דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / נפתחה חנות דקטלון בישראל, אלפים באו להתרשם

ענקית קמעונאות הספורט הבינלאומית פתחה את שעריה הבוקר (ג') בראשון לציון | 3,000 מ"ר של ציוד ספורט, במחירים שפויים, התמלאו עד אפס מקום | עם זאת, מי שיחפש ציוד ברמה גבוהה - צפוי להתאכזב

פתיחה חגיגית של חנות הרשת Decathlon (צילום: יעל אלנתן).
פתיחה חגיגית של חנות הרשת Decathlon (צילום: יעל אלנתן).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ענקית הספורט הבינלאומית דקטלון פתחה הבוקר (שלישי) את הסניף הישראלי הראשון שלה, וכמו בפתיחות קודמות של סניפי מותגים בינלאומיים – כמו H&M ואיקאה – שהצרכן הישראלי מכיר ממסעותיו בחו"ל, הסתערו האלפים על החנות. 3,000 המטרים המרובעים של החנות בראשון לציון התמלאו קונים, ורבים חיכו לתורם בחוץ. לצד השמחה על המחירים השפויים, מי שמחפש ציוד מקצועני צפוי להתאכזב.

לקוחות בפתיחה החגיגית בדקטלון בראשון לציון (צילום: יעל אלנתן).
לקוחות בפתיחה החגיגית בדקטלון בראשון לציון (צילום: יעל אלנתן).

דקטלון, הנחשבת ל"איקאה של תחום הספורט", אין מתחרים בתחומה בארץ. ריכוז תחומי הספורט השונים במקום אחד, במחירים נגישים יותר לציבור, יוצר חוויית קנייה ייחודית שלא ניתן להשוותה לחנויות של תחומים ספציפיים או לרשתות קטנות יותר כמו למטייל וכדומה.

 מכוונים חזק לאמצע

3,000 מטרים מרובעים תופסת החנות בישראל, מחולקים ל-60 מחלקות מתחומי הספורט השונים, ובתוכן 16 אלף פריטים, במחירים נמוכים מהנהוג בישראל עד כה.

החשש כי המחירים בישראל יהיו יקרים בהשוואה לאירופה לא התממש, נכון לעכשיו. ובדקטלון אומרים שהמחירים בישראל יהיו יקרים בממוצע ב-2% בלבד מאלו שמעבר לים.

כך, לדוגמה, אוהל זוגי מהיר לפתיחה עולה בארץ 149.90 שקלים (לעומת 231 שקלים בצרפת). תיק גב קטן, שמחירו בארץ הוא 11.90 שקלים (לעומת 12.70 שקלים בצרפת). כדורסל ב-19.90 שקלים (לעומת 17 שקלים בצרפת). משקפות שחייה מתחילות בארץ ב-19.90 שקלים (בצרפת המחיר ההתחלתי הוא 6.70 שקלים).

אך לצד המחירים המפתיעים, כאמור, נרשמה אכזבה בגזרת הציוד עצמו. לרשת מרכז פיתוח וטכנולוגיה שמפתח מוצרים ייחודיים תחת 40 מותגי בית. בניגוד לחנויות דקטלון בחו"ל, שם מרכיבים המותגים בינלאומיים כמחצית מהמוצרים, החנות הישראלית מציעה למכירה אך ורק מוצרים של מותגי הבית.

ייתכן שהבחירה הזאת נעשתה על מנת להימנע מתחרות עם המותגים הבינלאומיים ולשמור על רמת מחירים נמוכה, אך היא ללא ספק משפיעה על האיכות וקהל היעד של החנות החדשה.

ניכר שבתחומים מסוימים אין מוצרי איכות, שמגיעים עם פיתוח וניסיון של שנים בתחום ספורט כזה או אחר. רוב מוצרי החנות הם ברמה בינונית, ולא יספקו אנשים שמתעסקים בספורט באופן אינטנסיבי וברמה גבוהה (אך לא בהכרח מקצועני). החיסרון במוצרים איכותיים בתחום הגלישה והשייט, צורם במיוחד בהתחשב בפופולריות והזמינות של ענפים אלו בישראל.

