דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים סוציאליים

עבודה סוציאלית / שיפור מיידי בשכרם של 4,000 עובדים סוציאליים

ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי חתמו על הסכם להעלאת שכרם של העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ברמות השכר הנמוכות | ניסנקורן: ״ממשיכים בעשיית הצדק ההיסטורי לציבור העובדים שעושה מלאכת קודש״

טקס חתימת הסכם קיבוצי לעובדים סוציאליים (צילום יהודה שגב דוברות ההסתדרות)
טקס חתימת הסכם קיבוצי לעובדים סוציאליים (צילום יהודה שגב דוברות ההסתדרות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי חתמו אתמול (חמישי) על הסכם לשיפור מיידי ומשמעותי בשכרם של כ-4,000 עובדים סוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ברמות השכר הנמוכות.

ההסכם, אליו הגיעו הצדדים לאחר מו"מ ממושך, קובע שכל העובדים הסוציאליים המועסקים כיום על ידי הרשויות המקומיות ברמות השכר הנמוכות יקבלו – החל מהמשכורת שתחולק להם בתחילת אוקטובר – תוספת שכר שקלית אחידה בסכום של 180 ש״ח בחודש. עובדים המועסקים במשרה חלקית, יקבלו את התוספת באופן יחסי לחלקיות משרתם.

התוספת לשכר העובדים הסוציאליים תינתן רטרואקטיבית מיולי 2016, כך שלמעשה בתלוש השכר הקרוב גובהה יגיע לאלפי שקלים. התוספת תינתן בנוסף להעלאת השכר בגובה 7.5% שנקבעה בהסכם המסגרת לעובדי השלטון המקומי שנחתם ב-2016 בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון.

כמו כן, כחלק מההסכם נקבע כי עובדים סוציאליים, המועסקים ברשויות המקומיות במסגרות החינוכיות לבני נוער בסיכון, יקבלו עד 10 ימי חופשה נוספים בתשלום, בגין ימים בהם המוסדות אינם פעילים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על חתימת ההסכם ואמר במעמד החתימה "היום אנו ממשיכים בעשיית הצדק ההיסטורי לציבור העובדים הסוציאליים שעושה מלאכת קודש וממלא שירותי ליבה ברשויות המקומיות. לאחר שעמדנו על כך שיתווספו מאות תקנים לרשויות המקומיות לטובת קליטת עובדים סוציאליים להעסקה ישירה, מגיע כעת צעד נוסף והוא העלאת שכרם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות, באופן שיצמצם את הפערים בין העובדים. ההסתדרות תמשיך להיאבק על שיפור מעמד העובדים הסוציאליים, המוכרחים להיות מתוגמלים בהתאם לעבודתם המסורה ולטובת החברה הישראלית כולה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס אמר "הסכם השכר של העובדים הסוציאליים הוא אחד מהסכמי השכר הראויים והחשובים ביותר המיטיב עם העושים עבודת קודש, ימים כלילות, עבור אוכלוסיות מוחלשות הזקוקות לכך יותר מכל. נמשיך ונפעל עבור עובדי השלטון המקומי בכל מקום שיידרש".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, אמרה "זהו הישג חשוב במאבקנו לשיפור תנאי העסקת העובדים סוציאליים, ששכרם הוא בין הרמות הנמוכות של עובדי השירות הציבורי. חבל שגם עובדים העוסקים כמדריכים וראשי צוותים ואפילו מנהלים של שירותים חברתיים ברשויות קטנות, נמצאו זכאים למענק. עצם ההסכמה על חלוקת התוספת מעידה על התחלת ההבנה שיש לשפר באופן ניכר את שכרם של העובדים סוציאליים, ונעמוד על כך גם בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!