דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / ישראל הפסידה למקדוניה 1:0, וזה לא היה הדבר הכי גרוע

ישראל לא הצליחה להבקיע והפסידה לנבחרת מקדוניה במוקדמות מונדיאל 2018 | ערן זהבי זרק את סרט הקפטן ויושעה מהנבחרת

ערן זהבי מוריד את סרט הקפטן מזרועו (צילום מסך מתוך ערוץ 11).
ערן זהבי מוריד את סרט הקפטן מזרועו (צילום מסך מתוך ערוץ 11).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל הפסידה אתמול (שבת) 1:0 לנבחרת מקדוניה הצנועה במשחק שהתקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה במסגרת מוקדמות גביע העולם בכדורגל 2018.

לזכותו של המאמן אלישע לוי יאמר כי לאחר תצוגת כדורגל מאכזבת במשחקה האחרון מול אלבניה בבית אז הפסידה הנבחרת 3-0 ואיבדה הסיכוי להעפלה, נראה כי הפעם הוא כבר חשב קדימה מעבר למוקדמות המונדיאל, ובחר לתת את הבכורה לשלושה שחקנים בהרכב: עמרי גלזר ממכבי חיפה לבש את אפודת השוער מול הקהל הביתי,  והקשרים מרואן קבהא ממאריבור שמשחק בקביעות בקבוצתו ומיכאל אוחנה השחקן הכישרוני התורן מאלופת המדינה מבאר שבע. על הספסל נשארו חמד, רפאלוב ונאתכו.

מן הצד השני המקדונים הגיעו למשחק עם ניצחון אחד על ליכטנשטיין וחמישה הפסדים, המאמן הלאומי איגור אנגלובסקי פתח עם צמד ההתקפה הכי טוב שעומד לרשותו: גוראן פנדב הותיק שחקנה של גנואה ששיחק מאחורי איליה נסטרובסקי חלוצה של פלרמו, במטרה להפתיע את הגנת הנבחרת המקומית.

את המשחק ניהלו שלישית שופטים מרוסיה בראשות אלכסי איסקוב, שביקר בישראל לפני חודשיים, כששפט את משחקה של מכבי תל אביב במוקדמות הליגה האירופאית מול אלטאך.

הרכב נבחרת ישראל:  עומרי גלזר, בן ביטון, טל בן חיים(בלם), שיר צדק, אופיר דוידזאדה, אלמוג כהן, מרואן קבהא, מיכאל אוחנה, מאור מליקסון, טל בן חיים,(חלוץ) ערן זהבי (קפטן)

הרכב נבחרת מקדוניה: סטולה דימיטרייבסקי, ויסאר מוסליוי, דרקו ולקובסקי, קירה ריסטבסקי,אניס ברדאחי, סטפן ריסטובסקי, בובאן ניקולוב, סטפן ספירובסקי, אזגיאן אליוסקי, איליה נסטורובסקי, גוראן פנדב (קפטן)

מחצית ראשונה

המחצית הראשונה החלה בשליטתה של הנבחרת הישראלית בכדור, אך לאחר 20 דקות של משחק היו אלה דווקא המקדונים שבהתקפה הראשונה שלהם הצליחו למצוא את הרשת. לאחר בעיטה חופשית מצד ימין של הרחבה, גלזר תפס אוויר ואיפשר ל-ולקובסקי שחקנה של וארדר סקופיה, לנגוח לתוך השער, גול שלמזלו של השוער הצעיר נפסל בטענת נבדל (שלא היה).

החולשה של ישראל במצבים הנייחים התגלתה שוב במצב השני של המקדונים. בדקה ה-33 עוד כדור חופשי של המקדונים הפעם מהצד השמאלי של הרחבה פגש את הראש של אלמוג כהן שנגח לקורה, אלת המזל שוב לטובת הנבחרת המקומית.

בצד הישראלי היו גישושים רבים ליד הרחבה שהניבו הזדמנות אחת אמתית מבעיטה למרכז השער של טל בן חיים (החלוץ) בדקה ה-27. הרצון של קבהא ואוחנה להרשים את המאמן הורגש ושניהם היו פעילים מאד במשחק.

רגע לפני השריקה למחצית המקדונים כמעט עלו ליתרון כשבעיטה של אליוסקי שחקנה של לידס עולה מעל המשקוף.

מחצית שנייה

השינויים של לוי  עם הכנסת חמד ודן איינבינדר לא עזרו למצב של הנבחרת על כר הדשא בחיפה גם במחצית השנייה. המקדונים המשיכו להיות מסוכנים במצבים שהם הגיעו לרחבת ה-16 ומן הצד השני ניסיונות של קבהא, מליקסון וביטון למצא את חמד וזהבי במעברים בין הגנה להתקפה לא צלחו, ואפילו בעיטה חזקה של חמד שהפתיעה את כולם נעצרת בשוערה המצוין של המקדונים.

620 מסירות של נבחרת ישראל לעומת 280 של המקדונים חידדו דבר אחד: השחקנים בכחול לבן פחדו להעיז, והסתפקו במסירות והנעת כדור. הנבחרת האורחת לעומתם ידעה לנצל היטב את המצבים שהיו לה וכל נוכחות שלה ברחבה הפך למצב מסוכן.

בדקה ה-73 שער נכבש לטובת האורחת ממקדוניה. החלוץ המנוסה גוראן פנדב מוצא עצמו באחד על אחד מול גלזר לאחר מסירה של ברדחי ולא מתבלבל, הכדור נכנס עמוק עמוק לרשת של גלזר ושובר את לבבות האוהדים המקומיים. 1:0 למקדוניה.

משם המצב מתדרדר, בן ביטון, נפצע, והקהל החל שורק בוז בכל נגיעה של זהבי בכדור, זהבי בהפגנתיות זורק את סרט הקפטן על הרצפה, דבר המרגיז עוד יותר את הקהל, וכך עשר הדקות האחרונות של המשחק מתנהלות בבוז צורם ולא מאפשרות לשחקנים שעל כר הדשא אפילו להאמין שהם מסוגלים להשוות, כשהקהל אינו אינו תומך בהם.

השופט שרק לסיום המשחק לאחר 5 דקות תוספת זמן.

ערן זהבי הושעה מהנבחרת

כשעתיים לאחר בסוף המשחק הוציאו יושב ראש ההתאחדות הכדורגל עופר עייני ואלישע לוי הודעה משותפת בו הוחלט שערן מושעה מהנבחרת בעקבות זריקת סרט הקפטן ההפגנתית. "שחקן כדורגל, ודאי קפטן הנבחרת, חייב להתמודד עם כל סיטואציה ולשמור על כבוד הנבחרת גם כאשר קומץ אוהדים מחליט לשרוק בוז ולקנטר". על פי הודעתו של עיני ערן זהבי התנצל על המעשה החמור שעשה.

רגע עצוב לנבחרת הישראלית שדורש מאלישע לוי לפתוח שוב את המחברות והקלסרים וללמוד מחדש. ניצחון משמח לנבחרת מקדוניה שחוזרת הביתה עם שלוש הנקודות לאחר ניצחון חוץ, מאורע לא שגרתי בחייהם הספורטיביים.

ולישראל? יום שלישי מול איטליה, מבחן אופי. האם תצליח הנבחרת שספגה אתמול מפלה צורבת, לא להתפרק ולשמור על תחרותיות מול נבחרת איטליה החזקה ממנה?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!