דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / בת 15 התמוטטה בזמן שעבדה בחממה, מותה נקבע יומיים מאוחר יותר

הנערה, תושבת תל שבע, הועסקה בחממות במושב שקף והתמוטטה, ככל הנראה, ממכת חום | בשבוע שעבר נהרג נער בן 16, בתאונת בניין בנהריה | הסתדרות הנוער העובד והלומד: "עלינו, כחברה, לדרוש שחוקי העבודה והבטיחות יאכפו כראוי"

חממה (צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד \ פלאש90)
חממה (צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד \ פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שביום חמישי האחרון נהרג הנער מוחמד חוסיין אמארה, בן ה-16 מכפר כנא, בתאונת בניין, אתמול (ראשון) בשעות הבוקר נקבע מותה של נערה עובדת נוספת, בת 15 מתל שבע, שהתמוטטה, ככל הנראה כתוצאה ממכת חום, בשעה שעבדה עם משפחתה בחממה במושב שקף שבמועצה האזורית לכיש. נסיבות המקרה עדיין בחקירה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א, שהוזעקו לזירת האירוע ביום שישי האחרון, ביצעו בנערה פעולות החייאה, ופינו אותה באמצעות מסוק כשהיא מורדמת ומונשמת למרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר שבע. כעבור יומיים, כאמור, נקבע מותה.

[mappress mapid="186"]

מהסתדרות הנוער העובד והלומד נמסר כי הם מבכים את מותם של הנערים, וכי "בנסיבות מותם שזור כחוט השני זלזול בוטה בחיי אדם". באשר למותה של הנערה אתמול,  מסרו כי "אמנם חוק עבודת הנוער מתיר העסקה של בני נוער בגילאי 16-14 בזמן החופש הגדול בעבודות קלות, אבל החוק קובע כי על השר הממונה לקבוע בתקנות מהן אותן עבודות קלות – תקנות שלא תוקנו עד עצם יום זה".

באשר למותו של אמארה, כתוצאה מקריסת פיגום באתר בנייה בנהריה, ציינו כי "מוחמד, בן 16 בלבד, לא היה אמור לעבוד באתר בנייה, בגובה לכאורה, בניגוד לתקנות הבטיחות בעבודה ועבודת גובה, ובניגוד להוראות תקנות חוק עבודת הנוער האוסרות על העסקת נוער בעבודות מסוכנות, ובניגוד להוראות חוק החניכות אשר אוסרות על העסקת נוער בעבודת חניכות שלא במסגרת חוק החניכות".

זירת התאונה באתר הבנייה בנהריה, בה נהרג הנער מוחמד חוסיין אמארה בן ה-16 מכפר כנא. (צילום: דוברות איחוד ההצלה אשר )
זירת התאונה באתר הבנייה בנהריה, בה נהרג הנער מוחמד חוסיין אמארה בן ה-16 מכפר כנא. (צילום: דוברות איחוד ההצלה אשר )

"ייתכן וניתן היה למנוע את המוות  המיותר של שניהם לו היו מעסיקיהם פועלים בהתאם להוראות החוק, ושומרים על ביטחונם ובטיחותם" הוסיפו, "בשולי הדברים חשוב להזכיר כי בשנים האחרונות רווחת תופעת העסקת ילדים ובני נוער מהפזורה הבדואית בנגב בעבודת חקלאות בניגוד להוראות חוק עבודת הנוער ולצערנו נראה שמותה של נערה זו הוא חלק ממגמה זו. בשנה האחרונה נהרגו 5 בני נוער עובדים מתחת לגיל 18. בני נוער שכל עתידם אמור היה להיות לפניהם. עלינו כחברה לדרוש כי חוקי העבודה וחוקי הבטיחות בעבודה יאכפו וכי מקרים שכאלה לא יישנו".

בשנתיים האחרונות מפעילה הסתדרות הנוער העובד והלומד, בשיתוף עם קרן מנוף של הביטוח הלאומי, פרויקט הסברה להעסקה בטוחה של בני נוער. בני נוער, הוריהם ומעסיקיהם מוזמנים לפנות בשאלות בנושא באמצעות דף הפייסבוק של הסתדרות הנוער העובד והלומד

במרץ השנה נהרג הנער אנס אבו עאבד , בן 17 מקלנסווה, בשריפה שפרצה במחסן זיקוקים לא חוקי בו עבד במושב פורת, באותה תאונה נהרג גם אל-מאלק תקרורי, בן ה-24. בסוף דצמבר 2016 נהרג הנער עלי דגאמין, בן 17 מא-סמוע, לאחר שנפל מגובה במהלך עבודות בנייה של מחסן בקיבוץ חפץ חיים. בסוף אוקטובר 2016 נהרג הנער נמר בסאם אבו עמאר, בן 15 מהיישוב לקיה, לאחר שנורה בגבול מצרים בשעה שהצטרף לעבודתם של בני משפחתו כעובדי קבלן בעבודות בנייה על גדר הגבול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!