דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / המתיחות נמשכת: ארה"ב וקוריאה הדרומית ביצעו תרגיל אווירי משותף

לאחר שיגור הטיל שחלף מעל יפן, הרחיבו וושינגטון וסיאול את התרגיל הצבאי השנתי שערכו, ועשו שימוש במטוסי קרב ובמפציצים שירו אש חיה נגד מטרות שדימו "מבני ליבה" של קוריאה הצפונית | קוריאה הצפונית צפויה להגיב בחריפות

מטוס B1-B (צילום מתוך pixabay)
מטוס B1-B (צילום מתוך pixabay)

כמה ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר של ארה"ב השתתפו היום (חמישי) בתרגיל אווירי משותף, שערכו צבא ארה"ב וצבא קוריאה הדרומית. לדברי שני הצבאות, מדובר באזהרה ברורה לצפון, אחרי ששיגר השבוע טיל בליסטי לטווח בינוני מעל יפן. קוריאה הצפונית צפויה להגיב בזעם על תצוגת כוח צבאי קרוב כל כך לשטחה.

שישה מטוסים אמריקאים – שני מפציצים על-קוליים מדגם B-1B לנסר, וארבעה מטוסים חמקנים מסוג F-35B – חברו מוקדם יותר לארבעה מטוסי קרב מדגם F-15 של קוריאה הדרומית, לתרגיל שדימה מתקפה נקודתית על "מתקני ליבה" של הצפון, כך נמסר ממפקדת הצבא האמריקאי באוקיינוס השקט וממשרד ההגנה של קוריאה הדרומית. מטוסי ה-B-1B  הוטסו מבסיס חיל האוויר האמריקאי בגואם, מטוסי ה-F-35B יצאו מבסיס של חיל האוויר האמריקאי ביפן.

פיונגיאנג, הטוענת זה מכבר כי כי וושינגטון מאיימת עליה בארסנל הגרעיני שלה, מכנה את מטוסי ה-B-1B "מפציצים גרעיניים אסטרטגיים", זאת למרות שארה"ב כבר לא מחמשת מפציצים אלו בנשק גרעיני. תגובה חריפה של קוריאה הצפונית לתרגילים היום, היא כמעט בגדר עובדה ודאית.

קוריאה הצפונית הבהירה כבר בעבר כי היא רואה בתכנית הנשק שלה, הדורשת ניסוי על בסיס קבוע, היא הדרך היחידה שלה להתמודד עם עוינות אמריקאית ארוכת שנים – טענה המתייחסת לנוכחות הצבאית של ארה"ב בקוריאה הדרומית, יפן והאוקיינוס השקט. וושינגטון, מצידה, מקיימת את התרגילים המשותפים עם קוריאה הדרומית כדי להראות כי לא תיתן לפגוע במעמדה באזור.

מפקדת צבא ארה"ב באוקיינוס השקט מסרה כי התרגילים היום היו תגובה ישירה לשיגור הטיל האחרון של קוריאה הצפונית. במשך עשר שעות התרגיל, טסו מטוסי ארה"ב עם מטוסים של צבא יפן, ומאוחר יותר ביצעו מטס משותף עם המפציצים של קוריאה הדרומית מעל חצי האי הקוריאני, וביצעו אימון בירי חי, כך על פי צבא ארה"ב. 

"פעולותיה של קוריאה הצפונית הם איום על בנות בריתנו, שותפותינו ומולדתנו, והצעדים מערערי היציבות שלה ייתקלו בתגובה הולמת" אמר מפקד הכוחות האוויריים של צבא ארה"ב באוקיינוס השקט, הגנרל טרנס ג'יי או'שאנסי, "המשימה המורכבת הזאת מדגימה באופן הברור ביותר את הסולידריות שלנו עם בנות בריתנו, ומדגישה את שיתוף הפעולה המתרחב בינינו כנגד איום אזורי משותף. הכוח הקדמי שלנו יהיה הראשון להילחם, והוא עומד מוכן להנחית מכה קטלנית בהתראה של רגע, אם האומות שלנו ידרשו זאת".

שיגור הטיל הבליסטי בצפון קוריאה משודר במסך רחוב (צילום: AP Photo/Jon Chol Jin).
שיגור הטיל הבליסטי בצפון קוריאה משודר במסך רחוב (צילום: AP Photo/Jon Chol Jin).

הטיל, ששוגר ביום שלישי, טס למרחק 2,700 קילומטרים, חלף מעל שטחה של יפן ושיא גובהו היה 550 קילומטרים. תושבים ביפן נכנסו למקלטים, ובפנטגון הודיעו כי לא נשקפה כל סכנה לצפון אמריקה מהשיגור. בכלי התקשורת ביפן דווח כי הטיל התפרק במעופו לשלושה חלקים מעל האי הוקאידו ונחת במימי האוקיינוס השקט – במרחק של 1,180 קילומטרים מהחוף.

סוכנות הידיעות של פיונגיאנג KCNA דיווחה כי השליט קים ג'ונג און נכח בשיגור הטיל מדגם "הוואסונג-12", ביום שלישי. "שיגור הטיל האחרון הוא הצעד הראשון במבצע צבאי נרחב של צבא העם הקוריאני באוקיינוס השקט שיכלול בהמשך גם את האי גואם", צוטט קים בדיווח.

מועצת הביטחון של האו"ם קיימה אתמול דיון חירום בעקבות שיגור הטיל ובסופו גינתה בחריפות את קוריאה הצפונית. בהצהרה כינתה מועצת הביטחון את שיגור הטיל האחרון "שערורייתי", ודרשה מפיונגיאנג לחדול מניסויי הטילים ומפעילותה הגרעינית.

אתמול החריף טראמפ את הטון נגד צפון קוריאה וכתב בציוץ: "ארצות הברית דיברה עם צפון קוריאה ושילמה לה דמי חסות במשך 25 שנה. דיבורים אינם התשובה!". באחרונה הזהיר טראמפ את צפון קוריאה כי פיונגיאנג תיענה "באש ובזעם שלא נראו עד כה" אם תנסה לתקוף את ארה"ב.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/902875515534626817

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, וראש ממשלת יפן, שניזו אבה, סיכמו בשיחת טלפון שקיימו הלילה "להגביר למקסימום" את הלחץ על קוריאה הצפונית, כדי שלא תהיה לה ברירה אלא לנהל דיאלוג. לדברי מון, שיגור הטיל האחרון לעבר יפן הוא "התנהגות אלימה" כלפי מדינה שכנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!