מאיר, בן 68 מכפר סבא, עומד ליד דוכן הדייג ובוחן את המוצרים. לדבריו, הוא עוסק בדייג כבר שנים רבות, ו"האיכות של המוצרים כאן היא נמוכה ביותר. אין פה את המותגים ששולטים בענף הזה. המחירים בהחלט זולים אבל כך גם התמורה".

מאיר, בן 68, דייג מנוסה (צילום: יעל אלנתן).
מאיר, בן 68, דייג מנוסה (צילום: יעל אלנתן).

מתן בריסקר, מורה לספורט בן 29, מסכים עם הקביעה, אך מאמין שהמחיר הנמוך גובר על הכל. "האיכות בסדר, לא הרמה הכי גבוהה אבל טובה" אמר, "אבל המחירים ממש זולים. מעכשיו את הציוד לבית ספר שאני רוכש אני אקנה פה". בריסקר הטיל ספק ברעיון שרמת המחירים הנוכחית תישאר לאורך זמן. "בארץ תמיד מוכרים יקר. בגלל זה באתי לפתיחה היום, כדי להרוויח את המחירים הזולים", הסביר.

מתן בריסקר, בן 29, מורה לספורט (צילום: יעל אלנתן)
מתן בריסקר, בן 29, מורה לספורט (צילום: יעל אלנתן)

ספורטאים מקצועיים, ומי שנמצא ברמה טובה בתחום עיסוקו, אם כך, לא ימצאו את מבוקשם בראשון לציון. אז למי דקטלון בישראל כן מתאימה? לכלל האנשים הנהנים מספורט ופעילות חוץ, לתחום הפיטנס, להליכות, טניס, כדורגל, כדורסל, גלישה ועוד מוצרי החנות יענו על הצרכים הבסיסיים, במחירים שגם מאפשרים זאת. גם מי שרק רוצה ביגוד ספורט קליל – כמו חולצה מנדפת זיעה בחום הישראלי – ומי שרוצה לצאת לטיולים הטבע, יוכל להנות ממה שיש לחנות להציע.

דג ענק בבריכה קטנה

כניסה של ענקית בסדר הגודל של דקטלון לשוק הישראלי הקטן, צפויה להשפיע לא רק על הלקוחות והספורטאים החובבים אלא גם על שוק העבודה ועל הייצור המקומי.

בענף הקמעונאות, נהיה מובן כמעט מאליו שתנאי השכר לא יהיו רחוקים מהמינימום. בחנות הישראלית מועסקים, נכון לעכשיו, כ-80 עובדים ישראליים בלבד (ניתן היה להבחין היום בעובדים צרפתיים מסתובבים בין במעברים ומסייעים להם), אך הם מצטרפים למאות אלפי העובדים בענף, שעתידם התעסוקתי לא מובטח ולא מזהיר.

אחד העובדים, לירון בן ה-21, היה נרגש מאוד מהפתיחה. אחרי שראה את התור הבלתי נגמר של הלקוחות, אמר לעובד אחר "אחי, אני לא מאמין תראה כמה אנשים בחוץ מחכים להיכנס". לדבריו, תהליך גיוס העובדים היה "קפדני וכלל הרבה הכשרה וביקורות". העומס ביום הפתיחה לא הרתיע את העובד הצעיר שאמר כי "ההרגשה לעבוד פה היום היא מצוינת, מרגש לראות כל כך הרבה אנשים בחנות והאווירה טובה מאוד".

השפעה נוספת של החנות החדשה צפויה להיות על הייצור הישראלי, הלא מאוד נרחב, של מוצרי ספורט ופעילות חוץ. מוצרי דקטלון לא מיוצרים בישראל, וכרגע אין כל כוונה לשיתוף פעולה של המותג הגלובלי עם היצרנים המקומיים. אם תחזיק החנות החדשה בנתח שוק משמעותי, צפויה התעשייה הישראלית לספוג מכה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!