דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופנה

חברה ואופנה / שבוע האופנה בניו-יורק: ברור מה השטן לובשת, אבל מה מלאכים לובשים?

הצד הפחות נוצץ (אבל יותר מרגש וקול) של שבוע האופנה, לא התרחש במסיבות - אלא בתצוגת אופנה של צעירים וצעירות הומלסים | הם עיצבו, תפרו ודיגמנו את הבגדים, והיו לזמן מה בבית אמיתי | "הערב הזה היה לי משמעותי מאד, אני מרגיש כמו כוכב", אמר אחד המשתתפים

תצוגת אפנה בשבוע האפנה בניו יורק 2017 (צילום: Sam Aronov / Shutterstock.com)
תצוגת אפנה בשבוע האפנה בניו יורק 2017 (צילום: Sam Aronov / Shutterstock.com)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

שבוע האופנה בניו יורק הסתיים לפני יומיים, יכולנו להתייחס לשלל המגמות והטרנדים שנחשפו בו, לאידאל היופי הבלתי אפשרי שמוצג על המסלול ולניצול של תעשיית האופנה, במקום זאת בחרנו לחשוף אתכם לצדדים עליהם לא תקראו בשום מקום – מה שהתרחש בשולי שבוע האופנה.

תשע מעצבות ומעצבים – הומלסים צעירים, רובם חברי הקהילה הלהטב"קית שהספיקו לחוות בחייהם הקצרים אלימות רבה, ניכור, התכחשות וחוסר קבלה מצד הסביבה הקרובה, השתתפו בפרויקט ייחוד – עיצוב דגמים ייחודים משלהם לתצוגת אופנה. המעצבים, שעבדו שבועות ארוכים על הפרוייקט – זכו להציג ולדגמן את פרי עמלם מול הקהל הנרגש.

בזמן שבחללים המרכזיים של שבוע האופנה בהו המבקרים בעיניים חלולות בדוגמנים ודוגמניות לובשים בגדי מעצבים שנתפרו בפסי ייצור בתנאי ניצול בעולם השלישי, בתצוגת האופנה של סייף הורייזן, המדיום היה המסר. מי שעיצב, גם דיגמן, תפר, חלם וגזר.

סייף הוריזון Safe Horizion, הארגון שהפיק את הפרוייקט – הוא ארגון ניו-יורקי המסייע לבני נוער החיים ברחוב, מלווה אותם במציאת עבודה ודיור. בתמיכת חברת האופנה PVH, שבבעלותה בין היתר חברות האפנה הגדולות קלווין קליין וטומי הילפיגיר, יצרו את הפרוייקט הייחודי.

דלונטה (21) אחד המעצבים שהציג בתצוגת האופנה סיפר ל'ניו יורק טיימס', "יש בי משהו גותי, אז הדבר הראשון שחשבת עליו היה מלאך אפל. אחר כך ערבבתי את זה חצי טוב חצי רע". דלונטה הציג לראווה תלבושת שחורה-לבנה, עם כנפיים לבנות-שחורות גם כן. משפחתו של דלונטה שעברה לקוניניקט מג'מייקה, לא קיבלה את היציאה שלו מהארון, "הם אמרו לי שאני בושה, ושאני צריך להרוג את עצמי, אז עשיתי את זה" מתוודה דלונטה, "לאחר יומיים בבית החולים עברתי לניו יורק. אבל הערב הזה היה לי משמעותי מאד, אני מרגיש כמו כוכב."

ג'ימלה (22) אמרה ל'ניו יורק טיימס' כי הגיעה לארגון בגיל 18, לאחר שברחה מהבית בעקבות התעללות, וכעת היא שוהה בדיור מיוחד לבני נוער מהקהילה הלהטב"קית, "זה (הפרויקט) עזר לי להרגיש יותר בנוח ולהיות גאה במי שאני היום, דברים טובים כאלה לא באים הרבה אז חייבים לנצל את זה."

דניאל ארמוסילה, מעצב אופנה ואחד המנטורים של המעצבות הצעירות אמר, "זה רעיון מצוין, הנה הכלים וחומרי הגלם – בוא נחבר אותם ביחד ונעזור לכם להבין איך אתם עושים את זה, ואז כל מה שעבר עליהם פעם נמחק והם מרגישים שלווה ורוגע ותחושת מסוגלות."

תצוגת האופנה נתנה לאותם בני נוער שלרוב לא זוכים להכרה והערכה בחייהם את ההזדמנות להראות ולהפגין את הייחודיות שלהם. אופנה יכולה להיות גם דרך מצוינת לביטוי עצמי וקבלת האחר, כמו שתצוגה זו הפגינה.

התצוגה החורגת והבלתי שגרתית הזאת, הדגימה שאופנה יכולה להיות כלי מחנך ומרחב למשחק ומתן ביטוי למגוון רחב של מגדרים וזהויות של א.נשים, בדיוק כמו שהיא יכולה לחנך אותנו לאידאל יופי בלתי מושג, רזון ובינאריות מגדרית. האם בעתיד יהיה יותר מקום בתעשיית האופנה שיעזור לנו לדמיין יותר אפשרויות להרגיש חופשיות וחופשיים לבטא את עצמנו, ולחרוג?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!