דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המרכז הרפואי לגליל

חברה ועבודה / סכסוך עבודה הוכרז במרכז הרפואי לגליל שבנהריה

בהסתדרות הרפואית טוענים להתנהלות, שלא בתום לב, מצד הנהלת המרכז, שפוגעת בזכויות העובדים במקום | עוד נטען כי הצעדים שמבצע משרד הבריאות להתמודדות עם הגירעונות של המרכז, יביאו לפגיעה עתידית ב-400 הרופאים המועסקים בו

כניסה לחדר המיון במרכז רפואי לגליל (צילום: Wikimedia/ Hanay)
כניסה לחדר המיון במרכז רפואי לגליל (צילום: Wikimedia/ Hanay)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הרפואית (הר"י) הכריזה היום (שני)  על סכסוך עבודה במרכז הרפואי לגליל שבנהריה. על פי חוק, בתום תקופת צינון בת 14 ימים, יהיו רשאים 400 רופאי המרכז להכריז על שביתה.

הרקע לסכסוך שהוכרז היום הוא טענות העובדים על התנהלות שלא בתום לב מצד הנהלת בית החולים, המנוגדת ליחסים הקיבוציים רבי השנים שקיימים בין הצדדים, הכוללת פגיעה בתנאי עבודתם של הרופאים בביה"ח. לטענת הר"י, ישנו ניסיון לפגיעה בתנאי עבודתם של הרופאים במרכז הרפואי וכוונה לפגיעה עתידית כתוצאה מצעדים חד צדדיים, הנובעים מהליך בקרה של משרד הבריאות לצמצום הגרעון התקציבי של בית החולים.

ההסתדרות הרפואית הכריזה היום על סכסוך עבודה במרכז הרפואי לגליל, נהריה וזאת בעקבות:א. התנהלות חסרת תום לב של הנהלת בית…

Posted by ‎ההסתדרות הרפואית בישראל‎ on Monday, August 21, 2017

בנוסף, נטען כי הנהלת המרכז הרפואי נמנעת באופן שיטתי מאיוש תקני רופאים, וכי בכוונתה לקצץ בתקנים הקיימים, המוסדרים בהסכם הקיבוצי, צעד המוביל לעומס בלתי נסבל על הרופאים הקיימים.

סעיף נוסף בסכסוך העבודה נוגע לזמן התורניות. בהר"י טוענים כי יש הפרה של הוראות ההסכם הקיבוצי, הקובעות כי מתמחים יבצעו עד שש תורנויות בחודש וכי מומחים צעירים (עד גיל 47 או עד חמש שנים מיום קבלת תעודת המומחה לפי המוקדם) יבצעו 2-1 תורנויות מלאות בחודש, או 2-1 חצאי תורנויות בחודש עד גיל 47.

בימים האחרונים עלתה ביקורת נגד משרד הבריאות על כך שהעביר תקציב גדול להבראת בית החולים לניאדו בנתניה, תוך התעלמות מהמצב הקשה אליו נקלע המרכז הרפואי בנהריה.

לאורך השנה האחרונה, הנהלת בית החולים בנהריה מתריע על כך שבית החולים נמצא בסכנת קריסה, זאת בעקבות הטיפול האינטנסיבי שבית החולים העניק לפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה שלא קיבל עליהם שיפוי. התקיימו כמה וכמה דיונים בכנסת בעקבות המצב, אך לא ניתן מענה אמתי לבעיה הכלכלית.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר בתגובה כי "הנהלת המרכז הרפואי, בשיתוף עם משרד הבריאות ויחד עם הוועדים, פועלים על מנת ללבן את הסוגיות העומדות על הפרק. יובהר, כי המרכז הרפואי לגליל נדרש להתכנס לתקציב כפי שנקבע על ידי משרד הבריאות. במסגרת זו, ישנם קיצוצים במגוון תחומים ואנו עושים ככל האפשר על מנת למנוע פגיעה בשירות למטופלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!