דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / אחרי 12 שנה: תושב הגליל הורשע ברצח ואונס רינת רואס מאשדוד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ב') את בילאל שאכר, מבועיינה-נוג'ידאת ברצח ובאונס של רואס ב-2005 | ב-2014 נעצר בגין עבירת אלימות נפרדת, ודגימת ה-DNA שנלקחה ממנו תאמה לדגימות שנמצאו על גופתה של רואס

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את בילאל שאכר, בן 30, מהיישוב בועיינה נוג׳ידעת בצפון, ברצח ובאונס של רינת רואס ז"ל, בת 19 במותה, 12 שנה אחרי שנרצחה. עימות קשה פרץ בבית המשפט בין משפחת הנאשם למשפחת הקורבן.

במאי 2005, סיימה רואס ז"ל את עבודתה בתל אביב, ומנהלה הסיעה אותה לביתה באשדוד. המנהל הוריד אותה בצומת הסמוכה לביתה סמוך לשעה 23:00, ומרגע זה נעלמו עקבותיה. לאחר שמשפחתה וחבריה החלו בחיפושים אחריה, נמצאה גופתה, למחרת היום, כשהיא מוטלת מתחת לשיח באתר בניה הסמוך לביתה, ללא רוח חיים. ממצאי החקירה העלו כי רינת עברה התעללות מינית קשה ובשלב כלשהו נחנקה למוות. על פי הפרקליטות, הרופא המשפטי שבדק את גופתה, נטל דגימות DNA מכמה אזורים בגופה.

שאכר עבד באותה עת באתר בנייה באשדוד. על פי כתב האישום, המשטרה דגמה במסגרת חקירת האירוע מאות אנשים, לרבות עובדים מהסביבה, אך לא נמצאה התאמה. שאכר, שנמלט מהאזור מיד לאחר האירוע, לא נדגם.

תשע שנים מאוחר יותר, בשנת 2014, נעצר שאכר, באקראי, באזור קריית מלאכי בגין אירוע אלימות. דגימת ה-DNA שניטלה ממנו באותו אירוע, נמצאה מתאימה לשלוש הדגימות שנלקחו בשנת 2005 מגופתה של הנרצחת.

תחילה, הכחיש שאכר כי עבד אי פעם באשדוד, אך בהמשך שינה גרסתו והודה כי עבד באשדוד בתקופות מסוימות, לרבות בעת הרלוונטית לאירוע הרצח. הנאשם טען כי מעולם לא ראה את רואס ז"ל אך, לטענת הפרקליטות, לא סיפק כל הסבר להימצאות DNA שלו על גופה.

בחודש יולי 2014, הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח, אינוס ומעשה סדום.  בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי שאכר "התנהג כחיית טרף אכזרית אשר צדה את קורבנה התמים. הוא התעלל במנוחה ועשה בה כרצונו באכזריות שלא תתואר במילים, לסיפוק יצריו המיניים האפלים, והשלים את מלאכת ההתעללות בכך שחנק את המנוחה למוות והותיר את גופתה בין השיחים". עד להכרעת הדין היום, כפר שאכר במיוחס לו.

"הוא גמר לנו את החיים. אין לנו חיים מאז בגללו", צעקה לעבר הרוצח אמה של רינת. "הבת שלי הייתה מושלמת. רצתה ללמוד. היה לה עתיד. הגורל המר הוא שהשד הזה פגש אותה וגדע את החיים שלה. חברות שלה כבר התחתנו והביאו ילדים. לאיפה אני הולכת? לקבר שלה. שם אני בוכה ומתפרקת. אולי תענה לי. הנאשם התחתן והביא תינוקת. לי יש חלקת קבר".

מונתהא שכאר, דודתו, אמרה לפני הכרעת הדין כי "אנחנו מאמינים שהוא חף מפשע. אנחנו מחכים לראות מה קורה. הוא לא עשה את זה. ד.נ.א זו לא ראיה יחידה".

עו"ד טל אדיר כהן, שניהלה את התיק מטעם פרקליטות מחוז הדרום, אמרה היום, בתום הדיון, כי "בחלוף 12 שנה, אפשר לומר שיש לנו מעגל שסוף סוף נסגר. העקבות שהרוצח הותיר אחריו, עקבות ה-DNA שלו, הם שהובילו לחשיפת זהותו ובסופו של יום ללכידתו והרשעתו על ידי בית המשפט. אין לנו אלא לקוות שהידיעה שהרוצח של ביתם ישב כל חייו בכלא, תיתן נחמה, אף אם נחמה פורתא למשפחת המנוחה".

סנגורו של שאכר, עו"ד אביגדור פלדמן, בחר שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!