דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טניס / עשתה את הבלתי ייאמן: סלואן סטיבנס זכתה באליפות ארה"ב הפתוחה

סטיבנס, בת ה-24, הגיעה לטורניר מהמקום ה-83 בעולם | הלילה (ראשון), ניצחה את בת ארצה מדיסון קיז, בת ה-22, המדורגת 15 בעולם | לצד הפרס הכספי, בסך 3.7 מיליון דולר, יזניק אותה הניצחון למקום ה-17 בעולם

סלואן סטיבנס, אלופת ארה"ב בטניס (AP Photo/Julio Cortez)
סלואן סטיבנס, אלופת ארה"ב בטניס (AP Photo/Julio Cortez)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כמו בסרט הוליוודי: שתי טניסאיות  צעירות ומבטיחות, שאיש לא ציפה שיגיעו למעמד, נפגשו הלילה (ראשון) במשחק הגמר הכל אמריקאי – הראשון מאז 2002 – של אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס. וכמו בסרט הוליוודי,  סלואן סטיבנס, בת ה-24, שהגיעה לטורניר כמדורגת 83 בעולם, הביסה 3:6, 0:6 את מדיסון קיז, בת ה-22, המדורגת 15 בעולם, וזכתה בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה. לצד ההישג האישי, זכתה סטיבנס ב-3.7 מיליון דולר.

הלילה, בשעה 23:00, יתקיים גמר הגברים שיפגיש את המדורג 1 בעולם ובטורניר, רפאל נדאל הספרדי מול המדורג 28 בתחרות, קווין אנדרסון המפתיע מדרום אפריקה.

קיז הגיעה למעמד הגמר אחרי טורניר מצוין, ששיאו היה הניצחון 1:6, 2:6 בחצי הגמר על קוקו ואנדרוויי בתוך שעה ושש דקות בלבד. מולה התייצבה בת ארצה, שעברה שני ניתוחים ונעדרה מהסבב למשך 11 חודשים, ומוקדם יותר השנה דורגה במקום ה-957. בדרכה לגמר, עשתה סטיבנס את הבלתי יאמן וניצחה את ונוס וויליאמס בחצי הגמר בשלוש מערכות 6:1, 0:6, 7:5, כשהיא מציגה טניס נהדר וביטחון רב מהקו האחורי.

מהלך המשחק

לאחר מפגן הזדהות מתבקש עם נפגעי ההוריקן "אירמה", נפתח המשחק שסימל את חזרתה של ארה"ב למרכז הבמה בטניס והראה שגדל בה דור מצוין שעתיד לרשת, בבוא היום, את האחיות וויליאמס

מערכה ראשונה:
המשחק החל באופן שקול, כשכל אחת מהטניסאיות שומרת על משחקוני ההגשה שלה. קיז נראתה מאוד התקפית מההתחלה, אבל דווקא סטיבנס הייתה זו שהצליחה לשבור ראשונה, בדרך ל-2:3.

סטיבנס ידעה גם לשמור על משחקון ההגשה שלה, אבל קיז לא ויתרה וצימקה ל3:4. המדורגת 83 בעולם לא איבדה ריכוז והצליחה להפתיע עם שבירה נוספת וזכתה במערכה הראשונה. 3:6 לסטיבנס.

מערכה שנייה:
סטיבנס עלתה למערכה בנחישות רבה ושברה שוב את קיז, בדרך ל0:2 מהיר. קיז, נכנסה ללחץ והחלה לבצע טעויות שעלו לה בנקודות יקרות, וסטיבנס כבר עלתה ל- 0:4.  קיז הוכיחה אופי רב וכמעט שברה את יריבתה, כשהובילה עליה 0:40 במשחקון החמישי, אבל סטיבנס הייתה פשוט בלתי ניתנת לעצירה, וחזרה למשחק בתצוגה מעוררת כבוד כשהיא מבהירה שהיום לא ניתן לשבור אותה.

קיז ניסתה לנגוס ביתרון המוחץ של סטיבנס והצליחה לחזור משתי נקודות משחק, אבל סטיבנס הייתה הראויה לניצחון הזה בסיום – 0:6 במערכה ו0:2 לסטיבנס שזוכה לראשונה בקריירה בטורניר גרנד סלאם.

 

בסיום המשחק נרשם רגע מרגש במיוחד, כשהשתיים התחבקו ארוכות וסטיבנס ניחמה את קיז על ההפסד.

 

בסיום המשחק, אמרה סטיבנס כי "זה מדהים, היה לי ניתוח ב-23 ינואר ואם מישהו אמר לי שאני עומדת לזכות באליפות ארה"ב הפתוחה, הייתי אומרת שזה בלתי אפשרי".

קיז אמרה בסיום כי "סלואן היא אחת הנשים האהובות עליי ביותר, ולשחק נגדה היה מיוחד. כמובן שלא שיחקתי את הטניס הכי טוב שלי וסלואן הייתה תומכת מאוד. אם הייתי אמורה להפסיד למישהי, אני שמחה שזה לסלואן".

הזכייה הלילה צפויה להזניק את סטיבנס לסביבות המקום ה-17 בעולם, דבר מדהים בהתחשב בעובדה בחודש יולי הייתה במקום ה-957.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!