דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדור שער

ספורט ישראלי / להבקיע שער בלי לראות את הכדור - אלופות ה'כדור שער' צריכות אתכם

"בתור ילדה היה לי מאוד קשה עם המגבלה שלי", אומרת אילהם מחמיד, קפטנית נבחרת הנשים הישראלית ב'כדור שער', "אחרי שנכנסתי לכדור שער, הספורט הזה שינה לי את החיים." כעת פונות האלופות הישראליות להמונים בנסיון לגייס סכום צנוע לפתיחת קבוצת נערות

טורניר ירושלים הבינלאומי בכדורשער בהשתתפות נבחרות מרוסיה, ישראל, פינלנד ואנגליה. (צילום באדיבות בית חינוך עיוורים)
טורניר ירושלים הבינלאומי בכדורשער בהשתתפות נבחרות מרוסיה, ישראל, פינלנד ואנגליה. (צילום באדיבות בית חינוך עיוורים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"בהפסקה, יושבת יסמין בכיתה ולא יוצאת לשחק עם החברות. כשניסתה להגיע למגרש, היא מעדה ונחבטה בראשה מארון הלוקרים. טיפות הדם לא המנע מהבנות שעמדו שם לידה לצחוק, אבל דבר לא הפריע לה. יסמין לא משתתפת בשיעורי הספורט ולא יוצאת עם החברות לחצר בגלל שהיא לא רואה, יסמין עיוורת", כך בחרו לפתוח את דף הפרויקט 'רואים את הכישרון'.

ב'בית חינוך לעיוורים' החליטו לתת ליסמין ולנערות ונערים נוספים בעלי לקות ראייה, הזדמנות  להכיר ולעסוק בספורט יחודי שנקרא 'כדור שער'. בעזרת הפעילות הספורטיבית המותאמת לבעלי לקויות ראייה, לצד ההנאה, אמור הביטחון העצמי של בני הנוער לעלות.

כעת מנסות שחקניות ה'כדור שער' אילהם מחמיד סיון לוי, ושאר שחקניות נבחרת ישראל, בשיתוף פעולה של התאחדות הספורט הפראלימפי, 'בית חינוך עיוורים' ו'בית הלוחם' להקים קבוצת כדור שער נוספת שתוכל לתת את אותה החוויה של הנאה, חיבור והעצמה דרך כדור שער. בשביל מטרה זו מגייסים 250 אלף ש"ח, שיאפשרו הזדמנות לעשר נערות צעירות להנות ולהתפתח דרך הספורט הנפלא זה.

משחק כדור שער מתקיים באולם סגור ומשוחק עם כדור מיוחד, שמורכב בין היתר מפעמונים. המשחק דורש שקט מוחלט, על מנת שהמשתתפים יוכלו לשמוע את הכדור ולמקם את עצמם ביחס אליו. המשחק משוחק בשכיבה על הרצפה, כשעל השחקנים לחבוט בכדור על מנת להכניס אותו לשער הקבוצה היריבה. אורך המגרש 18 מטרים ורוחבו כגודל השער- 9 מטרים, כל קבוצה מונה 3 שחקנים ולכל קבוצה שער באורך 9 מטר ובגובה של 1.5 מטר.

אלופות העולם

הנבחרת הישראלית לנשים היא אחת הנבחרות הטובות בעולם, כשאירוע השיא שלה עד כה היה זכייתה של נבחרת הנשים במשחקים העלומיים שנערכה בסיאול ב-2015. בגמר בלתי נשכח, ניצחה נבחרת הנשים את נבחרתה של סין בתוצאה 4:1. את כל ארבעה השערים לזכות ישראל הבקיעה קפטנית הקבוצה, אילהאם מחמיד (25) מאום אל-פחם.

בסרטון מיוחד שצולם כחלק מפרויקט 'רואים את הכישרון', מספרת מחמיד על החוויה לגדול כבעלת לקוית ראייה, "בתור ילדה היה לי מאוד קשה עם המגבלה שלי. לא רצו להיות חברים שלי, צחקו עליי. זאת חוויה לא נעימה בתור ילדה שהילדים נותנים לה תחושה שהיא שונה, ושונה לרעה".  מחמיד גדלה באום אל פאחם ורצתה תמיד להכיר איך זה לשחק בכדור, חייה השתנו כאשר היא גילתה את הספורט היחודי הזה, שפתח בפניה עולם חדש של אפשרויות והעלה את ביטחונה העצמי, "אחרי שנכנסתי לכדור שער, הספורט הזה שינה לי את החיים. פתאום הבנתי שחלומות כן מתגשמים".

שותפתה לנבחרת, סיון לוי, שהייתה חיילת כאשר ראייתה נפגעה, משתפת בחוויה הראשונה שלה במשחק, "חושך. שמתי כיסויי עיניים ועכשיו הכל רק חושך. איפה אני בדיוק? אני מרגישה את הסימון אבל אני באמת במקום הנכון? רגע, צריך להתרכז. אני שומעת את הפעמונים מצד שמאל, יאללה לגלוש לצד שמאל ולתפוס את הכדור. אופס, פיספסתי בשנייה. נכנס גול. אלו היו המחשבות בראשי, בפעם הראשונה שלמדתי להכיר את הכדור שער. הכל היה חדש, אבל גם מלהיב. האמת, הייתי ספקנית לפני שהגעתי לאימון בפעם ראשונה. 'מה כבר יכול להיות כל כך מיוחד במשחק עם כדור?', חשבתי לעצמי, אבל ברגע הראשון התאהבתי."

כדור שער הוא לא סתם ספורט, כדור שער היא חווית משחק חושית מעצימה. המגרש, הוא המקום היחידי בו להיות עיוור, נותן לך יתרון", אומרת לוי. "אני משועשעת כל פעם מחדש כאשר אנשים רואים, מנסים לשחק בכדור שער בפעם הראשונה. יש עוד עיוורים רבים כמוני, שיכולים ליהנות, ללמוד ולחוות את הכדור שער"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!