דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

חברה ועבודה / נחתם הסכם קיבוצי במשרד החוץ המשפר את תנאי הפנסיה של השליחים בחו"ל

הדרך לחתימה היתה מלווה אמנם בחילופי האשמות בין הצדדים, אך לעת עתה נראה שמדובר בצעד משמעותי בדרך לסיום משבר תנאי השכר של עובדי המשרד | ועד העובדים: כעת יוכלו העובדים להתפנות "למאבקים האמיתיים מולם עומדת מדינת ישראל ברחבי העולם"

משמאל חנן גודר יו"ר ועד עובדי משרד החוץ. מימין יצחק כהן סגן שר האוצר (צילום: יאיר פרומר).
משמאל חנן גודר יו"ר ועד עובדי משרד החוץ. מימין יצחק כהן סגן שר האוצר (צילום: יאיר פרומר).
שי ניר

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר ועד עובדי משרד החוץ חנן גודר, חתמו ביום שישי לפנות בוקר על הסכם קיבוצי במשרד החוץ בעניין מנגנון לשיפור הפנסיה לעובדים במסלול פנסיה צוברת, המבצעים מספר שליחויות בחו"ל. כך נמסר בהודעתם המשותפת של משרד האוצר וההסתדרות. יש לציין כי הדרך לחתימת ההסכמים הייתה מלווה בחוסר אמון בין הצדדים והאשמות הדדיות אך לפי שעה נראה כי זהו צעד משמעותי בדרך לסיום משבר תנאי השכר של עובדי שירות החוץ, שליחי מדינת ישראל. המנגנון שנחתם נועד לתת מענה לטענתם המרכזית של השליחים כי ביצוע מספר רב של שליחויות בחו"ל מקטין את החיסכון הפנסיוני לתא המשפחתי של השליח.

בהמשך ההודעה נמסר כי ההסכם נחתם בהמשך להסכמות שהושגו במרץ השנה בין משרד האוצר וההסתדרות הכללית על מודל שכר חדש לדיפלומטים בשליחות מדינת ישראל. המודל כולל בין היתר מנגנון של התאמה ליוקר המחייה במדינות השירות ועידוד שירות במדינות מורכבות. במקביל להסכמות בדבר מודל השכר, נסללה הדרך לרפורמה במס החל על שכר המשרתים בחו"ל ותחיל עליהם את כללי המס הנהוגים לגבי עובדים בישראל. המנגנון החדש והרפורמה צפויים להיכנס לתוקף בינואר 2018.

"אנחנו מברכים על מודל השכר החדש לעובדים בשירות החוץ" נמסר בהודעת הוועד שהוסיף כי העובדים "מודים לכל הצדדים שהיו מעורבים, שסייעו, תמכו וליוו". בוועד הביעו תקווה כי במימוש ההסכם "יוכלו עובדי שירות החוץ לצאת לדרך חדשה ולהתפנות למאבקים האמיתיים מולם עומדת מדינת ישראל ברחבי העולם".

יו"ר ועד העובדים חנן גודר הביע סיפוק מהמהלך ואמר לדבר ראשון כי "עובדי שרות החוץ הוכיחו כי רק מאבק נחוש של עובדים יאפשר להם לזכות בתגמול ראוי. אני גאה על הדרך הנחושה והעמידה הנחרצת שהעובדים נקטו". בהתייחס לעובדה שתנאי שכרם של העובדים כבר היה אמור להשתפר לאחר שבחודש אפריל 2014 כבר נחתם הסכם עם האוצר שלא מומש עד היום אמר גודר כי "ברגעים כאלו אני מעדיף להיות ממלכתי, ולחכות שההסכם החתום יהפוך להסכם ממומש. לצערנו היו כבר תקדימים אחרים".

גורמים במשרד האוצר הגיבו ל'דבר ראשון' והביעו אכזבה קשה מהתהליך שהוביל ועד עובדי משרד החוץ והוסיפו כי "פעם אחר פעם הפר הוועד ברגל גסה את הסיכומים" עימם.

ברקע חתימת ההסכם, נחשפה אווירה קשה מאוד בקרב עובדי משרד החוץ מוקדם יותר השבוע, הנוגעת לתנאי העסקתם ולמעמדו ההולך ומתדרדר של השירות הדיפלומטי הישראלי. "שירות החוץ הוא שירות נחוץ ולצערי הוא הפך לשירות מחוץ, קצוץ ורצוץ", תקף גודר בביקורת חריפה, בטקס הרמת הכוסית לרגל ראש השנה במשרד החוץ, כפי שפורסם לראשונה ב'דבר ראשון', בפניהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו המשמש כשר החוץ, סגנית השר ציפי חוטובלי ומנכ"ל המשרד יובל רותם. גודר ציין כי תקנים של שגרירים לא מאוישים, תקציבי פעילות של הנציגויות מקוצצים וזאת על רקע פרישה מוקדמת של שליחים המתקשים להתפרנס וירידה הולכת ונמשכת במספרי המועמדים המעוניינים להצטרף לשירות החוץ.

ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!