דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / מה קרה להבטחות הגדולות של הכדורגל הישראלי משנת 2013?

נבחרת ישראל עד גיל 21 בשנת 2013 היתה הבטחה גדולה ונראה היה שהשחקנים בדרך לכבוש פסגות | יצאנו לבדוק מה ניתן ללמוד, ארבע שנים אחרי, ממצבם של השחקנים

נבחרת הנוער של ישראל במשחק מול נבחרת נורבגיה ב-2013 (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).
נבחרת הנוער של ישראל במשחק מול נבחרת נורבגיה ב-2013 (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנת 2013 אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 הגיעה לישראל. ההגעה של האליפות הייתה חלק מהצגת כוח הפוליטי המרשים של אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות באותן השנים. שהצליח לשכנע את מקבלי החלטות באירופה להביא לכאן את הטורניר הגדול ביותר לנבחרות צעירות. במהלך האליפות, הנבחרת הישראלית הוציאה ארבע נקודות שלא הספיקו לה לעלות לחצי הגמר, אבל בהחלט הרשימו את כולם עם תיקו 2 מול נורבגיה, הפסד 4:0 לאיטליה והדובדבן של הקצפת, הניצחון האדיר 1:0 על אנגליה עם הכוכבים נתנאל קליין, ג'ורדון הנדרסון, דני רוז, ווילפירד זאהא.

כדורגל ישראל (צילום אילוסטרציה: shutterstock).
כדורגל ישראל (צילום אילוסטרציה: shutterstock).

באותה האליפות הנבחרות הגדולות הציגו את כוכבי העתיד מרקו וראטי (פ.ס.ז), פלורוסי (רומא), לורנצו אינסינייה (נאפולי) מנבחרת איטליה. מוסטאפי (ארסנל), לואיס הולטבי (המבורג), אמרה צ'אן (מליברפול) מנבחרת גרמניה. דני בלינד ממנצסטר יונייטד, קווין סטרוטמן (רומא), ז'ורז'ינו ויינאלדום (ליברפול) מנבחרת הולנד, וכמובן כוכבי העתיד של נבחרת ספרד האלופה של הטורניר דיויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד), קוקה (אתלטיקו מדריד), איסקו (ריאל מדריד), תיאגו (באיירן מינכן) ורבים אחרים.

גם נבחרת ישראל הציגה סגל מרשים, שכלל כמה שחקנים שהיו הבטחות צעירות עם ציפיות אדירות. הניצחון על אנגליה וההופעה היפה מול נורבגיה יצרו תחושה שאולי כמה משחקני הנבחרת עוד יהפכו לכוכבי ענק בכדורגל הישראלי, וחלקם אולי אפילו יצאו לקרירה יפה באירופה.

החלטתנו לבדוק איפה נמצא כל אחד מהשחקנים שייצגו את הנבחרת של גיא לוזון, כמה מהם הופיעו בנבחרת הבוגרת וכמה מהם מטפחים העונה קרירה אירופאית בליגה טובה יותר מישראל.

בלי כוכבי ענק

כאשר מסתכלים על סגל הנבחרת הישראלית מגלים, שלפחות בינתיים, לא יצאו כוכבי ענק מהנבחרת הנחמדה שהייתה לנו. רוב השחקנים אשר השתתפו בטורניר היו בין הגילאים 19-22 וכיום, ארבע שנים אחרי, נמצאים בשנות השיא של הקרירה שלהם.

ניר ביטון (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).
ניר ביטון (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).

מתוך סגל הנבחרת רק ארבע ישחק בעונה הקרובה בקבוצה משמעותית באירופה. ניר ביטון יצא מיד אחרי האליפות, והצטרף לסלטיק האלופה הניצחית של סקוטלנד. הקשר האחורי חווה עליות וירידות במעמדו בקבוצה ונראה שהגיע הזמן שהכישרון הלא כל כך צעיר ינסה את מזלו במעבר לקבוצה אחרת בליגה חזקה יותר.

המגן השמאלי, טאלב טוואטחה פותח עונה שניה בפרנקפורט, בתקווה להפוך לשחקן הרכב של קבוצת מרכז טבלה בבונדסליגה. מונס דאבור יככב בליגה האוסטרית ובליגה האירופית בקבוצת רד בול זלצבורג, בתקווה לעונה מוצלחת לפני המעבר הצפוי לאחות הגדולה ר.ב לייפציג מהבונדסליגה. עמרי אלטמן בן ה-23, השחקן הצעיר באותה

טאלב טאוואחה (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).
טאלב טאוואחה (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).

נבחרת, משחק בעונה הקרובה בקבוצת הפאר היוונית פנאתינייקוס. בנוסף מתוך אותה הנבחרת מרואן קבהא ישחק שנה הבאה בליגת האלופות, עם קבוצתו מאריבור אלופת סלובניה, שאומנם אינה באה מליגה גדולה, אבל תשתתף בטורניר הטוב בעולם.

