דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / טבע כפר סבא: הזימונים לשימוע הושהו, המו"מ בין הצדדים יחודש

בעקבות הפסקה חד-צדדית במו"מ וזימון 150 עובדים לשימוע, הורתה אתמול ההסתדרות על הפסקת העבודה במפעל | מאוחר יותר, בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות, הושהו המכתבים | המו"מ יחודש ביום שלישי הקרוב

מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

העבודה במפעל טבע בכפר סבא נעצרה על ידי ועד העובדים לאחר שההנהלה הודיעה באופן חד צדדי על פיטורי 150 מעובדי המפעל, עקב כשלון השיחות בין הצדדים. אולם בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במשבר סוכם כי הנהלת טבע תשהה את מכתבי השימועים, והעובדים יחזרו לעבודה מלאה.

הצדדים יתכנסו לחידוש המו"מ בלשכתו של ניסנקורן בתל-אביב ביום שלישי הקרוב בשעות הבוקר. "על הנהלת טבע לזכור שהכוח האנושי של החברה הוא שהוביל אותה להישגיה הגדולים. העובדים הם הפתרון ולא הבעיה" נמסר מההסתדרות.

"אנחנו העובדים הכי מסורים שיש, עובדים טובים. "אמר אלירן קוזליק, יו"ר הוועד, באסיפת העובדים שהתקיימה היום. "אנחנו מייצרים את הכסף. 12.7%, כך מופיע בכל מצגת של ההנהלה הבכירה – יוצא ממפעל כפר סבא. ניהלנו מספר שיחות עם ההנהלה. כאשר אנחנו מדברים פה על נשמות, על נפשות, על משפחות – הם מדברים איתנו על גרירת רגליים, על זה שיש עובדי קבלן שנכנסים בדלתות מסתובבות במקום עובדי טבע, ושמוציאים עבודה מישראל לחו"ל כדי שהיא תהיה יותר זולה."

קוזליק הוסיף כי "הגיע הזמן שהמדינה שמשלמת הטבות מס לחברה הזו תדע שטבע לוקחת מאיתנו פרנסה ומעבירה לחו"ל ובגלל זה הגענו לאן שהגענו. ההנהלה בקור רוח רצתה למסור לנו מעטפה עם 150 שמות – החזרנו אותה ולא לקחנו אותה. יש תהליכים שצריכים לעשות הרבה לפני שפוגעים בבני אדם, בגורם האנושי, המשאב היקר ביותר של טבע. אמרנו להם שהם לא יצאו עם רשימות עד שלא נגיע למתווה שעובדים שרוצים יצאו, שעובדים עם פנסיה יצאו עם מענק יפה – שיצאו מכובד, ולא כמו בטבע-טק עם מאבטחים".

אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע בכפר סבא (התמונה באדיבות המצולם).
אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע בכפר סבא (התמונה באדיבות המצולם).

לפני כחודש הודיעה טבע על כוונתה לפטר 350 עובדים, מחציתם בכפר סבא ומחציתם ברמת חובב. בשבוע שעבר הושג הסכם בין הנהלת החברה וועד העובדים במפעל טבע-טק ברמת חובב, לפיו צומצם מספר המפוטרים במפעל ב-65, וכבר ביום רביעי האחרון חילקה הנהלת המפעל ל-110 עובדים הזמנות לשימוע, כשהיא מלווה במאבטחים.

בהנהלת טבע הדגישו את הניגוד לדבריהם בין המו"מ שנוהל עם ועד עובדי טבע-טק אשר הסתיים בהסכמה פה אחד של חברי הוועד לבין המו"מ עם ועד עובדי טבע אשר עלה על שרטון. אלא שבעוד שבטבע-טק חל בשנים האחרונות צמצום משמעותי של היקפי העבודה, המפעל בכפר סבא הינו מפעל ריווחי שבימים אלו משקיעה החברה בהתרחבותו כ-150 מיליון שקלים, ומפרסמת מודעות דרושים רבות לאיוש תפקידים בו.

בדיונים שנערכו בוועדת הכספים של הכנסת הבהיר סמנכ"ל החברה דוד לוסטיג כי החברה מעולם לא פיטרה עובדים שלא מתוך הסכמת הוועדים – ההודעה היום בדבר הכוונה לנקוט פיטורים חד צדדיים היוותה חריגה ממדיניות זו. בכל מקרה הדגישו בטבע כי הכוונה היא להוציא לפועל את הפיטורים רק לאחר החגים.

"טבע עשתה כל מאמץ למצוא פתרונות תעסוקתיים לעובדי כפר סבא בעלי יכולות וכישורים המתאימים לניוד, תוך מתן העדפה לעובדים עם מקרים אישיים מיוחדים" נמסר מטבע הבוקר, "כפועל יוצא, הצליחה ההנהלה בכפר סבא להקטין ב-25 את מספר העובדים שיושפעו מהמהלך המתוכנן, וכעת הרשימה כוללת 150 עובדים". עוד הדגישו כי "התהליך נשקל בכובד ראש ויבוצע ברגישות המירבית, והעובדים שהעסקתם תסתיים יזכו לחבילות ותנאים מעל לדרישות החוק, זאת לצד ליווי אישי, הכולל ייעוץ במהלך תהליך סיום ההעסקה, סדנאות והכשרות מקצועיות וכן חיבור לשירותי השמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!