דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / נתפס ונורה: המחבל שרצח 14 אנשים בברצלונה נלכד כשחגורת נפץ לגופו

משטרת ספרד ירתה למוות ביונס אבו-יעקוב, המחבל שדרס עשרות הולכי רגל בשבוע שעבר בברצלונה | בתמונות שפורסמו ביממה האחרונה נראה אבו-יעקוב צועד בשוק לה בוקריה הסמוך למקום הדריסה רגעים לאחר הפיגוע

זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Oriol Duran)
זירת הדריסה בברצלונה (AP Photo/Oriol Duran)

רק אתמול (שני) אישרו הרשויות בספרד את זהותו של נהג הרכב שביצע את הפיגוע הקטלני בברצלונה בשבוע שעבר. מדובר בחבר האחרון בתא האסלאמי בן 12 החברים, שעדיין לא נתפס. בתוך כך, החיפושים אחרי המחבל הורחבו, ונערכו בכל אירופה.

שר הפנים הקטלוני, ג'ואקין פורן, אמר בראיון לרדיו קטלוניה כי החשוד, יונס אבו-יעקוב, יליד מרוקו בן 22, היה היעד האחרון במצוד שמתנהל מאז הפיגוע ביום חמישי האחרון. לדבריו, "כל הראיות מצביעות" על כך שאבו-יעקוב הוא זה שנהג במכונית מסחרית שהתנגשה בקהל הולכי רגל בשדרות לה ראמבלה, שבמרכז העיר ברצלונה, והביא למותם של 13 בני אדם ולפציעתם של למעלה מ-120 נוספים. פיגוע נוסף בוצע, על ידי חברים נוספים בתא, שעות ספורות לאחר מכן, בעיירת החוף קמברילס, במהלכו רכב מסחרי פגע בשישה אזרחים ושוטר.

אנשים יושבים ליד נרות, פרחים, ומכתבים שהונחו בזירת הפיגוע בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez)
אנשים יושבים ליד נרות, פרחים, ומכתבים שהונחו בזירת הפיגוע בברצלונה (AP Photo/Manu Fernandez)

על פי החשד, אבו-ייקוב הוא המחבל היחיד שעדיין לא נתפס, אך הרשויות פרסמו את את זהותו מכיוון שהתקשו לזהות את גופתו של לפחות חבר אחד בתא האסלאמי שנהרג בפיצוץ, שאירע ביום רביעי האחרון בבית בו הוכנו חומרי הנפץ. "ברור לכל שמי שביצע את פיגוע הדריסה עדיין חי, משום שהפיצוץ אירע לפני ההתקפה בלה ראמבלה" אמר פורן לרדיו קטלוניה.

המשטרה הספרדית הרגה חמישה חשודים כמחבלים, במהלך חילופי הירי שאחרי הפיגוע בקמברילס. ארבעה חברים נוספים בתא האסלאמי נעצרו מאוחר יותר.

העיתון הספרדי אל פאיס, פרסם הבוקר תמונות, שלטענתו מראות את אבו-יעקוב נמלט רגלית אחרי בפיגוע בברצלונה. בשלוש התמונות נראה גבר רזה, עם משקפי שמש, צועד, לדברי העיתון, בשוק לה בוקריה הסמוך לזירת הפיגוע. לדברי המשטרה אבו-יעקוב בן ה-22, דקר למוות נהג, שהיה קורבנו ה-14, לקח את רכבו, וכשגופתו עדיין ברכב, ניסה לפגוע בשוטרים שעמדו במחסום משטרתי.

בשבת אמר גורם ביטחוני בצרפת כי המשטרה הגבירה את הבדיקות בגבול ספרד, בניסיונות לאתר את אבו-יעקוב. הגורם אמר כי משטרת ספרד מחפשת טנדר מסוג "קנגו" ששכרה חוליית המחבלים, וייתכן שחצה את הגבול. הגורם אמר שמשטרת צרפת עורכת חיפושים ברחבי המדינה אחר הרכב המדובר.

בימים שאחרי הפיגוע ערכה משטרת קטלוניה חיפושים אחרי אבו-יעקוב באוטובוסים וברכבות. החשש הוא שלפני שהוא ייתפס, או בניסיון מעצרו, הוא יבצע פיגוע נוסף. אבו-יעקוב, מהעיירה ריפול סמוך לגבול צרפת, הוא אחד מחברי חוליית הטרור שאחראית לשני הפיגועים בחמישי ובשישי לפנות בוקר. דאע"ש לקח אחריות על שניהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!