דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית ספר

חינוך / חשמל זורם בכפות ידיהם: הכירו את בית הספר להכשרה מקצועית בתחום האנרגיה

48 תלמידות ותלמידי כיתה י' פתחו אתמול (ב') את שנת הלימודים בבית ספר חדש סמוך לחדרה - 'אנרג'י-טק', שיכשיר אותם במקצועות החשמל, האנרגיה והסביבה | לצד תעודת הבגרות הטכנולוגית, יצאו התלמידים עם תעודת מקצוע | בהצלחה!

טקס פתיחת בית ספר אנרג'יטק (צילום: משרד העבודה והרווחה).
טקס פתיחת בית ספר אנרג'יטק (צילום: משרד העבודה והרווחה).
דוד טברסקי

אתמול (שני) נפתח באתר 'חפציבה' – מרכז ההדרכה של חברת החשמל הנמצא צמוד לתחנת אורות רבין בחדרה, בית ספר מקצועי ראשון מסוגו בארץ – להכשרה מקצועית בתחום האנרגיה. ב'עמל אנרג'י-טק' ילמדו השנה 48 תלמידים בכיתה י', ובשלוש השנים הקרובות הוא "יצמח", עד שיהיו בו תלמידים בשלוש השכבות בחטיבה העליונה.

בית הספר יפעל במתכונת תיכון מקצועי צמוד מפעל, ויאפשר במקביל ללימודי ליבה, לימודים עם 'חונכים' מקצועיים צמודים מחברת החשמל שילוו את ההתנסות הלימודית של התלמידים. בהמשך, בכיתות י"א-י"ב, יזכו התלמידים בהכשרה והתלמדות צמודה עם מומחים בתחום האנרגיה של חברת החשמל בתחנת הכוח 'אורות רבין', וכחלק מההכשרה התלמידים יעבדו במשך יומיים בשבוע במפעל ע"פ הסכם תעסוקת תלמידים. בסוף לימודיהם מוכשרים בוגרי בית הספר לתעודת מקצוע ורישיון ממשלתי תואם ממשרד העבודה והרווחה, בנוסף לתעודת בגרות טכנולוגית של 14 יחידות.

מנהל בית הספר, דרור לוי, מדגיש את הייחודיות  של בית הספר, "התלמידים שלנו הולכים לפגוש תהליך של למידת המקצוע לאו דווקא מהלוח והגיר, אלא למידת המקצוע דרך ההתנסות המעשית והעבודה בסדנאות, מעבדות ובשלבים המאוחרים יותר – במתקנים עצמם של חברת החשמל".

טקס פתיחת בית ספר אנרג'יטק (צילום: משרד העבודה והרווחה).
טקס פתיחת בית ספר אנרג'יטק (צילום: משרד העבודה והרווחה).

חברת החשמל תציין בחודשים הקרובים 95 שנים להיווסדה, "הקמתו של בית הספר מהווה מימוש מדויק לרצונו של פנחס רוטנברג, מייסדה של חברת החשמל, כפי שכתב בצוואתו: 'הנוער שלנו הוא תקוות עתידנו, וחינוכו הנכון בטחון קיומנו'" ציטט עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל בנאום שנשא בטקס פתיחת בית הספר. "אנרג'י טק מגלם בתוכו מכלול של ערכים ומטרות שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. קידום החינוך מקצועי-טכנולוגי במדינת ישראל, יצירת עתודה מקצועית של מצוינות טכנולוגית בתחומי האנרגיה החשמל והסביבה ופיתוח ערך העבודה בחברה הישראלית", הדגיש בלוך.

"זה המודל הנכון, שמותאם לצרכים הייחודים של החברה והמשק ומעניק הזדמנות להשמה מידית בעבודה בתום הלימודים" אמר שר העבודה והרווחה, חיים כץ (הליכוד). "בתי הספר של משרד העבודה והרווחה מאמינים שלכל נער ונערה יש את הזכות לחוות הצלחה לצד החובה והאחריות להשיגה" אמר שולי אייל, ראש אגף הכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה, "כפועל יוצא מושקעים בבתי ספר אלו משאבים כפולים ביחס לבית ספר ממוצע במשרד החינוך, תלמידים לומדים בכיתות קטנות, מלווים פדגוגית על-ידי חונכים מובילים בתחום בארץ וזוכים במעטפת תמיכתית, חינוכית וייעוצית מהטובות בארץ".

מתוך טקס פתיחת בית ספר אנרג'יטק (צילום: ניצן צבי כהן).
מתוך טקס פתיחת בית ספר אנרג'יטק (צילום: ניצן צבי כהן).

בבית הספר ילמדו בנות ובנים מכל האזור ובין היתר מחדרה, נתניה, בנימינה, פרדס חנה-כרכור ועוד. בשל הביקוש הגבוה מצד התלמידים לבית הספר, קרא משרד העבודה והרווחה לרשתות החינוך לפעול יחד עמו להקמת בתי ספר מקצועיים נוספים באזור, וציין גם את הצורך הגבוה של התעשייה באזור בכוח אדם מקצועי.

"מדובר בבית ספר ראשון בארץ שלא רק שהוא צמוד מפעל אלא שהוא חלק ממחלקת ההדרכה של חברת חשמל", מספר מנהל בית הספר. "בית הספר נסמך על הידע המקצועי של מומחי חברת חשמל, ביחד עם מורים ללימוד מקצועות הליבה שחוברו דרך רשת עמל. החזון שלי שהבית ספר יהיה הבסיס המוביל ללימוד האנרגיה במדינת ישראל, כל מי שירצה ללמוד בתחומי חשמל, אנרגיה וסביבה – אנחנו נהיה המובילים בתחום. מכיוון שאנחנו פועלים יחד עם חברת חשמל, אנחנו נשענים על הניסיון העצום של מומחיה, כשאנחנו זוכים לעבוד עם המעבדות והציוד הכי מתקדמים בתעשייה היום". לוי מקווה שיחד עם גדילת בית הספר תוקם בו גם מכללה טכנולוגית, שתכשיר עתודה טכנולוגית לתעשיית החשמל והאנרגיה במסגרת לימודי טכנאים והנדסאים.

לפרטים נוספים על בית הספר, לחצו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!