דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

ליגת האלופות / האם תציל קרית גת את כבודה, ותשחק ביום ג' כאילו לא הובסה עד כה?

אחרי 7:1 מול הסרביות, נחלה הקבוצה הדרומית תבוסה נוספת, הפעם מול אבאלדנס הנורבגיות | בשלישי הקרוב משחקה האחרון והמכריע | מור אפרים ודניאל שולמן, שהבקיעו, צריכות להמשיך בעבודה הטובה | בהצלחה!

שחקניות פתח תקווה שמחות על הגול (צילום מסך)
שחקניות פתח תקווה שמחות על הגול (צילום מסך)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אלופת הארץ בכדורגל נשים, מ.ס. קרית גת, מתמודדת במהלך השבוע בשלב הבתים של מוקדמות ליגת האלופות, המתקיימת בפודגוריצה בירת מונטנגרו. אתמול (שישי) בצהריים, שיחקה קרית גת את משחקה השני מתוך שלוש משחקים. קרית גת הובסה, פעם שניה ברציפות, הפעם ע"י סגנית אלופת נורבגיה החזקה, אבאלדנס, בתוצאה 6:2.

קרית גת היתה ההפתעה הנעימה של העונה הקודמת, כאשר זכתה באופן מפתיע באליפות הראשונה בתולדותיה. האלופה הישראלית שמרה על רוב הסגל הישראלי, אך איבדה את הכוכבת הגדולה, מלכת השערים של הליגה, דוברת בנדל. לקראת שלב הבתים הצטיידה הקבוצה הדרומית בארבע שחקניות זרות, בניהן שחקנית מהשנה שעברה, אדריאה לאיו מרומניה, ושלוש שחקניות חדשות מברזיל- ראיסה בשער,  זיזו בהגנה ואדאילמה בקישור.

בדרך לליגת האלופות, הפסד שני למ.ס קרית גת (צילום מסך: ליאור ברטל)
בדרך לליגת האלופות, הפסד שני למ.ס קרית גת (צילום מסך: ליאור ברטל)

הקבוצה הנורבגית בעלת סגל בינלאומי רחב, הגיעה באליפות השנה שעברה ל-32 האחרונות והודחה ע"י האלופה בשנתים האחרונות, ליון מצרפת. אבאלדנס הגיעה נחושה לצאת עם תוצאה כמה שיותר גבוהה, ועלתה בהרכב התקפי 4-3-3 מול 4-5-1 ההגנתי של קרית גת. בהרכב הקבוצה של אבאלדנס אפשר למצוא את הכוכבות פרנסילה ואנדראה רוסה מנבחרת ברזיל, אמילי גיאלניק וגאמה סימון מנבחרת אוסטרליה וכמובן הכוכבת הבלתי מעורערת והקפטנית של קבוצה, החלוצה המצויינת מנבחרת נורבגיה, אליס טורנסנס.

הקרית גתיות לא רגילות לאינטנסביות המשחקים

המשחק נפתח בלחץ אדיר של הנורבגיות, ששלחו יותר מחצי קבוצה להתקפה. כבר בדקה השביעית, הבקיעו הנורבגיות גול ראשון – כדור מוכנס לתוך הגנה לפדרסן שמעבירה מסירה בין הרגלים של שחקנית קרית גת. לואנה בועטת מתוך הרחבה לפינה השמאלית 1:0. הנורבגיות ממשיכות ללחוץ, והקישור המעובה של קרית גת ממשיך לאבד כדורים. בדקה ה-17 מסירת רוחב של גיאלניק לטורנסנס שעוברת את כל הגנת קרית גת, שער קל מדי לנורבגיות.

קרית גת שוב נשברה מהר מדי, ונראה כי השחקניות הישראליות לא רגילות לאינטנסיביות וללחץ מהסוג הזה. הקבוצה הנורבגית מציגה שחקניות מנוסות ואכותיות, שמככבות בנבחרות החזקות בעולם. רק שתי דקות עוברות, והנורבגיות כבר ב-3:0 עם נגיחה מקרן של אנדראה רוסה. עד המחצית קרית גת סופגת את הרביעי ויורדת שבורה לחדרי ההלבשה.

בדרך לליגת האלופות, הפסד שני למ.ס קרית גת (צילום מסך: ליאור ברטל)
בדרך לליגת האלופות, הפסד שני למ.ס קרית גת (צילום מסך: ליאור ברטל)

במחצית השניה קרית גת נראית יותר טוב, הנורבגיות מורידות את הלחץ ומאפשרות לקרית גת לצאת למתפרצות. בדקה ה-55 גאילניק האוסטרלית מעלה את אבאלדנס ל-5:0. קרית גת מצליחה להחזיר חלק מהכבוד שלה עם צמד שערים חשוב מפנדל מוצלח של הקפטנית מור אפרים ועוד שער של דניאל שולמן. ושער נוסף של פדרסן מסיים את המשחק עם 6:2 לזכות אבאלדנס.

לאחר שני הפסדים קשים. קרית גת צריכה לשכוח משני משחקיה האחרונים, לקראת יום שלישי, בו היא תעלה למשחק האחרון והחשוב ביותר בשלב הבתים. קרית גת תצטרך לנצח את אלופת מונטנגרו, ברזניסה, המארחת של הטורניר, כדי לסיים שלישית בבית המוקדם, ולשמור על המיקום של הקבוצות הישראליות ברמת הדירוג השלישית גם בעונה הבאה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!