דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא ההגנה לישראל

חיילים משוחררים / השתחררתם מהצבא ושכחתם לממש את הפיקדון? עוד לא מאוחר

משרד הביטחון הודיע על מהלך במסגרתו יוכלו חיילים שהתגייסו מאז 1992 לממש את הפיקדון שלהם גם לאחר שבע שנים, תקופת הזמן המקסימלית למימושו | ליברמן: "מי ששירת את המדינה, ראוי שיקבל את הכסף המגיע לו"

חיילים בטקס השבעה, ארכיון (צילום: Zack Wajsgras / פלאש 90).
חיילים בטקס השבעה, ארכיון (צילום: Zack Wajsgras / פלאש 90).

משרד הביטחון הודיע אתמול (שבת) כי הוא יוצא במהלך החזרת הפיקדונות לחיילים שהתגייסו החל מ-1992 אשר איבדו את פיקדונותיהם. עלות הפיקדונות ש"הלכו לאיבוד" ולא מומשו מוערכת ב110 מיליון שקלים.

הפיקדון האישי הינו סכום כספי העומד לרשותם של חיילים משוחררים כדי לסייע להם בתחילת חיי האזרחות. בשונה ממענק השחרור, את כספי הפיקדון ניתן למשוך למשך שבע שנים מיום השחרור, חמש מתוכם למטרות המוגדרות בחוק (לימודים, הכשרה מקצועית, נישואין, רישיון נהיגה, דיור והקמת עסק). למשך שנתיים נוספות ניתן למשוך את הפיקדון לכל שימוש וללא תנאי.

"מי ששירת את המדינה, ראוי שיקבל את הכסף המגיע לו. נמשיך לפעול למען החיילים והחיילות המשוחררים" אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן שהודיע אתמול על "פיקדון 2000" להחזרת כספי הפיקדונות.

על פי המהלך חיילים וחיילות שהתגייסו החל משנת 1992 ועד ליום 31.12.2000 ולא מימשו את מלוא הפיקדון האישי, שנפתח עבורם עם סיום שירותם הצבאי או השירות הלאומי יוכלו לממש את כספם כעת. מדובר בעשרות אלפי זכאים, שככל הנראה לא משכו את יתרת כספי הפיקדון, שלה הם זכאים, על פי חוק, לאחר השירות.

אחרי הגיוס בשנת 2000 שונה החוק וחיילים שלא משכו את פיקדונם בתוך שבע שנים מיום השחרור, איבדו את זכאותם. לפני כחודש, בהוראת שר הביטחון, תוקן החוק כך שכל חייל שמשתחרר לאחר 12.7.2017, יקבל את יתרת פיקדונו ישירות לחשבון הבנק שלו, כעבור שש שנים וחצי מיום שחרורו, גם אם לא דרש את מימושו.

מנתוני משרד הביטחון עולה כי במרבית המקרים מדובר בסכומים קטנים (הסכומים צמודים למדד):  לכ-70% מהזכאים קיימת יתרת פיקדון של עד 999 שקלים, לכ-20% מהזכאים יתרה של 1,000-4,999 שקלים, ולעוד כמה אלפים יתרה של בין 5,000-10,000 שקלים ואף יותר.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר כי " מיד כשהתברר לי שיש עשרות אלפי חיילים שהשתחררו משירות  צבאי ולא משכו את כספי הפיקדון שלהם במלואם, הנחיתי לפעול באופן מיידי ולקרוא לאנשים לבוא ולקבל את כספם,  גם כשמדובר במי ששירתו לפני 15 ו-20 שנה. מי ששירת את המדינה באותן שנים ולא משך את מלוא הפיקדון, ראוי שיקבל את הכסף המגיע לו. משרד הביטחון יודע להוקיר את החיילים והחיילות המשוחררים וממשיך לפעול למענם באופן יזום. זו חובתנו."

ראש האגף והקרן לחיילים משוחררים, חמדה מרק התייחסה גם היא למהלך ואמרה כי: "האגף והקרן עושה כל שביכולתו על מנת להגיע לכל חייל משוחרר למיצוי זכויותיו. במהלך שמוביל שר הביטחון, אנו פונים לחיילים משוחררים, שטרם משכו את כספיהם ועדיין עומדת להם יתרת פיקדון, וקוראים להם לגשת לבנקים הרלוונטיים ולמשוך את כספם. המטרה היא, שלא יוותרו בידי המדינה כספים של חיילים משוחררים".

מידע באשר לזכאים למימוש "פיקדון "2000 יפורסם באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, החל מיום שלישי הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!