דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ועד הארץ-דה מרקר: בכוונת ההנהלה לפטר עובדים בלא היוועצות עמנו

ארגון העיתונאים ונציגי העובדים פנו לביהמ"ש בדרישה להוצאת צווי מניעה כנגד הפיטורים | כמו כן, בנציגות העובדים טוענים כי זומנו באופן לא חוקי לשיחות אצל המו"ל

בניין הארץ, דה מרקר (צילום: עמר כהן)
בניין הארץ, דה מרקר (צילום: עמר כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העיתונאים ונציגות עובדי הארץ-דה מרקר טוענים כי הנהלת החברה הודיעה כי בכוונתה לפטר עשרה עובדים, וכי אין בכוונתה לנהל עימם הליך היוועצות כלשהו. היום (שני) פנה הארגון לבית הדין לעבודה בדרישה להוצאת צווי מניעה כנגד הפיטורים החד צדדיים על רקע כוונת המו"ל לאחד מערכות. את העתירה הגישו בשם ארגון העיתונאים עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה. מחר (שלישי) תפוג גם תקופת הצינון בסכסוך העבודה בקבוצה, והעובדים יוכלו לפתוח בצעדים ארגוניים ואף לשבות. עוד טוענים בארגון העיתונאים על פניות לא חוקיות לחברי נציגות העובדים וזימונם לשיחות אצל המו"ל.

על פי כתב הבקשה, ביום חמישי האחרון הודיעה ההנהלה על כוונתה לפתוח במהלך הפיטורים בלא היוועצות, וזאת מבלי שפרטה באילו עובדים מדובר, באילו תפקידים או מחלקות, ומבלי לציין את המשמעות הכלכלית של הצעד בפני נציגות העובדים.

עמוס שוקן (צילום ארכיון: עמיר לוי / פלאש 90).
עמוס שוקן (צילום ארכיון: עמיר לוי / פלאש 90).

כבר ב-31 בדצמבר הודיעה הנהלת החברה לוועד כי בכוונתה לבצע שינויים ארגוניים ולפטר עובדים. על פי כתב הבקשה, כמה רגעים לאחר תחילת הישיבה, יצא מו"ל הארץ עמוס שוקן מחדר המו"מ כשהוא מתריס בפני ועד העובדים כי בכוונתו 'לעשות מעשה'. לאחר כמה דקות פרסם הודעת מייל לכלל העובדים על חילופי העורכים הראשיים בדה מרקר – וחזר לחדר הישיבות. חברי הוועד ההמומים למדו על השינוי המבני מקריאת המייל שנשלח לכלל העובדים – כשהם יושבים בחדר המו"מ בפני ההנהלה הבכירה של העיתון. מדובר בהתנהלות בוטה ביותר ולא מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים, המרמזת על זלזול עמוק בעובדים ובנציגיהם. בהמשך הישיבה טענה ההנהלה כי הכפפת עיתון דה מרקר למערכת הארץ כלל אינה שינוי ארגוני הדורש היוועצות עם ועד העובדים.

כבר בסוף יוני פנתה נציגות העובדים להנהלת הקבוצה באשר לשמועות בדבר השינויים הארגוניים. ההנהלה הכחישה את הדברים אז, והבהירה כי בכל מקרה בכוונתה "לעמוד בכל מחוייבויותיה על פי דין, ובכלל זה קיום הדברות עם נציגות העובדים בעניין התייעלות וצמצומים טרם פעולה בעניין זה". לא ברור כיצד התנהלותה הנוכחית מתיישבת עם התחייבות זו. 

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, מסר בתגובה כי "הוועד רודף אחרינו חודשים שנאמר להם מה תוכניותינו, ואנחנו מסבירים שאין לנו. בפגישה האחרונה,  לאחר שיום קודם סיכמנו בהנהלת העיתון על השינוי בעריכת המרקר, כאשר התבקשתי לומר מה בכוונתנו לעשות, העדפתי להוציא תוך כדי הישיבה את ההודעה לכולם, כדי שהעיתונאים לא יקראו אותה באתרי הברנז׳ה, לפני שאנו נודיע". 

עוד הוסיף כי "ברור שלא אמרנו שאין בכוונתנו לקיים היוועצות. עניין הצורך בחיסכון ידוע לעובדים לפחות חצי שנה ודיברנו על כך לא מעט פעמים בלא מעט פגישות, ושמענו את מה שיש להם לומר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!