דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים מפסידים

ספורט / קאמבק מדהים ואליפות בבאולינג לעומת עבדות מודרנית ופיטורים

שראפובה מראה לכולם שעוד יש לה את זה | ברכות לשלמה לזמי, אלוף העולם בבאולינג לעיוורים | מה יותר גרוע להיות? שחקן כדורגל בחוזה דרקוני או שופט בבונדסליגה 2?

מריה שארפובה (צילום:  lev radin / Shutterstock.com)
מריה שארפובה (צילום: lev radin / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת וחוזרת בענק: מריה שראפובה

לאחר חמישה עשר חודשי השעיה בגין שימוש בחומרים אסורים, שבה מריה שראפובה לסבב העולמי בטניס היישר לאליפות ארה"ב הפתוחה בניו יורק. הכוכבת הרוסייה שמדורגת כעת במקום ה-146 בעולם הוגרלה למשחק הראשון נגד המדורגת שנייה בעולם, סימונה האלפ, במה שהסתמן כהפסד צפוי לשראפובה.
אלא שמשום מקום, הצליחה שראפובה לספק הופעת טניס מרשימה למדי בהתחשב בעובדה שלא התחרתה מעל לשנה וניצחה את האלפ 4:6, 6:4, 3:6 לאחר שעתיים ו-44 דקות של טניס משובח.
מעניין לראות האם בהמשך התחרות שראפובה תמשיך להציג את היכולת הזו או שזה היה פרץ חד פעמי שחיכה להשתחרר לאחר ההשעיה הארוכה.

(יאיר צוקר)

מריה שארפובה (צילום: lev radin / Shutterstock.com)
מריה שארפובה (צילום: lev radin / Shutterstock.com)

מנצחת ותכבוש גם בברצלונה: ליקה מארטינס

איזה קיץ מדהים עבר על ליקה מארטינס הקשרית ההתקפית בת ה-24 של אלופת אירופה הטרייה הולנד. אחרי עונה טובה בארסנל האנגלית, עברה לברצלונה שמנסה להפוך למעצמה אירופאית גם בכדורגל הנשים עם מספר החתמות יוקרתיות נוספות. הכוכבת הצטרפה לנבחרת הולנד ביורו הביתי והובילה אותה עם מספר שחקניות נוספות להופעה בלתי נשכחת שהסתיימה בזכיה ראשונה אי פעם בטורניר. מארטינס נבחרה למצטיינת היורו והשבוע זכתה בחותמת הסופית להפיכתה לאחת השחקניות הטובות בעולם עם זכייתה בפרס שחקנית השנה של אופ"א.

https://twitter.com/jmbartomeu/status/900780000110137345

(ליאור ברטל)

מפסידים ולא מכבדים את חוקי העבודה: ליברפול

בני אדם מתרגלים להכל, גם כאשר יש משהו בלתי הגיוני או לא צודק, עדיין אם הוא קיים מספיק זמן, אנו נוטים להתעלם ממנו. לדוגמה מלחמות אזרחים באפריקה בהן ממשלות העולם מוכרות נשק לכל הצדדים, סחר באיברים ברחבי העולם, סינים שעובדים בתנאי ניצול וכמעט עבדות כדי למכור לנו מותגים במחיר מופרך.
גם בכדורגל התרגלנו לתופעה בלתי צודקת ולא הגיונית שקיימת כמעט רק בו כמו החוזה שנחתם בין שחקן לקבוצה שהוא חוזה בין עובד למעביד לכל דבר. לא הגיוני שלא יהיה סעיף שמגדיר את הכסף שהשכיר צריך לשלם אם הוא מפר את החוזה. אין דבר כזה בחוקי העבודה בעולם המערבי ששכיר שייך למעביד – לזה, קוראים עבדות. ועדיין, רק בספרד בית המשפט מכריח את הקבוצות לכתוב סעיף פיצוי בעת השתחררות השחקן מהחוזה, וכך למשל קוטיניו כלוא על ידי המעביד ליברפול שלא מוכן לשחרר אותו מהחוזה שלו כדי שיעבור לקבוצה אחרת. סיטואציה של עבדות מודרנית, לא משנה כמה זוהרת העבודה. טוב יהיה אם ליברפול תרד מהעץ הגבוה ותגיע להסכם עם בארסה על המעבר המיוחל.

(ליאור ברטל)

מנצח בסטרייק: שלמה לזמי

מסתבר שבגיל 60 אפשר להיות אלוף, ולא סתם אלוף – אלוף העולם.
שלמה לזמי מאגודת בית הלוחם תל אביב זכה השבוע במקום הראשון באליפות העולם בבאולינג לעיוורים שנערכה בטוקיו.
בחצי הגמר גבר לזמי על יריב קוריאני בתוצאה 125:137 ובגמר פגש את פטרי מקיוירטה מפינלנד וניצח אותו בתוצאה 104:138.
בשנת 1986, בהיותו חייל בהנדסה קרבית בשירות מילואים, לזמי נפגע בהתפוצצות מוקש ואיבד את ראייתו. מאז הוא החליט להכניס לחייו פעילות ספורטיבית ונדד מכדור-שער, בו ייצג את ישראל במשחקים הפראלימפיים, לבאולינג בו הוא מככב כיום.
משחק הבאולינג לעיוורים מתנהל לפי אותם חוקים המוכרים לנו, רק שהעיוורים נעזרים במוט-מעקה הניצב בתחילת המסלול ומסייע להם לכוון את הכדור לכיוון הנכון. בנוסף, אדם רואה מדווח להם מהצד אילו פינים הופלו. במקרה של לזמי זה מאמנו האישי, גדי אבירם. על כל פין יש מספר מאחד עד עשר וכך, השחקן יכול לדמיין בראשו את תמונת המשחק בכל רגע נתון. יש לציין כי באולינג עיוורים איננו ענף המשתתף במשחקים הפראלימפיים.

(יאיר צוקר)

מפסידים את המשרה והאמון – בונדסליגה 2

בבונדסליגה השנייה, הליגה השנייה של גרמניה בכדורגל, שוחקו כבר ארבעה משחקים מאז נפתחה העונה, דבר זה לא מפריע לארבע קבוצות לפטר כל כך מהר את המאמנים שלהן. בבוכום, אינגולשטדט (בה משחק אלמוג כהן), גרטיאן וורביק וגרוויטר פירט כבר נפרדו לשלום מהאנשים שהובילו את המועדון נכון למחזור הפתיחה.
סיפורה של גרוויטר פירט עוד עצוב יותר שכן הקבוצה מהעיר פירט הצמודה לעיר נירנברג הפסידה בכל אחד מארבעת משחקיה הראשונים בליגה, וכאמור, מי ששילם את המחיר היה מאמנה ההונגרי יאנוס ראדוקי שאימן את הקבוצה בסך הכל מאז חודש נובמבר האחרון. ראדוקי היה למאמנה הראשון של המועדון שהוא לא גרמני, נתון שלצערם של כל המעורבים לא עזר להצלחתם.
לכל המאמנים בליגה השנייה בגרמניה כדאי לשים לב, הסטטיסטיקה לא לטובתכם.

(צור רוזנצוויג)

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!