דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברצלונה

טרור בספרד / אבל והזדהות ברחובות ברצלונה כאשר המצוד אחר המחבלים עדיין נמשך

40 שעות לפיגוע הקטלני בברצלונה שגבה את חייהם של 13 ופצע רבים נוספים | המצוד אחר חשודים עדיין נמשך בספרד כאשר המדינות השכנות מחזקות את הבידוק בגבולות | "כל ספרד היא ברצלונה" צייץ בית המלוכה הספרדי

אנשים יושבים ליד נרות, פרחים, ומכתבים שהונחו בזירת הפיגוע בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez)
אנשים יושבים ליד נרות, פרחים, ומכתבים שהונחו בזירת הפיגוע בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

40 שעות לפיגוע הקטלני בברצלונה, הקאטלונים עדיין מעכלים את מתקפת הטרור שהיכתה בה ביום חמישי בלילה כשמחבל דהר ברחוב התיירות המרכזי של העיר, הרג 13 אנשים ופצע עשרות רבות.

זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez).
זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez).

לצד עצרות האבל, המשטרה ממשיכה בחקירה ועצרה שלושה חשודים נוספים בהשתייכות לתא הטרור שהוציא לפועל את המתקפה.

אבל והזדהות

ראש ממשלת ספרד, מריאנו רחוי, הכריז אתמול על שלושה ימי אבל. "אנחנו מאוחדים בצער" אמר רחוי בטלוויזיה המקומית "מעל הכל אנחנו מאוחדים בכוונה האיתנה להביס את מי שרוצה לקחת את הערכים שלנו ואת אורח החיים שלנו". בחשבון הטוויטר הרשמי של בית המלוכה הספרדי עלה הציוץ "כל ספרד היא ברצלונה". מנהיגים רבים מכל העולם הביעו הזדהות עם האבל של העם הספרדי והתחייבו למלחמה בטרור הרצחני.

בברצלונה עצמה התקיימו בימים האחרונים מספר עצרות אבל והתכנסויות. בעצרת המרכזית שהתקיימה בכיכר קטלוניה שבה החל מסע ההרג השתתפו מלך ספרד פיליפה השישי ראש הממשלה רחוי וראש עיריית ברצלונה אדה קולאו. אלפי המשתתפים עמדו לדקת דומיה ולאחריה מחאו כפיים לזכר ההרוגים במשך דקות ארוכות. לאחר העצרת, ובמשך השבת התקיימו מספר הפגנות ברחבי העיר. שעימותים נרשמו בין פעילי ימין קיצוניים שהפנו את האצבע המאשימה לקהילות המהגרים הרבות המאכלסות את ברצלונה לבין תושבי העיר שביקשו לגנות את הפיגוע אך להימנע מהתפתחות של גל שנאת זרים ואמרו "אנחנו פה למלחמה בדאעש. אני לא נגד אלה שגרים עם הילדים שלהם בספרד ועובדים בשביל להתקיים, אלא נגד אלה שהם כמו המחבלים מהפיגוע אתמול".

בליגת הכדורגל הספרדית עלו הקבוצות למשחקי סוף השבוע כשהן עונדות סרטים שחורים והמשחקים נפתחו בדקת דומיה. בצעד חריג אישרה מינהת הליגה הספרדית לאשר לשחקני ברצלונה לעלות למשחק שיתקיים ביום ראשון הקרוב מול ריאל בטיס כשעל גבם לא יופיעו שמות השחקנים ובמקומם יופיע שמה של העיר ברצלונה.

בינתיים במהלך אתמול הכריזה המשטרה המקומית כי עצרה שלושה חשודים נוספים שהיו שותפים לתא הטרור שביצע את ההתקפות בברצלונה ובקמברליס. המצוד המשטרתי שנמשך מתמקד בארבעה חשודים נוספים שככל הנראה היו שותפים לאותה התארגנות טרור.  בנוסף טוענת המשטרה כי הפיצוץ שהתרחש ביום חמישי בעיירה אלקנאר (200 ק"מ מברצלונה) היה תאונת עבודה של אותו תא טרור במהלך הכנת מטעני נפץ. בנוסף הכריזה המשטרה כי המחבל שנהג ברכב הדריסה בשדרות הראמבלאס ככל הנראה היה בין חמשת המחבלים שנהרגו במהלך המתקפה בקמברליס. שר הפנים הספרדי הודיע בצהריים כי בשלב זה אין כל איום ממשי נוסף בנוגע להתקפות טרור שעלולות להתרחש במדינה.

בתוך כך, צרפת הצטרפה גם היא לחיפושים אחר מי שמזוהה כרגע כמנהיגה של אותה חוליית טרור, יונאס אבויקובוב, אזרח מרוקו כבן 22, שככל הנראה נהג במסחרית שפגעה בעוברים ושבים ברחובה הראשי של ברצלונה. משטרת צרפת חיזקה את הבידוק בגבולותיה עם ספרד אך עד כה לא נעשו מעצרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!