דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מוצ"ש אצל היועמ"ש / האם המשטרה תמשיך במדיניות ההכלה או שמא תפעל לפזר את המפגינים בפ"ת?

הדיון בעתירת המפגינים הדורשים לאפשר את קיום ההפגנות בכיכר גורן, הסמוכה לביתו של היועמ"ש, נדחה לשבוע הבא וההחלטה בנושא נשארה לעת עתה בידיה של המשטרה | מני נפתלי, ממארגני ההפגנה, קורא לציבור "לבוא בכל הכוח"

הפגנה שבועית מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה במחאה על השחיתות (צילום: תומר ניוברג / פלאש90).
הפגנה שבועית מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה במחאה על השחיתות (צילום: תומר ניוברג / פלאש90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר ששופט בג"צ נועם סולברג דחה את הדיון בעתירתם של תושבים משכונת כפר גנים, גם הדיון בעתירה שהגישו מארגני ההפגנה לבית המשפט בדרישה שיאפשר את קיום ההפגנות, נדחה לתחילת השבוע הבא וההחלטה האם לאפשר להפגנה המתקיימת ללא רישיון להתקיים, נותרה בידי המשטרה. ח"כ דוד ביטן: "ההפגנות האנטי דמוקרטיות והאנטי מוסריות של מספר עריצי שמאל לא יתקיימו במקום".

מחר (שבת) מתוכננת להתקיים ההפגנה ה-41 בסמוך לביתו של היועץ המשפטי בפ"ת. משבוע לשבוע הולך וגדל מספר המפגינים המגיעים לכיכר גורן בפתח תקווה ובשבוע שעבר הגיעו אליה למעלה מ-3,000 בני אדם. בשבועות האחרונים, מארגן יו"ר הקואליציה דוד ביטן הפגנה נגדית בצידו השני של הכיכר אליה מגיעים כמה מאות פעילי הליכוד. במקביל פועל ביטן מול גורמי אכיפת החוק על מנת למנוע את קיומה של ההפגנה נגד השחיתות. ההפגנה אומנם מתקיימת ללא רישיון, אך בעקבות פסיקת בג"צ הקודמת, המשטרה אפשרה עד כה את קיומה תחת ההגדרה של התקהלות ולא של הפגנה ברישיון.

דוד ביטן בההפגנת פעילי ליכוד בפ"ת מול ההפגנה מול היועמ"ש (צילום: משה קציר)
דוד ביטן בההפגנת פעילי ליכוד בפ"ת מול ההפגנה מול היועמ"ש (צילום: משה קציר)

מני נפתלי ממארגני ההפגנות ניסה בימים האחרונים לקבל מהמשטרה רישיון להפגנה, אך לאור דרישתה של המשטרה להעביר את ההפגנה לפארק בפתח תקווה, העדיפו נפתלי והמארגנים האחרים להשאיר את ההפגנה במקומה הנוכחי וללא רישיון. נפתלי שוחח עם 'דבר ראשון' וקרא לציבור "לבוא בכל הכוח. אנחנו רוצים להפגין ועל פי חוק מותר לנו להפגין, כל עוד לא יהיו נאומים פוליטיים ולא תהיה צעדה אין לנו צורך באישור המשטרה".

השאלה שנותרה פתוחה לקראת מוצאי שבת היא כיצד תנהג המשטרה. האם תמשיך במדיניות ההכלה של ההפגנה או שמא תפעל לפזר את המפגינים. המארגנים מקווים כי מול אלפי מפגינים, המשטרה תעדיף להכיל את האירוע ולא תשתמש בכוח.

בנוסף לדיונים מול בית המשפט ומול המשטרה, התקיים היום עימות ברשתות החברתיות בין חבר הכנסת ביטן לבין פעיל מפלגת העבודה, אלדד יניב. בתגובה לפוסט שפרסם יניב שנפתח במשפט: "אז תקשיבו טוב-טוב: ואל תאמינו לשקרים של המשטרה: במוצ״ש אנחנו בפ״ת. נקודה. ב-20:00 בכיכר גורן. כרגיל. אין שיחרורים ואין תירוצים וכולם באים. עם כל הרוח הטובה שלנו והתקווה הגדולה", הגיב ביטן כי "כך נראה שמאל אנרכיסטי שלא מכבד את חוקי מדינת ישראל והוראות המשטרה. אלה שמציירים את עצמם כשומרי חוק מתגלים כפורעי חוק. ההפגנות האנטי דמוקרטיות והאנטי מוסריות של מספר עריצי שמאל לא יתקיימו במקום, זה מה שרצינו ולשמחתי זה מה שיהיה. אני קורא למשטרה לנהוג ביד קשה נגד מי שיפגין בצורה לא חוקית כדי להפעיל לחץ פסול על היועמ"ש וימשיך לגרום סבל לתושבי המקום."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!