דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פתח תקווה

מוצ"ש מול היועמ"ש / שבוע 41 מול היועמ"ש: כאלף מפגינים קראו לפתוח בחקירה נגד נתניהו

למרות שבג"צ הגביל את מספר המשתתפים ל-500, גם השבוע עלה המספר על הרף המותר | הסדר נשמר | אחד המפגינים: "אנחנו מחכים לאירוע שירים את מספר המפגינים למעל 10,000"

הפגנה בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש (צילום: משה קציר).
הפגנה בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש (צילום: משה קציר).
שי ניר

כמדי שבת, גם אתמול התכנסו מאות מפגינים בכיכר גורן בפ"ת, ותחת הכותרת "נגד השחיתות השלטונית ובעד הדמוקרטיה" מחו נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על רקע הטיפול שלו בחקירות ראש הממשלה. סמוך לשעה שמונה וחצי כבר התמלא המתחם המגודר ע"י המשטרה בו אמורים לשהות עפ"י פסיקת בית המשפט כ-500 מפגינים בלבד. סמוך לשעה זו הגיע גל גדול של מפגינים הולכי רגל, בין 500 ל-1,000 החלו ממלאים את מעגל התנועה במקום ואת גבעת החול הסמוכה לקניון. בבמה המרכזית כרזו שהמשטרה חסמה את הדרכים בפני המפגינים אך משטרת ישראל הכחישה את העניין בתשובה לשאלת דבר ראשון.

"למעלה מ-1,000 מפגינים המגיעים באופן רצוף כבר יותר מעשרה שבועות זה דבר משמעותי," כך אמר ל'דבר ראשון', משה קציר משתתף קבוע בהפגנות. "ביבי השבוע לא הצליח לגייס יותר מ-2000 מפגינים בתשלום" אומר קציר בהתייחס לאירוע הרמת הכוסית השנתית של הליכוד והוסיף, "הפגנה רצופה 40 שבועות זה עוד לא היה בארץ. להגיע שבוע אחרי שבוע זה קשה. אנחנו מחכים שיהיה האירוע שירים את מספר המפגינים למעל 10,000".

הפגנה בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש (צילום: משה קציר).
הפגנה בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש (צילום: משה קציר).
הפגנה בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש (צילום: משה קציר).
הפגנה בפתח תקווה מול ביתו של היועמ"ש (צילום: משה קציר).

ביחס להתנהלות המשטרה אמר קציר כי היא "מתנהגת ברוגע, באיפוק ובשיפור לעומת ההתנהלות לפני שבועיים". לקראת ההפגנה המתוכננת לפני שבועיים נעצרו מני נפתלי, לשעבר אב בית במעון ראש הממשלה והיום משמש כעד בפרשת "מעונות ראש הממשלה" והפעיל הפוליטי אלדד יניב. עוד הוסיף קציר כי גם מצד המפגינים הייתה הערכות לשמירה על החוק בכך שסדרנים מטעמם וידאו כי צירי התנועה לא נחסמים.

מנגד להפגנה התקיימה הפגנת נגד של תומכי ימין שמנתה כ-50-100 מפגינים. "לא היו ניסיונות ממשים להפר את הסדר, מצד אף אחת מההפגנות" הסביר אחד המשתתפים.

הפגנת המחאה בפ"ת התקיימה זה השבוע ה-41 ברציפות ובעוד 16 מקומות ברחבי הארץ במקביל בהם: ת"א, חיפה, ירושלים, נהריה חולון קריית-גת נס-ציונה ועוד.

בכנס הליכוד שנערך ביום רביעי שבוע שעבר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להפגנות בפ"ת ואמר "ראו למשל איך מסקרים בהתלהבות אין קץ מדי שבוע את הפגנות השמאל, אותן הפגנות שבהן נאמרו דברים מזעזעים כלפיי" והוסיף, "אותן הפגנות שמטרתן להפעיל לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר. איך הם כתבו? 'נתניהו אשם עד שתוכח חפותו'".

לפני כשבוע נערכה ההפגנה בפ"ת לראשונה לאחר החלטת בג"ץ כי היא לא תעלה מעל ל-500 מפגינים. אל ההפגנה הגיעו כ-2000 מפגינים.  למרות גודל ההפגנה, שמרו המפגינים על הסדר הציבורי, והמשטרה מצידה בחרה "להכיל" את המצב בשטח מבלי להסלימו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!