דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

זה לא רק ספורט / נבחרת דנמרק בכדורגל שובתת: רוצות שההתאחדות תכיר בהישגים שלנו

שחקניות הנבחרת שהעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר היורו נאלצות להיאבק על תנאי העסקתן ועל שכר הולם שיאפשר להן לא לעבוד בעבודות נוספות בנוסף לעיסוק בספורט | השוערת סטינה ליקה פטרסן: "הוכחנו שאנו ראויות שישקיעו בנו"

נבחרת דנמרק בכדורגל נשים (AP Photo/Patrick Post)
נבחרת דנמרק בכדורגל נשים (AP Photo/Patrick Post)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רק לפני כחודש נבחרת דנמרק בכדורגל נשים הייתה בשיאה. הנבחרת האנרגטית הצליחה להיות להפתעת הטורניר והעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר היורו שהתקיים הקיץ בהולנד. במהלך הטורניר סחפו שתי החלוצות – פארלין הארדר מוולפסבורג, ונאדיה נדים מפורטלנד את הנבחרת המצויינת עם ניצחונות חשובים על נורבגיה ואוסטריה וכמובן הניצחון הבלתי נשכח על נבחרת גרמניה 2:1 ברבע הגמר, שהפסיק את שלטונן הנצחי של הגרמניות אחרי זכיה בשישה טורנירים רצופים ו-22 שנים כאלופות אירופה. בגמר בלתי נשכח נכנעה נבחרת דנמרק להולנד בתוצאה 4:2 למרות מאבק עיקש של הוויקינגיות האדומות.

למרות הישג השיא וההערכה הרבה שקיבלה הנבחרת על הקמפיין המוצלח, רק חודש עבר והשיחות בין התאחדות הכדורגל לאיגוד השחקניות בדנמרק הגיע למבוי סתום והשחקניות הכריזו על שביתה. שוערת הנבחרת סטינה ליקה פטרסן הסבירה לתקשורת הדנית את החלטה: "אנחנו רוצות שהם (ההתאחדות הדנית) יכירו בהישגים שלנו. אנו חושבות שהוכחנו שאנו ראויות שישקיעו בנו". השחקניות עברו מדיבורים למעשים ואחרי מספר פגישות בהן לא הצליחו להגיע להבנה עם ההתאחדות החליטו לא להגיע למפגש הראשון עם המאמן החדש של הנבחרת, סורן ראנדה-בולדט.

עיקר המחלוקת סביב ההסכם החדש היא שילוב של מספר דברים – ארגון השחקניות רוצה להשאיר את הסטטוס הקיים של מעסיק (התאחדות) ומועסקות (השחקניות) מכיוון שבמצב זה הן לזכויות סוציאליות מסוימות שההתאחדות הדנית מעוניינת כעת לבטל. בנוסף ארגון השחקניות רוצות לקדם הסכם קולקטיבי טוב יותר לשחקניות שיכלול בונוסים על הישגים ושכר על השתתפות בנבחרת כנהוג במדינות רבות וזאת כדי לאפשר לשחקניות הנבחרת בכדורגל ולא לחפש מקורות הכנסה נוספים בנוסף לעיסוק בספורט.

לינה רודניק האנסן שחקנית ההגנה של דנמרק וברצלונה הסבירה את החלטה לתקשורת המקומית. "אנחנו מאוד שמחות לשחק את משחקי הנבחרת אחרי היורו, אבל קודם כל צריך לדאוג להסכם קולקטיבי חדש לשחקניות הנבחרת."

כעת נותר לראות האם ההתאחדות הדנית תצליח להגיע להסכם לפני משחק הידידות המתוכנן להתקיים ביום שישי בשחזור גמר היורו מול האלופה האירופאית הולנד. המשחק יוצר עניין גדול בדנמרק כאשר 8,000 כרטיסים כבר נמכרו למשחק הידידות. עצוב לראות שנבחרת שהגיעה להישג השיא שלה ומקבלת הערכה גדולה כל כך בעולם הכדורגל, צריכה להיאבק על הזכות הבסיסית להתפרנס בכבוד מייצוג המדינה בכדורגל נשים. יש לקוות כי השיחות יתפסו תאוצה והמשחק המסקרן יתקיים כמתוכנן ביום שישי הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!