דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת טבע

חברה ועבודה / ההנהלה והוועד סיכמו: הפיטורים בטבע כפ"ס יצומצמו ל-120 עובדים

35 עובדים יצאו לפנסיה מוקדמת ו-85 עובדים יפוטרו עם פיצויים מוגדלים, זאת לאחר שהודיעה ההנהלה כי בכוונתה לפטר 175 עובדים | בנוסף סוכם כי הפיטורים ייעשו בדיאלוג עם הוועד

מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מספר המפוטרים במפעל טבע כפר סבא יצומצם מ-175 ל-120, כך הוסכם בתום תשע שעות של משא ומתן אינטנסיבי שנערך היום (שלישי) בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בין וועד עובדי טבע כפר סבא והנהלת החברה בראשות מארק סבג.

בעקבות ההסכמות יצאו 35 עובדים לפנסיה מוקדמת, ו-85 עובדים נוספים יפוטרו ויקבלו פיצויים מוגדלים. הפיטורין יכנסו לתוקף רק לאחר החגים ולא לפני תחילת נובמבר.

בין הצדדים הוסכם כי רשימת העובדים שיסיימו את עבודתם תקבע בשיח הדדי בין הוועד וההנהלה ומתוך התחשבות במצב הסוציאלי של כל עובד ועובד. על פי הודעה משותפת לצדדים, התהליך יבוצע ברגישות המרבית, והעובדים שהעסקתם תסתיים יקבלו ליווי אישי, הכולל ייעוץ במהלך תהליך סיום ההעסקה, סדנאות והכשרות מקצועיות, וכן יוצעו להם שירותי השמה לאיתור מקומות עבודה חלופיים הולמים.

הנהלת טבע הודיעה כי לא יהיו פיטורי התייעלות במפעל טבע כפר סבא עד סוף שנת 2020. במקביל, סכסוכי העבודה שהוכרזו בחברת טבע על ידי ההסתדרות בוטלו.

לפני כחודש הודיעה הנהלת טבע על כוונתה לפטר 350 עובדים, מחציתם במפעל בכפר סבא ומחציתם במפעל טבע-טק ברמת חובב שבנגב. בשבוע שעבר הגיעו ועד עובדי טבע-טק וההנהלה להסכמות, ומספר המפוטרים במפעל צומצם ל-110. במפעל בכפר סבא התפוצץ המו"מ בין הצדדים מספר פעמים, כשביום ראשון הודיעה ההנהלה באופן חד צדדי על כוונתה לפטר 150 עובדים בלא הסכמת הועד. בתגובה פתח ועד העובדים בעיצומים – אולם הצדדים נעתרו לבקשת יו"ר ההסתדרות להיכנס למו"מ, הפיטורין הוקפאו והעיצומים נעצרו גם כן.

בהתאם להסכמות שהושגו עם הוועדים, הצטמצם מספר העובדים המפוטרים במפעלי טבע ל-230 – זאת לאחר שידיהם של ועדי העובדים בשני המפעלים כופפו באיומים להיקף פיטורים רחב יותר. הפיטורין מבוצעים על רקע התרסקות המניה של החברה הנחשבת לספינת הדגל של התעשייה הישראלית, כשבחודשים האחרונים איבדה כ-40% משוויה. עם זאת, השאלה אם מדובר בפיטורין נחוצים – או בפיטורין שתכליתם יחצנ"ית כלפי בעלי המניות וחברות דירוג האשראי, עומדת בעינה. לדברי סמנכ"ל טבע דוד לוסטיג בועדת הכספים, הנהלת החברה תשקיע בשנים הקרובות כ-150 מיליון ש"ח בהרחבת פעילות המוקד בכפר סבא, שכבר כיום משווע להגדלת כוח האדם. החברה מפרסמת עשרות הודעות דרושים למשרות במפעל, האחראי על פי גורמים בחברה ל-12.7% מרווחיה.

יו׳ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסר כי חברת ׳טבע׳ עוברת משבר קשה וכי הוא מברך את הנהלת החברה שגילתה אחריות, מנהיגות ורגישות בהתנהלות בתהליך כואב זה. "חברת טבע חשובה מאוד לישראל וועדת הכספים תמשיך לעמוד בקשר עם החברה לסייע לה להתחזק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!