דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / נבחרת ישראל הצעירה פתחה קמפיין בצורה מושלמת עם 1-3 על אזרבייג'ן

שערים של ברשצקי, פרץ ופלקושצ'נקו הביאו לניצחון נאה, בדרך של ישראל לעבר אליפות אירופה באיטליה וסן מרינו ב-2019 | הנבחרת שיחקה בעשרה שחקנים מהדקה ה-25 | אפשר לשאוב עידוד ממה שקרה על הדשא, אבל הקהל, אוי הקהל

הנבחרת הצעירה של ישראל (עד גיל 21) בעת שירת התקווה לפני המשחק מול אזרבייג'ן, מוקדמות אליפות אירופה 2019, עכו 31 באוגוסט 2017. צילום: קלמן פודהורצר
הנבחרת הצעירה של ישראל (עד גיל 21) בעת שירת התקווה לפני המשחק מול אזרבייג'ן, מוקדמות אליפות אירופה 2019, עכו 31 באוגוסט 2017. צילום: קלמן פודהורצר

נבחרת ישראל הצעירה פתחה אתמול את מסעה לעבר אליפות אירופה עד גיל 21 אשר תערך בשנת 2019 באיטליה ובסן-מרינו. מרקו בלבול יכול להיות מרוצה מהופעת שחקניו אמש באיצטדיון בעכו, אף כי הנבחרת האזרית לא הציבה איום של ממש על הנבחרת הישראלית, שהראתה עליונות לאורך כל המשחק.

שלושה שערים נאים מצד הנבחרת הישראלית הנמרצת הניב המשחק, לצד אינספור החמצות. בדקה ה-11 פיצחה ההתקפה הישראלית את ההגנה האזרית ודאבל פס בין מוטי ברשצקי (המשחק במדי הפועל ת"א) ושון וייסמן (מכבי חיפה) הותיר את הראשון לבד מול השער. ובעיטה קרת רוח לפינה השמאלית של השער הובילה לשער הראשון לישראל.

בדקה ה-25 ביצע קפטן הנבחרת, נטע לביא (מכבי חיפה), עבירה על שחקנה של אזרבייג'ן סמוך לקו אמצע המגרש, בעת התמודדות על כדור. השופט הגיב במהירות עם כרטיס אדום מפתיע ולא מוצדק ללביא, שעזב את המגרש בהלם, תוך שהוא מעביר את סרט הקפטן לאליאל פרץ (שחקנה של מכבי ת"א).

עם עשרה שחקנים נלחצה הנבחרת לאחור. אך גם 10 דקות של שליטה אזרית לא הניבו בעיטה למסגרת מצד הנבחרת האורחת ולאט לאט החלו פרץ ומקסים פלוקשצ'נקו (הפועל חיפה) להחזיר את הכדור לרגליים ואת היוזמה לנבחרת הצעירה.

בדקה ה-37 השתלט פרץ על מסירה רעה של ההגנה האזרית בקו חצי המגרש, מסר קדימה נפלא לשון וייסמן שהתקדם אל השער, עקף את השוער, ולנוכח המגן שניצב לפניו, מסר לאחור לפרץ שבעט שטוח מקו הרחבה אל תוך השער. 0-2 לישראל.

השליטה הישראלית נמשכה גם במחצית השניה, כאשר פרץ ופלוקשצ'נקו מנהלים את המשחק עבור הלבנים-כחולים וברשצקי, יחד רז מאיר (מכבי חיפה) מייצרים אינספור הזדמנויות לכיבוש מהאגף הימני ומגיעים בקלות לרחבה האזרית. בדקה ה-59 הלחץ גם הניב שער, כאשר שי בן-דוד בעט בעיטה נהדרת ממרחק לשער האורחים, השוער הדף לקורה ומקסים פלוקשצ'נקו השתלט על הכדור החוזר וגילגל לשער. 0-3.

האזרים עוד הצליחו להגיב בשער בדקה ה-70, עם כדור חופשי שבעט ממרחק של 30 מטר שחקנה של אזרבייג'ן ג'פארוב, למרכז השער הישראלי. השוער סהר חסון הדף את הכדור בטעות לתוך השער הישראלי. 1-3 וזו גם הייתה תוצאת הסיום.

הטעות בשער עשויה להיות נקודה לשיפור ולתיקון להמשך, אך דאגותיו של בלבול להמשך כוללות גם את חוליית הקישור – נטע לביא המורחק לא יוכל לשחק וגם דן גלזר, שנכנס כמחליף, מתח שריר ויהיה בספק למשחק החוץ הקשה המצפה לנבחרת מול נורבגיה ביום חמישי בשבוע הבא.

ילדים צופים במשחק הנבחרת הצעירה של ישראל (עד גיל 21) מול אזרבייג'ן, מוקדמות אליפות אירופה 2019, עכו 31 באוגוסט 2017. צילום: קלמן פודהורצר
ילדים צופים במשחק הנבחרת הצעירה של ישראל (עד גיל 21) מול אזרבייג'ן, מוקדמות אליפות אירופה 2019, עכו 31 באוגוסט 2017. צילום: קלמן פודהורצר

אך בעוד שניתן לשאוב עידוד רב מכל אשר התרחש על הדשא אתמול בעכו, הרי ממה שקרה ביציעים יש סיבות לדאגה. רק כ-300 איש הגיעו לאיצטדיון, למרות המחיר הנמוך – 20 ש"ח בלבד. הקהל מיעט לעודד ומה שצריך להיות חגיגה עבור מועדוני הכדורגל לילדים ולנוער היה רק הצגה חיוורת. העניין שההתאחדות הצליחה ליצור סביב המשחק היה מועט, והנה לנו ההכנה לשיחות בתכניות הספורט ברדיו ובטלוויזיה על "כישלון דור השחקנים הנוכחי" לשנים הבאות – ללא טיפוח, השקעה, יצירת עניין וכו', איך יצמח כאן דור של שחקנים?

הרכבים:

ישראל: סהר חסון, רז מאיר, עמית ביטון, ניר ברדע, שי בן דוד, נטע לביא, אליאל פרץ, מקסים פלקושצ'נקו, מתן חוזז, מוטי ברשצקי, שון וייסמן.

אזרבייג'אן: מוסטפה אוזיטאי, סרטאן טאשגין, בלול מוטסאפזאדה, סרקאן בלוגלו, גיסמאט אלייב, אוזן קואקיו, אלגיון אולוקנוב, יוסיף נאבייב, אליביי מאמדלי, אונור אלבאירק, אלטון טוראבוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!