דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור בספרד / הרשויות בספרד מעריכות כי ישנו קשר בין שני הפיגועים

המצוד אחר נהג הרכב המסחרי שהרג 13 בני אדם בברצלונה נמשך | בעיירת החוף קמברליס נורו ע"י המשטרה חמישה מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע | ישראלית שנפצעה קל בפיגוע בברצלונה הועברה לטיפול בביה"ח סורוקה בב"ש

מניחה פרחים ב׳לה ראמבלה׳ (AP Photo/Manu Fernandez).
מניחה פרחים ב׳לה ראמבלה׳ (AP Photo/Manu Fernandez).

שתי מתקפות הטרור שאירעו אתמול (חמישי) בברצלונה ובעיירת החוף קמברליס, בטווח של שעות ספורות, קשורות זו לזו. "יש קשר בין הפיגועים", אמר שר הפנים הקטלוני, חואקין פורן, שעדכן כי המצוד אחר נהג הרכב המסחרי שרצח 13 בני אדם ופצע 100 נוספים בשדרות לה רמבלה בברצלונה, נמשך. המשטרה המקומית אישרה כי ישנו קשר בין שני האירועים לפיצוץ שאירע ביום חמישי בדירה בעיירה אלקנאר, בעקבותיו נהרג אדם אחד.

סוכנות הידיעות רויטרס  מסרה כי מבצעי הפיגועים תכננו מתקפה באמצעות גז בישול וכי הרשויות בברצלונה מאמינות כי שמונה אנשים היו מעורבים בביצוע הפיגועים. "העדיפות כרגע היא לאתר את זהותם של האנשים, להוכיח ולהראות את היחסים בין כל החשודים – אלה ששכרו את הרכב המסחרי ואלה שהצליחו להימלט", צוטט מקור משפטי מספרד.

שוטר מסיר את הסרט המשטרתי יום לאחר הפיגוע (AP Photo/Manu Fernandez).
שוטר מסיר את הסרט המשטרתי יום לאחר הפיגוע (AP Photo/Manu Fernandez).
שדרות ׳לה ראמבלה׳ ביום שאחרי הפיגוע (צילום: AP Photo/Manu Fernandez).
שדרות ׳לה ראמבלה׳ ביום שאחרי הפיגוע (צילום: AP Photo/Manu Fernandez).

דאעש לקח אחריות לפיגוע בברצלונה וזמן קצר לאחר הפיגוע עודד את אנשיו לבצע פיגועים נוספים. באחד האיורים שהופץ ברשתות החברתיות נכתב: "לדרוס אותם ללא רחמים".

חמישה מחבלים שדרסו עוברים ושבים בטיילת המקומית בקמברילס, המרוחקת כ-120 ק"מ מברצלונה, נורו הלילה על ידי המשטרה. באירוע הדריסה הזה נפגעו שבעה בני אדם. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה מאוד.

לאחר הפיגוע בברצלונה ביצעה המשטרה המקומית מעצרים של מספר חשודים בחשד למעורבות בפיגוע.

"הטרוריסטים לא ינצחו את עמנו המאוחד"

הרשויות בספרד מסרו כי בפיגוע נפצעו אזרחים מ-24 מדינות שונות וכי בין ההרוגים ישנם שלושה אזרחים גרמנים ואזרח בלגי. 15 בני אדם שנפצעו בפיגוע הדריסה עדיין מאושפזים בבית החולים במצב בקשה. "מדובר במתקפה ג'יהאדיסטית וכל ספרד מזדהה עם הקורבנות ומשפחותיהם. הטרוריסטים לעולם לא ינצחו את עמנו המאוחד, שבחר בחופש ולא בברבריות", אמר ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי לאחר המתקפה.

ישראלית שנפצעה בפיגוע בברצלונה הועברה היום (שישי) לטיפול בארץ, בביה"ח סורוקה שבב"ש ושוחררה לאחר מספר שעות לביתה. משרד החוץ הודיע הבוקר כי פרט לישראלי אחד שעדיין לא יצר קשר עם קרוביו, כל מנותקי הקשר אותרו ומצבם טוב.

המשאית בזירת הדריסה בברצלונה (ללא קרדיט)
המשאית בזירת הדריסה בברצלונה (ללא קרדיט)
כוחות הביטחון מעניקים טיפול רפואי לפצועים בזירת פיגוע הדריסה בברצלונה אמש (צילום: AP Photo/Oriol Duran).
כוחות הביטחון מעניקים טיפול רפואי לפצועים בזירת פיגוע הדריסה בברצלונה אמש (צילום: AP Photo/Oriol Duran).

אמש (חמישי), בשעות הערב, דהרה מכונית מסחרית לעבר קהל רב בשדרות ׳לה ראמבלה׳ שבמרכז העיר ברצלונה. 13 בני אדם נהרגו וכ-100 נפצעו. על פי משטרת ברצלונה מדובר באירוע טרור, אותו ככל הנראה ביצע דאע״ש.

לפנות בוקר כבר אירע פיגוע נוסף, בעיירת החוף קמברילס, שבקטלוניה. רכב מסחרי פגע ב-6 אזרחים ושוטר. חמשת המחבלים נורו ונהרגו. על פי המשטרה פיגוע הדריסה קשור לפיגוע הרצחני שאירע בברצלונה המרוחקת 100 ק״מ מהעיירה כמה שעות קודם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!