דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן תומך בנכים

יו"ר ההסתדרות הביע תמיכה במאבק הנכים. מה הוא יעשה? מה ההסתדרות מוכנה לעשות לטובת הציבור החלש ביותר במדינה? זה שצריך לבחור בין אוכל לתרופות, זה שכבר שנים נשרף בכבישים או טובע בגשם? להסתדרות כגוף יש כוח עצום. כמה רחוק היא מוכנה ללכת כדי להגן על הזכות של האזרחים במדינה לקיום בכבוד? ההסתדרות מגינה מטבעה על זכויות העובדים. על הזכות לקיום בכבוד של ציבור העובדים הייתה מלחמה ונקבע בחוק שכר המינימום. מה עם אלו שאיבדו את כושר העבודה שלהם?

השאלה אם הזכות לקיום בכבוד שווה שילחמו בשבילה, בעיניי זאת לא השאלה. התפקיד של ההסתדרות הוא לדאוג לכלל ציבור העובדים, בעבר ובעתיד, למשפחות שלהם ולרווחתם גם אם איבדו את כושר עבודתם, או נקלעו לקשיים עקב מחלה או פציעה של בן משפחתם. המדיניות של הממשלה כרגע היא ביטוי לכל מה שההסתדרות אמורה להתנגד לו ומצב הנכים הוא תמונת הקיצון שלה – הרצון לבטל לגמרי את כל הזכויות הסוציאליות של האזרחים ולהפריט כל גוף שאפשר, הרצון לרמוס כל זכר לסיבה שבשמה הוקמה המדינה. זהו לא רק שינוי השיטה הכלכלית, זהו שינוי בהגדרת המדינה מסוציאל -דמוקרטית לניאו-ליברלית, זו שינוי שהוא לא רק מבני – אלא אידאולוגי.

יו"ר ההסתדרות תומך בנכים, אבל השאלה היא מה הוא מוכן לעשות עבורם ועבור כל האזרחים במדינה. הנכים לא יכולים לשרוד עם 2,342 ש"ח. גם לא עם 2,792 וגם לא עם 3,200 ואפילו לא עם 4,000. כל העלאה בקיצבאות היום תהיה דרמטית כי גם תוספת של שקל אחד תהיה דרמטית אחרי 15 שנה, אבל זה לא יהיה שיפור אמיתי. הדרך היחידה בה יהיה ביטחון סוציאלי לכלל ציבור הנכים, ומתוך זה גם לכלל ציבור העובדים ומשפחותיהם, היא השוואת קיצבת הבסיס לשכר המינימום שמגן על העובדים.

אם אדם מאבד את כושר עבודתו ממחלה או מתאונה, אם בן משפחתו חלה והוא נאלץ לטפל בו – עבודתו נפגעת. הוא לא יכול להשתכר וחי מ-2,342 ש"ח בחודש. האם ההסתדרות תילחם גם עבורו? הרבה אנשים תומכים בנכים, הרבה אזרחים תומכים בנכים, אבל לא יוצאים לרחובות להפגין. הנכים יוצאים יוצאים כמעט לבדם לרחובות וחוסמים כבישים מכיוון שזהו אמצעי הלחץ היחיד העומד בידיהם. מאבק הנכים כלל לא אמור להיות מאבק הנכים, הוא מאבק חברתי על הביטחון הסוציאלי לכלל האזרחים. הוא המאבק על הביטחון הסוציאלי של העובדים.

אז שוב אני שואלת, מה אבי ניסנקורן יעשה בשביל הנכים? מה הוא יעשה בשביל לדאוג לביטחון הסוציאלי של כלל האזרחים? האם הוא ישבית את המשק או שיסתפק בסיכום בזוי עם ביטן שקפץ לפגישה עם הנכים כדי לתפוס כותרות? האם הוא יתקפל ויקבל את המתווים הקיקיוניים המוצעים לנו או שמא הוא ילחם על זכויות כלל האזרחים לקיום בכבוד, לביטחון סוציאלי, לשוויון זכויות?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!