דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום נגד ח"כ אורן חזן: תקף ב-2014 את מנכ"ל עיריית אריאל

חזן מואשם שנכנס למשרדי עיריית אריאל, איים על מנכ"ל העירייה ותקף אותו עקב חוב ארנונה של אימו | היועמ"ש החליט כי הוא יואשם בתקיפת עובד ציבור | פרקליטיו של חזן: "מדובר במקרה שבו הוגשו תלונות הדדיות ע"י פוליטיקאים, ובסופו של דבר הינו עניין הגובל בזוטות"

אורן חזן בכנסת (צילום ארכיון: יונתן זינדל  פלאש 90)
אורן חזן בכנסת (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) על החלטתו להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד). חזן מואשם בעבירות של תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי, אותם ביצע לכאורה בעיריית אריאל לפני כשלוש שנים, בטרם היה חבר כנסת. מנדלבליט החליט להגיש את כתב האישום בהתאם להמלצת פרקליט המדינה שי ניצן, ולאחר שנדחו טענותיו של חזן בשימוע שנערך לו.

לפי כתב האישום, באוקטובר 2014 נודע לחזן על כוונת עיריית אריאל לעקל את חשבון הבנק של אימו, עקב חוסר תשלומי ארנונה עבור נכס בבעלותה. בעקבות זאת הגיע חזן הגיע חזן למשרדי העירייה וניגש אל מנכ"ל העירייה אבי עזר, וראש העיר אלי שבירו, והחל לצעוק על המנכ"ל ולגדף אותו. חזן מואשם בכך שדחף את המנכ"ל בחוזקה עד שהוטח במעקה, ולאחר מכן נכנס אחריו לחדר הישיבות, סגר אחריו את הדלת והכריז "אף אחד לא יוצא מפה". בחדר הישיבות המשיך לצעוק על המנכ"ל ולגדף אותו, עד שהוצא מחדר הישיבות על ידי עובד עירייה אחר.

לאחר מכן המשיך חזן אל לשכת ראש העיר – אליה, לפי כתב האישום, התפרץ, והחל לצעוק ולגדף את ראש העיר. חזן מואשם בכך שסירב לעזוב את לשכת ראש העיר, וכי איים כי "יטפל" בראש העיר, וידאג לכך שהוא "לא ישב עוד בכסא".

בעקבות חקירת משטרה על המקרה המליצה המשטרה להעמיד את חזן לדין באוגוסט 2015, ובדצמבר 2016 הודיעה הפרקליטות לחזן כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע. העונש המקסימלי הקבוע בחוק לעבירה של תקיפת עובד ציבור, שבה מואשם חזן, הוא שלוש שנות מאסר.

מבאי כוחו של ח"כ חזן, עו"ד ציון אמיר ועו"ד אפרים דימרי, נמסר בתגובה: "קיבלנו בצער ובאכזבה ואף בתדהמה את החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד ח"כ חזן בגין ויכוח בין שני פוליטיקאים, שהתרחש לפני שנים, זמן רב בטרם היבחרו לכנסת ישראל. סברנו כי תיק שעמד בפני אפשרות גניזה, והיה מונח כאבן שאין לה הופכין במשך תקופה ארוכה ורק לאחר היבחרותו של חה"כ חזן לכנסת הפיחו בו רוח חיים ולצערנו מצאו לנכון לעורר את המקרה מחדש – ראוי היה שייסגר. חשוב לזכור: מדובר במקרה שבו הוגשו תלונות הדדיות ע"י פוליטיקאים, ובסופו של דבר הינו עניין הגובל בזוטי דברים. יחד עם זאת, ומשהוחלט מה שהוחלט, אנחנו ננהל את המאבק המשפטי בין כתלי בית המשפט. אנו מביעים אמון מלא וסומכים על מערכת המשפט שתדע להוציא את האמת לאור".

היועמ"ש מנדלבליט הודיע לח"כ חזן, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליו"ר ועדת הכנסת יואב קיש על החלטתו להגיש את כתב האישום. בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת, בפני חזן עומדים 30 ימים לבקש שהכנסת תקבע כי תהיה לו חסינות מהעמדה לדין פלילי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!