דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סטיב בנון

ארה"ב / סטיב באנון, יועצו הקרוב של טראמפ, התפטר מתפקידו בבית הלבן

טראמפ הודה היום (שבת) בטוויטר לבאנון על שירותיו | באנון יחזור לנהל את כלי התקשורת הימני "ברייטברט" | באנון מצטרף לשורה ארוכה של אנשי ממשל שעזבו מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד לפני 7 חודשים

באנון וטראמפ (AP Photo/Evan Vucci)
באנון וטראמפ (AP Photo/Evan Vucci)

סטיב באנון (63), היועץ והאסטרטג השנוי במחלוקת שנחשב ליקיר הימין הקיצוני בארה"ב, נדחק החוצה מממשל טראמפ בסוף השבוע בהמשך לשינויים הרבים והעזיבות הרבות בממשל בחודשים האחרונים.

באנון, שהיה חלק אינטגרלי בקמפיין של טראמפ לנשיאות ב-2016, הפעיל לחץ על טראמפ מאז הרכבת הממשל לעמוד בהבטחות הקמפיין היותר שנויות במחלוקת כמו הצו הנשיאותי שאסר על כניסה לארה"ב של אזרחים מכמה מדינות בעלות רוב מוסלמי כמו גם ההחלטה לסגת מהסכם האקלים בפריז. באנון הודח מהמועצה לביטחון לאומי על ידי טראמפ כבר לפני 4 חודשים.

סטיב בנון (צילום: סוכנות AP).
סטיב בנון (צילום: סוכנות AP).

באנון התפטר ביום שישי בערב מתפקידו כיועץ ואסטרטג בממשל טראמפ וחזר לכהן כמנהל אתר החדשות "ברייטברט", אתר חדשות ודעות של הימין הקיצוני האמריקאי. באנון טען כי עזיבתו את הממשל היא תחילת הסוף ומעידה על שינוי באג'נדות של הממשל. בראיון לשבועון "וויקלי סטנדרט" אמר באנון כי "נשיאות טראמפ שנלחמנו עליה, וניצחנו, הסתיימה" והוסיף כי "במובנים רבים, אני חושב שאני יכול להיות יעיל בהרבה במאבק מבחוץ עבור האג'נדה שעמה התמודד טראמפ . נילחם בכל מי שיעמוד בדרכנו". באנון בינתיים כבר הופיע לישיבת עורכים ראשונה בתפקידו כמנהל "ברייטברט", כך פורסם בכלי התקשורת.

בשבוע האחרון התראיין באנון למספר כלי תקשורת בהם ביקר גורמים שונים ומתונים יותר בממשל טראמפ. ג'ון קלי, ראש הסגל החדש של טראמפ והאיש שהובא לתפקיד כדי לעשות סדר בממשל ולחסל את ההדלפות, ככל הנראה לא ראה זאת בעין יפה. מאז תחילת דרכו של ממשל טראמפ ישנן הדלפות רבות לתקשורת וגורמים שונים בממשל הפנו עיניהם לכיוונו של באנון כמי שידוע ביחסיו עם התקשורת. באנון אף הואשם בגזענות ואנטישמיות ובסביבתו של טראמפ הופעל כבר מיום מינויו לחץ להדחתו מהתפקיד.

טראמפ הודה בצהריים בחשבון הטוויטר שלו לבאנון בציוץ "אני רוצה להודות לסטיב באנון על שירותיו. הוא הצטרף אלי לקמפיין במהלך הבחירות מול הילרי המושחתת. היה נהדר. תודה"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/898870621584596993

 

הלילה (שישי) הודיע גם המיליארדר קארל אייקן, ששימש כיועץ לטראמפ בתחום הרפורמה ברגולציות, כי הוא מסיים את תפקידו. אייקן ספג ביקורת לאחרונה על כך שישנם ניגודי עניינים בכך שהמלצותיו עשויות לקדם את עסקיו הפרטיים.

טראמפ עצמו עומד בשבוע האחרון בעין סערה תקשורתית לאחר שבחר שלא לגנות באופן ברור את המפגינים הניו-נאצים בשרלוטסוויל שבווירג'יניה, לאחר אירועי האלימות הגזעניים במקום בהם נהרגה צעירה אמריקנית כבת 32. לאחר האירוע אמר טראמפ כי "יש אשמה על שני הצדדים" ואף הוסיף במסיבת עיתונאים מאולתרת בלובי גורד השחקים הניו יורקי שלו,  כי היו "כמה אנשים רעים מאוד" בין אלו שהתכנסו למחאה בשבת. עם זאת, הוסיף כי "היו לך שם גם כמה אנשים מצוינים, בשני הצדדים".

דונלד טראמפ (צילום: Gage Skidmore \ flickr)
דונלד טראמפ (צילום: Gage Skidmore \ flickr)

מספר מחוקקים רפובליקנים, ועשרות דמוקרטים, גינו את הצהרתו של טראמפ – שהשוותה בין  פעילי הימין הקיצוני לאלו שהפגינו נגדם – וקראו לו להתנצל. עם זאת, יש לציין שמרבית הרפובליקנים, כולל הנהגת המפלגה בקונגרס, נמנעו מביקורת אישית וישירה על הנשיא. ראשי ארבע הזרועות בצבא ארה"ב – הנמנעים בד"כ מוויכוחים פוליטיים – פרסמו כולם הצהרות המגנות גזענות וקיצוניות. שבעה חודשים בלבד לכהונתו, טראמפ עומד עתה בודד מתמיד.

באנון מצטרף לשורה של אנשי ממשל שעזבו אותו או פוטרו ממנו בחודשים האחרונים ביניהם ראש הסגל, היועץ לביטחון לאומי, שני מנהלי תקשורת, דובר וראש ה-FBI.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!