דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / קרב המאה הלילה: השרברב האירי מול המתאגרף הבלתי מנוצח

קונור מקגרגור לוחם ה-MMA ינסה להוכיח לעולם שהאיגרוף המסורתי מת, ולנצח את המתאגרף פלויד מייוות'ר | מייוות'ר לא הפסיד קרב בחייו, ועומדים לו 49 נצחונות | האם הקרב הזה ישנה את פני הספורט לעולם?

פלויד מייוות'ר (משמאל) וקונור מקגרגור (מימין) בשקילה לקראת הקרב שלהם (AP Photo/John Locher)
פלויד מייוות'ר (משמאל) וקונור מקגרגור (מימין) בשקילה לקראת הקרב שלהם (AP Photo/John Locher)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נסו לדמיין לרגע שאלופת העולם בכדורגל אולמות הייתה מתמודדת במשחק על הדשא מול נבחרת גרמניה זוכת המונדיאל, או את אלוף העולם בסקווש מתחרה מול רוג'ר פדרר על המרגש המרכזי בווימבלדון. אם התסריט הזה היה מתרחש, לא היה קשה במיוחד להמר מי היה גובר על מי, אבל זה מה שעומד במרכז 'קרב המאה' שעתיד להתרחש הלילה (בין שבת לראשון) בין התאגרף שלא הפסיד אף קרב בחייו ופרש ב-2015, פלויד מייוות'ר, לבין קונור מקגרגור לוחם MMA ואלוף הUFC במשקל קל, שלא התחרה מעולם בקרב איגרוף רשמי.

בקרב, שייערך בזירת אגרוף שנבתה במלון MGM בלאס ווגאס, יש הרבה מעבר לקרב ראווה – לא פחות מעתיד עולם האיגורף עומד כאן על הכף. השאלה הגדולה היא מי תשלוט בעתיד בענף: הזירה או הכלוב?

קונור מקגרגור בן ה-28, שעד לפני מספר שנים עבד כשרברב בעיר דאבלין באירלנד, מגיע לקרב כאלוף ה-UFC במשקל קל. האירי שמתמחה בג'יו ג'יטסו ברזילאי, הוא התקווה והשליט הבלתי מעורער של ה-MMA האגרסיבי והאכזרי יותר, שנחשב לעתיד של האיגרוף במשקלים הקלים. מקגרגור, המכונה גם 'הידוע לשמצה', נחשב לאישיות מוחצנת, שלא פוחד להתבטא ולהבליט את זהותו האירית, וידוע בחוזק המנטלי שלו, לאחר שידע להתאושש לאחר שהפסיד בשלושה קרבות.

לעומתו, פלויד מייוות'ר בן ה-40, שפרש מאגרוף ב-2015, עם מאזן מושלם של 0-49 ניצחונות, ונחשב למתארגף הגדול של דורנו, מגיע כשכל הלחץ מונח על כתפיו. מאז פרישתו, ואולי אפילו בעשור האחרון, ענף האגרוף נתפס כענף משעמם ומיושן לעומת ה-MMA המהיר והאטרקטיבי יותר. מייוות'ר, שנחשב למתאגרף ההגנתי הכי טוב בתולדות הענף, הוא בעל יכולת התחמקות בלתי רגילה, כשרוב הקרבות שלו הם איטיים וטקטיים ובדרך כלל מוכרעים לטובתו בנקודות. הנוק-אאוט האחרון שהשיג, היה מול ויקטור אורטיז לפני 6 שנים, כאשר אורטיז ניגש אליו כדי להתנצל על נגיחה לא חוקית, ומייוות'ר ניצל זאת כדי להוריד אותו לרצפה באגרוף מהדהד.

למרות שעבור מייוות'ר מדובר ב'קרב ביתי' עם יתרון ברור בזירת האיגרוף, יש לו הרבה יותר מה להפסיד בקרב, שאם ינצח בו הוא יפרוש סופית בגיל 40 עם 50 ניצחונות, ללא הפסד וייזכר כמתאגרף הטוב מאז מוחמד עלי ורוקי מרציאנו. אם יפסיד, זה עשוי לסמן את שקיעתו של האיגורף ועלייתו של הMMA למרכז הבמה.

אין לדעת כיצד 'הידוע לשמצה' של כלובי ה-MMA יתפקד הלילה בזירת האגרוף, אבל סביר להניח שללוחם האימתני יש סיבה מספיק טובה לחשוב שהוא מסוגל לעשות את הבלתי ייאמן.

על דבר אחד כולם מסכימים, אם מקגרגור ינצח את מייוות'ר זו תהיה אחת הסנסציות הגדולות ביותר, אם לא הגדולה מכולן, בהיסטוריה של הספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!