראה ביצע דאע״ש.

לפנות בוקר כבר אירע פיגוע נוסף, בעיירת החוף קמברילס, שבקטלוניה. רכב מסחרי פגע ב-6 אזרחים ושוטר. חמשת המחבלים נורו ונהרגו. על פי המשטרה פיגוע הדריסה קשור לפיגוע הרצחני שאירע בברצלונה המרוחקת 100 ק״מ מהעיירה כמה שעות קודם.

זירת פיגוע הדריסה בברצלונה (ללא קרדיט)
זירת פיגוע הדריסה בברצלונה (ללא קרדיט)

המשטרה בודקת אם המחבלים לבשו חגורות נפץ וחושדת שהאירוע קשור לפיצוץ שאירע בעיירת חוף אחרת, אלקנאר, ביום חמישי בבוקר ובו הרוג ופצוע, נראה שדיירי הבית ניסו ליצור מטעני נפץ.

בשעות אלה עדיין מתנהל מצוד אחרי אחד המחבלים מהפיגוע בברצלונה לאחר שאחד המחבלים שהיה ברכב המסחרי נעצר והשני נורה ונהרג. נכון לעכשיו לא ידוע על נפגעים ישראלים בספרד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב אמש על הפיגוע באומרו ״ישראל מגנה בתוקף את פיגוע הטרור בברצלונה. בשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. הערב ראינו שוב שהטרור מכה בכל מקום, ועל העולם התרבותי להילחם בו יחד כדי להביס אותו״.

נשיא ארה״ב כתב אמש בטוויטר ״ארה״ב מגנה את הפיגוע בברצלונה, ספרד, ותעשה כל מה שצריך כדי לעזור. תהיו קשוחים וחזקים, אנחנו אוהבים אתכם״

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/898243270169563136

דניאל קוטנר, שגריר ישראל בספרד, התראיין אתמול לאחר הפיגוע בברצלונה ל׳דבר ראשון׳.

-מהן פעולות השגרירות ביחס לפיגוע?

אנחנו עובדים במתכונת חירום. הקמנו מטה בשגרירות ויצרנו קשר עם כל הגורמים הרלוונטים, משטרת קטלוניה, המשטרה הלאומית, משמר הגבול הספרדי, בתי חולים, גורמים בקהילה היהודית וגורמים נוספים שיכולים לתת מידע על ישראלים. הקונסול יצא עם עובדי השגרירות לשטח לעזור במידת הצורך.

-האם השגרירות קיבלה התראות לפיגוע?

אני לא יכול למסור מידע בעניין. אני יכול לומר שמצב העירנות בספרד מאוד גבוה. מזה חודשים ארוכים הם במצב כוננות ארבע מתוך חמש. המדינה כולה מודעת לסכנות והם במצב של כוננות.

זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Oriol Duran)
זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Oriol Duran)

-האם ידוע על ישראלים בין הנפגעים?

עד עכשיו כל הגורמים מאשרים שלא היו ישראלים. הספירה לא סופית עדיין כי לא כולם אותרו וזוהו. מהמידע שקיבלנו מהשלטונות ובתי החולים עד עכשיו לא אותרו כל ישראלים ואני מקווה שלא יאותרו בעתיד.

-האם יש נציגות ישראלית בברצלונה?

בברצלונה יש קונסול כבוד חדש. יש לנו כמובן אנשי קשר בקהילה היהודית וקשרים נוספים שהשגרירות טפחה עם הזמן. אין לנו נציגות רשמית של ישראל בברצלונה חוץ מקונסולית כבוד קטנה.

-האם מדינת ישראל הציעה לספרד סיוע?

ספרד מדינה מסודרת וגם כוחות הביטחון הראשיים ערוכים ורציניים. אנחנו בקשר איתם באופן מתמיד. אם יהיה צורך מצידם או רצון אנחנו נסייע.

זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez).
זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez).

רבה של ברצלונה חבר הוועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב מאיר בר חן אמר כי בהנחיות הביטחון שקיבל מייד לאחר הפיגוע נסגרו מוסדות הקהילה והרחוב כולו בשליטת המשטרה. "הטרור הוא טרור נגד כל אדם שנברא בצלם. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים להם רפואה שלמה ומהירה" מסר הרב והוסיף כי הקהילה היהודית סומכת על שירותי הביטחון הספרדים שעושים הכל כדי לאבטח את מוסדות הקהילה.

הפעם האחרונה בה התרחש פיגוע בספרד היתה לפני 13 שנים, כאשר בשנת 2004 נרצחו 191 ונפגעו 1,400 איש על ידי ארגון הטרור אל-קאעידה ברכבת התחתית במדריד.

כוחות ביטחון ועוברי אורח מפנים פצועה מפיגוע הדריסה בברצלונה לקבל טיפול רפואי. (צילום: AP Photo/Oriol Duran).
כוחות ביטחון ועוברי אורח מפנים פצועה מפיגוע הדריסה בברצלונה לקבל טיפול רפואי. (צילום: AP Photo/Oriol Duran).

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!