דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / נציגי ממשלת צ'כיה הגיעו לביקור בישראל והביאו מתנה לא שגרתית

בביקור עבודה בישראל חשף שר הפנים של צ'כיה את מתנתה למדינת ישראל - כבאית מתקדמת | השרה גילה גמליאל חתמה עם שרת הרווחה הצ'כית על אמנה לשת"פ בקידום שוויון מגדרי וצמצום פערים חברתיים

הכבאית שהוענקה מצ'כיה לישראל (צילום: Milod Ruzicka)
הכבאית שהוענקה מצ'כיה לישראל (צילום: Milod Ruzicka)
שי ניר

שר הפנים של צ'כיה, מילאן חובנץ, ושרת הרווחה, מיכאלה מרקסובה, סיימו אתמול ביקור בן 3 ימים בישראל במטרה להדק שיתופי פעולה עם מדינת ישראל ואף להעניק כבאית מיוחדת מתנה למדינת ישראל בשם ממשלת צ'כיה.

חובנץ, בן 47, מבכירי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הצ'כית, נבחר בקונגרס האחרון של המפלגה לסגן ראשון של ראש הממשלה סובוטקה. בתפקידו כשר הפנים, בו הוא מכהן מאז ינואר 2014, אחראי חובנץ על הקשר עם ישראל בתחום המלחמה בטרור וביטחון הפנים, תחומים אשר בשונה ממדינת ישראל מצויים באחריות המלאה של משרד הפנים. בשנת 2016 חובנץ ביקר בישראל בראש משלחת שכללה את בכירי משרדו, מפכ"ל משטרת צ'כיה וראשי גופי הביטחון והמודיעין שבאחריותו. מטרת ביקורו של חובנץ הייתה להדק את הקשר בין הגורמים בשתי המדינות העוסקים במלחמה בטרור, פשע והגירה בלתי-חוקית.

שר הפנים של צ'כיה מילאן חובנץ ויו"ר הקק"ל דני עטר (צילום: Milod Ruzicka)
שר הפנים של צ'כיה מילאן חובנץ ויו"ר הקק"ל דני עטר (צילום: Milod Ruzicka)

במהלך ביקורו מסר חובנץ לידי ישראל משאית כיבוי-אש מיוחדת במתנה. הרעיון להעניק דווקא את המתנה הזו נולד בעקבות גל השריפות שפקד את ישראל בנובמבר אשתקד. ממשלת צ'כיה באותה תקופה הייתה מעוניינת לסייע לישראל והדבר לא הסתייע בידם ממספר סיבות. סגנית שגריר ישראל לצ'כיה, ליאת וקסלמן אמרה ל'דבר ראשון' כי הצ'כים החליטו לתרום כבאית המותאמת במיוחד לישראל אשר ביכולתה לעבור בשטחים קשים למעבר והוסיפה כי המתנה הינה סמלית כיוון שהסיוע לישראל ניתן כ-70 שנים לאחר הסיוע הצ'כי בנשק ובאימון טייסי חיל האוויר הצעיר שהיה כה משמעותי להקמתה של מדינת ישראל. "עכשיו הם ממשיכים לעזור", אומרת וקסלמן.

חובנץ נפגש עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, והוחלט כי תוקם קבוצת עבודה משותפת למדינות שתעסוק בביטחון סייבר, חילופי מידע, הגנה על מטרות רכות (מרכזי תיירות, מסחר ותרבות – ש.נ), ושיתופי פעולה נוספים בתחומי לוחמה בטרור וביטחון פנים. יש לציין כי פשיעת סייבר הינה תחום אשר נמצא במגמת עלייה בצ'כיה בשנים האחרונות.

שרת הרווחה הצ'כית מרקסובה נפגשה בביקורה עם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. השתיים חתמו על הסכם שיתוף פעולה בין המדינות בנושאי דיגיטציה לאומית, קידום השוויון המגדרי וצמצום פערים חברתיים. עוד נידונו שיתופי פעולה אפשריים ונחתם הסכם לשיתוף פעולה אשר יהווה בסיס למפגש בין הממשלות הישראלית והצ'כית (G2G) שייערך בפראג בעוד כשנה. בהודעת השרה גמליאל נמסר כי היא הודתה למרקסובה על תמיכתה של צ'כיה בישראל בפורומים בינלאומיים ובפרט, על הכרת הפרלמנט הצ'כי בירושלים כבירת ישראל.

גילה גמליאל ושרת הרווחה הצ'כית (צילום: לשכת השרה לשוויון חברתי)
גילה גמליאל ושרת הרווחה הצ'כית (צילום: לשכת השרה לשוויון חברתי)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!