דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / הרשעת גורו הודי באונס שתי נשים הציתה מהומות אלימות

עורך הדין של הנאנסות טען כי 50-40 נשים נוספות הטוענות כי נאנסו על ידי גורמיט ראם רחים סינג, פנו אליו מאז החל ההליך המשפטי | הרשעתו של סינג בסוף השבוע הובילה למהומות אלימות מצד תומכיו בהן נהרגו לפחות 38 בני אדם

משטרה הודית (צילום אילוסטרציה: MediaNation / Shutterstock).
משטרה הודית (צילום אילוסטרציה: MediaNation / Shutterstock).
אוריאל לוי

בית משפט בהודו גזר אתמול (שני) 20 שנות מאסר על "גורו" (מנהיג רוחני) שהורשע באונס בסוף השבוע. ההרשעה נגד הגורו גורמיט ראם רחים סינג הובילה למהומות אלימות מצד תומכיו בהן נהרגו עד כה לפחות 38 בני אדם ועוד כ-200 נפצעו בימים האחרונים. נוכחות משטרתית כבדה, ועוצר הרמטי בשלושת הערים הגדולות ביותר במדינת פונג'אב, שנאכף בעזרת הוראה מיוחדת המותירה לכוחות הביטחון לירות על מנת להרוג כל מי שיוצא מביתו, מנעה את חידוש האלימות היום.

עשרות אלפי שוטרים התפרסו במדינות הריאנה ופונג'אב, שם זוכה סינג בן ה-50 לתמיכה נרחבת והכת "דרה סצ'ה סעודה" שבראשה הוא עומד מחזיקה נכסים רבים. הצבא ההודי התפרש ביום שישי בעיר פנצ'קולה זמן קצר לאחר שבית המשפט המקומי הרשיע את סינג בתקיפה מינית. לאחר גזר הדין הוא נלקח למעצר ואז הוטס במסוק לכלא ברוהטק. המשטרה במדינת הריאנה הורתה לערוך את השימוע בתוך בית הכלא ברוהטק שבו מוחזק סינג. בשימוע גזרו השופטים על סינג, שנמצא אשם באונס שתי מאמינות ב-2002 במבנה שבו מנוהלת הכת שבראשותו, בעיר הצפונית סירסה, עונש של 20 שנות מאסר. השופט כינה אותו "חיית פרא" בעת שהקריא את גזר הדין. עורך הדין של הנאנסות טען כי 50-40 נשים נוספות הטוענות כי נאנסו על ידי סינג פנו אליו מאז החל ההליך המשפטי.

ביום שישי, מאות מתומכיו התפרעו ברחובות, כשתקפו תחנות רכבת, אוטובוסים וניידות שידור. לפחות 38 בני אדם נהרגו ועוד 200 אנשים נוספים נפצעו, באירועים שהובילו לביקורת כלפי מפלגתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי, ששולטת במדינת המחוז. היא הואשמה בכך שהיא לא מסוגלת או לא רוצה לפעול נגד מאמיניו הסוררים של סינג'. ראש הממשלה נרנדרה מודי אמר שלשום בתכנית הרדיו החדשה שלו כי הודו היא מולדתם של מהאטמה גנדי ואדון בודהה, ואלימות איננה דרכה.

ההאשמות בדבר אונס, אותן סינג מכחיש, צצו תחילה במכתב אנונימי שנשלח לראש הממשלה ב-2002. החשדות גברו לאחר שעיתונאית שחקרה את כת ה"דרה סצ'ה סעודה" נורתה למוות באותה שנה. סינג, אחד מהאנשים המשפיעים בהודו, מנהל את הכת שלו ממטה הארגון במדינת הריאנה, הכולל מלון, בית קולנוע, אצטדיון קריקט ובתי ספר. לטענתו, יש לו 90 מיליון מאמינים ברחבי העולם, ביניהם עשרות מיליונים בהודו – רובם קשישים כפריים עניים. אוכלוסיות אלו נאמנות לסינג בעקבות מדיניות הרווחה הכלכלית בקבוצתו, הכוללת מרפאות ומתקנים לרפואת חירום. בוושינגטון פוסט ציינו כי מנהיג הכת המזוקן מתאר את עצמו בטוויטר כך: "קדוש רוחני / פילנתרופ / זמר ורסטילי / ספורטאי מחונן / במאי / שחקן / ארט דירקטור / מפיק מוזיקלי / כותב / משורר / אוטוביוגרף". הכת הוקמה במטרה "לעודד התעוררות רוחנית בקרב ההמון, לרומם אנושיות וליצור עולם טוב יותר", כך על פי אתר הארגון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!