דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אָבֵרה מנגיסטו / אָבֵרה מנגיסטו בשבי כבר 3 שנים, ביום ראשון תתקיים עצרת תמיכה במשפחתו

ברקע העצרת - מפגשו של מזכ"ל האו"ם עם משפחת מנגיסטו והתפטרותו של מתאם השבויים והנעדרים ליאור לוטן מתפקידו | "כל עוד הבן שלי לא כאן, היום והלילה הם חושך עבורי" אומרת אגרנש, אמו של אברה, ומבקשת מהציבור הישראלי להגיע ולהביע סולידריות עם המשפחה

עצרת תמיכה והבעת סולדריות למען השבתו של אברה מנגיסטו (קרדיט: מטה המאבק לשחרור אברה)
עצרת תמיכה והבעת סולדריות למען השבתו של אברה מנגיסטו (קרדיט: מטה המאבק לשחרור אברה)

"עד עכשיו עזרתם לי, עזרו לי גם עכשיו, בכל דרך אפשרית. עזרו לי" מבקשת אגרנש מנגיסטו, אמו של אָבֵרה, שמוחזק בשבי בעזה כבר שלוש שנים, ללא אות חיים. "תפעלו לזה שהבן שלי יהיה שוב כאן בזרועותי. כל עוד הבן שלי לא כאן, היום והלילה הם חושך עבורי." ביום ראשון הקרוב, 3.9.2017, יקיימו המשפחה והפעילים לשחרורו של מנגיסטו עצרת הזדהות וסולידריות לציון שלוש שנים להמצאותו בשבי. בעצרת יופיעו האמנים אסתר רדא, נצ'י נצ', עלמה זוהר וקפה שחור חזק, לצד דברים שישאו הפעילים ובני המשפחה.

ברקע העצרת, התקווה ששואבים הפעילים מהצהרותיו של מזכ"ל האו"ם המבקר באזור, ובמקביל חוסר הוודאות שהתפטרותו של ליאור לוטן, הממונה על השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, מייצרת.
״המקרה של אברה היא סוגיה הומניטרית ממדרגה ראשונה", אמרו משפחות מנגיסטו למזכ"ל האו״ם, אנטוניו גוטרש בפגישה עמו בתחילת השבוע. "אזרח חף מפשע שאיננו קשור לסיכסוך ומוחזק בשבי בניגוד לכל החוקים והאמנות שאתם קבעתם״ אמרו המשפחות. ״אני מבקשת ממך שלא תצא מרצועת עזה בלי אות חיים מבני – אברה, ודרישה מהחמאס לשחרורו המיידי", ביקשה אגרנש. לגבי התפטרותו של לוטן הדגישו במטה כי ״האחריות של ראש ממשלת ישראל להחזרת בננו נותרה בעינה״.

אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם ומשפחת מנגיסטו (צילום: מטה המאבק לשחרור אברה)
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם ומשפחת מנגיסטו (צילום: מטה המאבק לשחרור אברה)

אברה מנגיסטו מתמודד עם מחלת נפש, שהתפרצה בין היתר בעקבות מותו של אחיו. ב-7 בספטמבר 2014 חצה את גדר המערכת של רצועת עזה, בפרצה סמוכה לחוף זיקים. חיילים שהוקפצו למקום בעקבות המעבר העידו כי היו סבורים על פי מצלמות האבטחה שמדובר באזרח אפריקאי אשר חצה את הגבול. רק שבועיים לאחר המקרה בהתערבות ח"כ פנינה תמנו שטה הגיע מפקד אוגדת עזה לפגוש את המשפחה ההמומה. מאז היה אמון על התיק יאיר לוטן, הממונה היוצא על הנעדרים והשבויים במשרד ראש הממשלה. אולם לטענת הפעילים המלווים את המשפחה, לא נעשה די להצלתו של אברה ולשחרורו.

אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!