דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אליפות אירופה לקדטים היא ה-מקום בו מתגלה דור העתיד של הכדורסל

באליפות לנבחרות עד גיל 16 בלטו השנה במיוחד השחקנים הישראלים רזיאל חיון מקבוצת הנוער גלבוע/מעיינות ודני עובדיה מקבוצת הנערים של מכבי ת"א | כעת יש לטפח את השחקנים הצעירים ולמנוע מהם להתרסק לפני השיא, כפי שקרה לכמה מקודמיהם

נבחרת הקדטים ישראל מול סלובניה (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת הקדטים ישראל מול סלובניה (צילום: איגוד הכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בכדורסל לנבחרות עד גיל 16 (קדטים) התקיימה בשבוע שעבר במונטנגרו. האליפות מיועדת לגילאי 16-14 ומתקיימת בכל שנה במדינה מארחת אחרת. הנבחרת הישראלית סיימה את התחרות במקום ה-11 באליפות דרג א' וכך עמדה במטרה המרכזית שלה, לא לסיים בין שלושת המקומות האחרונים, כדי לא לרדת לדרג ב'.

במהלך האליפות לקדטים, הפתיעה נבחרת ישראל בשלב הבתים וניצחה את נבחרות קרואטיה (67:64) ואת נבחרת סרביה (79:71). לאחר מכן הפסידה לנבחרת ליטא וסיימה במקום השני בשלב הבתים. בשמינית הגמר הפסידה ישראל לטורקיה ועברה לשחק על מקומות הדירוג שהמטרה המרכזית לסיים בין המקומות 13-9 כדי להמשיך בשנה הבאה בדרג א'. אחרי ניצחון על נבחרת שבדיה והפסד לנבחרת סלובניה, ישראל סיימה עם ניצחון על נבחרת אסטוניה והמקום ה-11 המכובד.

את הנבחרת הישראלית מאמן שחקן העבר אורן אהרוני והנבחרת הציגה את תביעת האצבע של המנהל המקצועי פיני גרשון. הנבחרת שיחקה כדורסל מהיר שכלל יציאה מהירה להתקפה, ריבוי חדירות והוצאה לזריקות מחוץ לקשת (27 זריקות בממוצע עם 30.2%). חוץ מהתבוסה בשמינית הגמר לטורקיה, שיחקה הנבחרת הישראלית מצוין והראתה אופי חיובי וכדורסל טוב.

במדי הנבחרת נצנצו מעל כולם שני שחקנים שבוודאי יזכו לסיקור תקשורתי רב בשנים הקרובות – רזיאל חיון שחקנה של קבוצת הנוער גלבוע/מעיינות, סיים כסגן מלך הסלים באליפות קלע בממוצע 18 נק' ,כאשר משחק השיא שלו היה מול אסטוניה עם 35 נק'. יחד איתו הצטיין דני עובדיה מקבוצת הנערים של מכבי ת"א שסיים עם 15.3 נק', 12.6 רב' (מלך הריבאונדים), 5.3 אסיסטים (מלך האסיסטים) ומדד מדהים של 24.7.

אליפות אירופה לקדטים היא ההזדמנות הראשונה לראות ולהתפלא מכוכבי העתיד של הכדורסל האירופאי והישראלי. זאת התחרות בה לראשונה השחקנים הצעירים מכל אירופה מקבלים הזדמנות להראות את היכולות שלהם והכוכבים הגדולים ביותר נוצצים לראשונה בתחרות שכבר בה אפשר לחזות מי יהפוך לכוכב העתיד של אירופה. שחקני על כמו פאו גאסול (ספרד), טוני פארקר (צרפת), אנס קאנטר (טורקיה), דאריו שאריץ' (קרואטיה), דנילו גאלינרי (איטליה) ורבים אחרים שהפכו לשחקני NBA הצטיינו לראשונה בבמה הגדולה של אליפות אירופה ונרשמו בכל פנקסי קבוצות היורוליג וה-NBA הגדולות.

גם חלק מכוכבי הנבחרת הישראלית בהווה ובעבר פרצו לתודעה במהלך השנים באליפויות הקדטים. נדב הנפלד, עודד קטש, אפיק ניסים, עומרי כספי, גל מקל ויותם הלפרין פרצו לראשונה לתודעה הישראלית אחרי הופעה איכותית בטורניר. אבל לא תמיד הצטיינות בטורניר מבטיחה לך קרירה נוצצת ולעתים קרובות שחקנים שהיו הטובים ביותר לגילם בתחרויות הנוער והקדטים לא מצליחים לנפץ את תקרת הזכוכית שלהם, נתקעים במקום ורואים שחקנים אחרים מתקדמים.

בנבחרת ישראל ישנן מספר דוגמאות טובות לכך, כאשר הידועים והזכורים ביותר הם הרכז הנמוך והמהיר אילן קדוש ביחד עם הסמול פורוורד החזק שון דניאל. אילן קדוש היה מלך הסלים באליפות אירופה ב-1995, הוא קלע במספרים בלתי נתפסים והיה בלתי ניתן לעצירה עם ממוצע מדהים של 29.8 נק'. יכולתו יוצאת הדופן הקפיצה אותו מיד לתודעה הישראלית והאירופאית ומבחינת התקשורת – הכוכב הגדול הבא נולד. אך למרות זאת, הקרירה שלו לא הצליחה להגיע רחוק, הרכז הזריז גילה ככל שהתבגר שהיתרון היחסי שלו מצטמצם וכשהגיע לבוגרים התקשה להשתלב. בליגה הישראלית הוא נדד בין קבוצות וקיבל מעט הזדמנויות. במהלך הקרירה שיחק בליגת העל במדי מכבי ראשון לציון, מכבי נתניה, מכבי חיפה, הפועל חיפה, מכבי קרית מוצקין, אליצור אשקלון, מ.כ. הבקעה ובמכבי תל אביב. בנוסף ניסה את מזלו בקבוצה בליגה האוקראינית ובליגה היוונית השנייה. השחקן מעולם לא מימש את הפוטנציאל שלו וידוע כאחת החמצות הגדולות של נבחרת ישראל אי פעם.

כמוהו גם שון דניאל, לו סיפור דומה עם מלכות הסלים באליפות אירופה ב-2005 וממוצע נקודות נהדר של 25.3. גם הבן של מוטי דניאל לא סיפק את הסחורה עבר בין מכבי רמת גן, הפועל חולון ומכבי אשדוד. כיום השחקן בן ה-28 משחק בליגה הלאומית במדי עירוני רמת גן, רחוק מאוד מהציפיות הגדולות שהיו ממנו.

נקווה שהכישרון היוצא דופן של שני כוכבי נבחרת הקדטים רזיאל חיון ודני עובדיה יצליחו להביא את הקרירות שלהם לגבהים חדשים ושהם יצליחו להתקדם ולהגשים את הציפיות הגדולות שיתפתחו כלפיהם מעכשיו. המון תלוי במנהל המקצועי פיני גרשון שצריך לקחת את היהלומים הצעירים בכדורסל הישראלי ולשמור עליהם עד שיגיעו לנבחרת הבוגרת עם כמה שיותר הכוונה נכונה וניסיון. בישראל לא גדלים כל יום שחקנים שמצטיינים באליפויות אירופה בגילאים השונים, וכדאי מאוד שנדע כיצד לקדם אותם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!