מתוך אותה הנבחרת הגיעו בינתיים רק 8 שחקנים לנבחרת הלאומית (קליימן, דסה, בן הרוש, ביטון, גולסה, דאבור, טוואטחה ודווידזאדה), לא כולל את קבהא, שהוזמן עכשיו. מתוכם רק ניר ביטון (19 הופעות) ועומרי בן הרוש (15 הופעות) שיחקו יותר מ-7 פעמים במדי הנבחרת. אולי השחקנים האלו עוד יהפכו לכוכבי הנבחרת, אבל בינתיים זה לא נראה כמו הכיוון, כאשר כנראה רק ביטון, דסה, דאבור וטוואטחה בפונטציאל להפוך לבונקר עתידי בנבחרת.

אלי דסה (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).
אלי דסה (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).

מתוך השחקנים שהופיעו באליפות, חלק גדול יתחרה העונה על תואר בקבוצות הצמרת של הליגה. אלי דסה, אופיר דווידזאדה ואייל גולסה  מככבים במכבי ת"א, עומרי בן הרוש וסינטהיו סולליך משחקים במכבי חיפה. בוריס קליימן מופיע בקבוצת הצמרת בית"ר. ויש את השחקנים שאנחנו עדיין מחכים לפריצה שלהם קדימה. כובש שער הניצחון המפתיע מול נבחרת אנגליה, אופיר קריאף לא הצליח בסיר הלחץ של מכבי חיפה, ועבר בעונה הקודמת לקרית שמונה, אחרי עונה בינונית מקווה קריאף למצות העונה חלק מהפוטנציאל שפעם האמינו שיש לו.

אייל גולסה (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).
אייל גולסה (צילום: The Israel Project / ויקיפדיה).

אלון תורג'מן החלוץ שהיה טוב באותה אליפות וכבש מול נורבגיה, התחיל מצויין את העונה בהפועל חיפה וסופר 3 שערים בשני משחקי הפתיחה. הבלם בן ווהבה ממשיך להצטיין בקבוצת הפועל רעננה, אך לא מצליח להתקדם לקבוצה גדולה יותר. אדי גוטליב היה נקודת האור בחושך של הפועל ת"א בעונה הקודמת וכעט תקוע במוסדות הבירורים בתקווה להשתחרר מהמועדון האדום בדרך לקבוצה טובה יותר. מוחמד כליבת לא מצליח לעשות את המעבר לקבוצה גדולה, ויככב העונה בבני סח'נין.

מה שצריך זה עוד אבי לוזון

כמו בכל נבחרת צעירה, גם לישראל מספר כישרונות שנשארו בנוסטלגיה הרחוקה – ישראל זגורי שגם היה נהדר במשחק מול אנגליה, צופה כעת מהיציע בשחקני קבוצתו בני סחנין, שגם היא, כמו רבות אחרות לפניה, אינה מעוניינת בשירותיו לאחר עונה סולידית. המגן הימני עופר ורטה הוא עוד קורבן לרכבת ההרים שקוראים לה הפועל ת"א, אחרי שני עונות קשות אצל האדומים, כרגע השחקן ללא קבוצה ולא ברור מה עתידו. החלוץ האמריקאי-ישראלי אור ברוך, שהגיע לקול תרועות לישראל ולבני יהודה, התגלה כפלופ רציני ומשחק כעת בהפועל פ"ת בליגה הלאומית. השחקן שנפל הכי חזק מכל השחקנים שהופיעו עם הנבחרת באליפות אירופה הוא המגן הימני/קשר התקפי עאהד עזאם, שעלה כמחליף במשחקים מול אנגליה ואיטליה, וכעת משחק בקבוצת האוהדים הפועל רובי שפירא בליגה א'.

הנבחרת הצעירה שנתנה הופעה מצויינת ביורו 2013 לא הביאה לכדורגל ישראלי בשורה חדשה, לא צמחו ממנה כוכבי על כמו ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו או דודו אוואט, אבל כן יצאו ממנה מספר שחקנים טובים, שאולי בעונות הבאות יכבשו את הנבחרת הלאומית ויהיו חלק משמעותי מקמפיין מוקדמות גביע העולם או מוקדמות אליפות אירופה מוצלח. חשוב לזכור שהנבחרת הישראלית לא עברה קמפיין מוקדמות כדי להעפיל לאליפות ההיא, זה היה הישג בירוקרטי של אשף הפוליטיקה אבי לוזון, שסידר לאחיין שלו ג'וב חלומי בדרך להרפתקאה כמאמן בבלגיה ואנגליה. אולי זה מה שאנחנו באמת צריכים כדי להגיע לטורניר גדול, אבי לוזון כזה שמככב מעל הנבחרות הגדולות בדרך לטורניר אירופאי נוסף, הפעם לנבחרת הבוגרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!