דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

בעולם / מעצר אלים של אחות בית חולים מעורר סערה בארצות הברית

האחות סירבה לקחת בדיקת דם מחשוד | "הדבר הכי חשוב בעבודה שלי הוא להגן על החולים", אמרה האחות שנדחפה ונאזקה על ידי השוטר | ובארץ? לאלימות משטרתית עוד לא הגענו, אך אלימות כנגד צוותים רפואיים היא מחזה יומיומי

שוטרים עוצרים את האחות אלכס וובלס (צילום מסך מתוך סרטון מצלמת האבטחה בבית החולים).
שוטרים עוצרים את האחות אלכס וובלס (צילום מסך מתוך סרטון מצלמת האבטחה בבית החולים).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

קטע וידיאו שנלקח ממצלמת הגוף של שוטר בעת שעצר אחות בית חולים בסולט לייק סיטי שביוטה מעורר סערה בארה"ב. אלכס וובלס, אחות ראשית במחלקה בבית החולים, סירבה לאפשר לשוטר לקחת דגימת דם באופן לא חוקי מאדם שאושפז בבית החולים. היא נדחפה על ידי השוטר באלימות אל מחוץ למחלקה, ונאזקה עם ידיה מכופפות מאחורי גבה לצורך מעצרה. סרטון שפורסם מהאירוע חשף את המקרה והביא להשעייתו של השוטר מתפקידו. האירוע התרחש לפני כשבוע וביום שישי האחרון פרסם ה'סולט לייק טריביון' סרטון שמראה מה קרה שם, הסרטון צולם במצלמה שמותקנת על השוטרים.

בסרטון ניתן לראות את הבלש ג'ף פיין מבקש לקחת דגימת דם במחלקת הכוויות של בית החולים האוניברסיטאי של יוטה. וובלס, האחות הראשית במחלקה סירבה לאפשר לו לקחת את דגימת הדם, מכיוון שהפצוע לא היה בהכרה ולא היה אפשר לקבל את הסכמתו ולבלש לא היה צו בית משפט. במהלך הוויכוח בין השניים היא התקשרה לאחראי שגיבה את החלטתה אך הבלש לא הסכים והתחיל לדחוף את וובלס תוך כדי שהיא זועקת לעזרה. הוא דחף אותה באלימות מחוץ לבית החולים ועצר אותה.

לאחר כמה שעות שוחררה וובלס ולא הוגש נגדה כתב אישום. ביום שישי האחרון היא הציגה את הסרטון במסיבת עיתונאים בו היא קראה למשטרה לחשוב מחדש על היחס שלה לעובדי בתי החולים ושהיא לא שוללת הליכים משפטיים נגד המשטרה. היא אמרה שהיא מרגישה נבגדת, כועסת ומבולבלת. בנוסף היא אמרה, "הדבר הכי חשוב בעבודה שלי זה לדאוג שהמטופלים שלי יהיו בטוחים", היא הוסיפה, "דגימת דם יכולה להישמע כמו משהו קטן וחסר משמעות אבל זה הדם שלך, הרכוש שלך".

איגוד האחיות של יוטה הוציא הודעת תמיכה באחות וובלס. "שנה אחר שנה נבחרות אחיות בתי החולים כבעלות המקצוע האמינות ביותר בארצות הברית, בין היתר בשל האופן הרציני בו הן מתייחסות לחובתן לפעול לטובת החולה בכל תנאי ובכל מצב", נכתב בהודעת האיגוד. עוד נכתב כי "לאחיות, כמו לכל אנשי הסגל הרפואי, שמורה הזכות לסביבת עבודה נטולת אלימות, פחד והטלת אימה".

לאחר שסרטון מצלמת הגוף של השוטר דלף לתקשורת הודיעה משטרת סולט לייק סיטי שהבלש התוקף הושעה מתפקידו הנוכחי אך עדיין עובד כשוטר. בעקבות הסערה הציבורית שקמה בשל כך, החליטה המשטרה להשעותו לגמרי מהמשטרה וכרגע מתנהלת חקירה נגדו.

בארץ לא זכור אירוע שכזה, כלומר הפעלת אלימות משטרתית כנגד אנשי צוות רפואי, אולם הפעלת על ידי מטופלים ובני משפחותיהם הינה מחזה נפוץ  עד כדי יומיומי. המקרה הזכור והבולט הוא רציחתה של טובה קררו ז"ל, בת ה-55, אחות קופת חולים "כללית" בחולון על ידי מטופל, לפני כחצי שנה. אולם על פי נתוני הסתדרות האחים והאחיות בשלוש השנים האחרונות היו כ-3,000 מקרי תקיפה של אנשי צוות רפואי, ממוצע של 2.75 מקרי תקיפה ביום.

משרד הבריאות הקים ועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות שהחלה את פעולתה לפני כחודש. בראש הוועדה עומד פרופ' שלמה מור-יוסף, מי שהיה מנכ"ל הביטוח הלאומי ובית החולים הדסה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!