דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בעבודה

בטיחות בעבודה / תאונות עבודה לא רק מסכנות חיים, אלא גם עולות לנו המון המון כסף

על פי נתונים חדשים שנחשפו בכנס העולמי בנושא בטיחות ובריאות בעבודה, מספר הפציעות הקטלניות והמחלות הקשורות לעבודה עלה ל-2.78 מיליון בשנה | עובדים צעירים ובני נוער נמצאים בסיכון של 40% יותר לסבול מפגיעה

שלטי אזהרה בכניסה לאתר בנייה, אילוסטרציה (צילום: אלון ווליניץ).
שלטי אזהרה בכניסה לאתר בנייה, אילוסטרציה (צילום: אלון ווליניץ).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מקרים של פציעות קטלניות ומחלות הקשורות לעבודה גדלו מ-2.3 מיליון ל-2.78 מיליון בשנה. כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בקונגרס העולמי בנושא בטיחות ובריאות שנערך לאחרונה בסינגפור. ארגון העבודה הבינלאומי קורא לפעילות מרוכזת וממוקדת על מנת להתמודד עם האתגרים החדשים בתחום הבטיחות והגהות התעסוקתיים.

למעלה מ-3,500 אנשים העוסקים בנושא בטיחות ובריאות תעסוקתית (OSH), נציגי ממשלה, מעסיקים ונציגי עובדים השתתפו בדיון המשותף בוועידה העולמית לבטיחות וגהות שהתקיימה בסינגפור בין ה-6-2 בספטמבר. הקונגרס, שאורגן על ידי ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), הסתיים בקריאה משותפת של ארגון העבודה הבינלאומי ושל שותפים נוספים לפעולה גלובלית שתתמודד עם אתגרים חדשים בתחום הבטיחות והגהות התעסוקתיים כפי שהם כיום.

נתונים חדשים שפורסמו בכנס מראים כי פציעות קטלניות הקשורות לעבודה ומחלות גדלו מ-2.3 מיליון ל-2.88 מיליון בשנה, והדגישו את המחיר הגלובלי של אי-התמודדות נאותה עם האתגרים החדשים הקשורים לבטיחות תעסוקתית ובריאות. מדובר בבעיה שהעלות המשוערת שלה מגיעה לכ-3.94 אחוזים מהתמ"ג העולמי בשנה, או 2.99 טריליון דולר. הנתונים גם מגלים כי דווקא עובדים צעירים נמצאים ב-40 אחוזים יותר סיכון לסבול מפגיעה בעבודה או מחלה הקשורה לעבודה, מאשר עובדים מבוגרים.

לנוכח אתגרים אלה ציין מנכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי, גיא ריידר, את התעניינותו של הארגון בפיתוח קואליציה גלובלית עם שותפים מרכזיים בין יוזמות אחרות של ארגון העבודה הבינלאומי לקידום תנאי עבודה בטוחים ובריאים יותר, לרבות לצעירים.

ננסי לפינק, מפקחת ראשית מטעם ארגון העבודה על תחום הבטיחות וגהות, אמרה בנאום הפתיחה שלה כי לארגון העבודה הבינלאומי ישנו תפקיד מוביל בקידום הזכות לסביבת עבודה בטוחה. "הקונגרס העולמי לבטיחות ולבריאות הוא הזמן והמקום שבו קהילת הבטיחות והבריאות העולמית (OSH) נפגשת לא רק כדי לחלוק ידע, מומחיות וחוויות, אלא גם לזהות שותפים ושיתופי פעולה אפשריים" אמרה לפינק. "זה גם המקום שבו אנו רואים את הציפיות שיש לארגון העבודה הבינלאומי לקביעת נורמות וקידום זכויות יסוד בעבודה".

התמקדות בעתיד העבודה של הצעירים

בתגובה לאתגרים המתמשכים של פגיעות בעבודה ושל פציעות ומחלות של עובדים צעירים, הקונגרס העולמי ה-21 בסינגפור כלל בפעם הראשונה אי פעם, קונגרס נוער מקביל.

פרויקט SafeYouth@Work של ארגון העבודה בשיתוף עם משרד התעסוקה של סינגפור, הזמין 125 צעירים ונוער, שהגיעו מיותר מ-29 מדינות, להשתתף בקונגרס של ארבעה ימים. הקונגרס היווה הזדמנות לעובדים צעירים ולמעסיקים ללמוד על תנאי העבודה הבטוחים והבריאים יותר עבור הצעירים, ולהציע גישות מוכוונות נוער להשגת מטרה זו.

"העובדים הצעירים מייצגים כ-25% מכוח העבודה העולמי והם הפגיעים ביותר לניצול בעבודה, משום שהם נוטים להיכנס לעבודות המסוכנות ביותר. הם יכולים לבחור רק בין מקומות עבודה ללא הטבות נאותות, ללא תשלום ראוי, ללא זמן מנוחה הולם או לבחור להיות ללא עבודה כלל" אמר אחד ממשתתפי הנוער, רוני ג'ון ברינטוס מהפיליפינים.

ברינטוס קידם בברכה את הקונגרס ואת התוכנית וראה בה כהזדמנות להשיג הבנה טובה יותר של המנגנונים שיסייעו להפחית את הסיטואציות ולסלק אותן באופן סופי.

המקומי הוא עולמי

רק לפני כחודש נהרגו שלושה עובדים בתאונות עבודה ביום אחד כאן בישראל.

נער בן 16 נהרג כשעבד באתר בנייה בנהריה, מוחמד מחאג׳נה כבן 44 נהרג כשהכווין משאית בכביש 2 ודונג גוואן צ׳ינג כבן 40 נהרג כשנפל מגובה של 5 קומות בראש העין.

תנאי העבודה של הבטיחות והגהות בארץ אינם נחשבים מהמתקדמים בעולם ואת המחירים הכבדים משלמים בני נוער וצעירים, עובדים זרים, ופועלים מקומייים. בחודש אוגוסט האחרון נהרגו 6 בני אדם בענף הבניין ו-23 נהרגו מתחילת השנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!