דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפלגת העבודה

פוליטי / ועידת מפלגת העבודה העבודה אישרה את שינויי החוקה שהציע גבאי

יו״ר המפלגה יבחר את ראשי הוועדות בכנסת ויוכל לשריין 4 נציגים ברשימה - אלו השינויים עליהם החליטו בוועידת מפ׳ העבודה | וגם: נוכחות דלילה של חברי הכנסת וקריאת בוז כששמו של אהוד ברק הוזכר

ועידת מפלגת העבודה (צילום: פלאש90)
ועידת מפלגת העבודה (צילום: פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועידת מפלגת העבודה התכנסה אמש (חמישי) בתל אביב להצביע על שינויים בחוקת המפלגה אותם מוביל היו"ר החדש, אבי גבאי. השינויים עליהם הצביעו גררו תגובות וביקורות מצד חברי כנסת ופעילי מפלגה שטענו כי הם לא דמוקרטיים. לוועידה הגיעו חברי מפלגה רבים, אך דווקא נוכחותם של חברי הכנסת היתה דלילה ביותר. רבים מבאי הוועידה זעמו על כך שבשונה מהמסורת הקבועה על פיה מזכ״ל המפלגה הוא זה שמנהל את הוועידה, הפעם זה לא היה כך. פעילי מפלגה ותיקים מחו לאורך כל ההצבעות נגד השינויים בחוקת המפלגה, אך הם נותרו מיעוט קטן אל מול הרוב שתמך בשינויים שהציע היו״ר החדש.

חברי כנסת ובכירים במפלגה הביעו תמיכה בהצעותיו של גבאי ובהם יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג וחברי הכנסת איתן כבל, שלי יחימוביץ, עמר בר-לב ומיכל בירן. בנוסף הביעו תמיכה בשינויים של גבאי, ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי וראש עיריית ת"א – יפו, רון חולדאי. חבר הכנסת, עמיר פרץ, שהתמודד מול גבאי בבחירות המקדימות התבטא נגד השינויים טרם כינוס הוועידה. בוועידה עצמה שמר פרץ על ממלכתיות.

מה השינויים בחוקת המפלגה?

השינויים בחוקת המפלגה נועדו לתת ליו״ר המפלגה סמכויות ניהול נרחבות יותר מאלו הקיימות כיום. כך, יוכל יו״ר המפלגה להחליט מי יהיו יו"ר הסיעה, יושבי ראש הוועדות בכנסת וחברי הוועדות בכנסת, בהתייעצות עם יו"ר הסיעה וחברי הנהלת המפלגה.

היו"ר יוכל לשריין עד 4 מקומות ברשימת המפלגה לכנסת, עד למקום ה-30 (עד שניים בעשירייה הראשונה). במידה שיוסכם עם מפלגות אחרות על שיבוץ מועמדים מטעמן לכנסת ברשימה אחת משותפת, המקומות שמוקצים ליו"ר יכולים להיות חלק מהסכמות אלה.

מזכ"ל המפלגה ישוריין במקום ה-11 ברשימת המועמדים לכנסת. התיקון יחול על רשימת מועמדי המפלגה לכנסת לקראת הבחירות לכנסת ה-22. המזכ"ל הנוכחי, ערן חרמוני, הסכים והתחייב כי סעיף זה יחול גם עליו לקראת הבחירות לכנסת הבאה.

כמו כן, תחת הכותרת של הגברת השקיפות הציבורית של פעילות המפלגה יפורסמו הדו״חות הכספיים של המפלגה מידי שנה, יפורסמו סיכומים והחלטות של מוסדות המפלגה ויפורסם דו"ח מפורט לציבור שיסכם את עיקרי הפעילות של המפלגה.

בנוסף, התקבל אישור להארכת תקופת כהונתה של הוועידה ל-18 חודשים מיום בחירתו של היו"ר החדש.

יו״ר המפלגה אבי גבאי אמר ״אנחנו עומדים כאן הערב יחד, גברים ונשים, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, אנחנו כאן כדי להביא את התקווה לשינוי. רק אם ננצח נוכל לממש את התקווה הזאת. תודה שפתחתם בפני את הדלת לבית הזה. זה מסר שמפלגת העבודה היא פתוחה לכולם. ראש הממשלה ומקורביו מעמיקים את השסעים בחברה, הקואליציה הזאת יוצרת פחד ופירוד, את בעיית הנכים לא מצליחים לפתור. אם בעיה כל כך פשוטה לא מצליחים לפתור איך יפתרו את בעית הצעירים?״

עמיר פרץ פנה לגבאי ואמר ״אני פונה אליך ומאחל לך הצלחה במשימה החשובה המוטלת על כתפיך להוביל את המפלגה לניצחון, להחליף את ראש הממשלה ובעיקר להחליף את המדיניות הכושלת שמנהיגה הממשלה. אנחנו מפלגה סוציאל דמוקרטית, אנחנו צדק חברתי, אנחנו בעד כלכלה פתוחה אבל נגד קפיטליזם חזירי.
זעקתם של הנכים בישראל היא הזעקה של כולנו. כל אחד מכם נתקע באיזה פקק בימים האחרונים, שלא יקטר כי הפקק שצריך לשחרר זה החסימות החברתיות.״

עוד הוסיף פרץ בפנותו לגבאי ״תזהר מיועצים, בעיקר מהיועץ המצייץ שהיה פעם יושב ראש מפלגה, אני השארתי לו מפלגה עם 19 מנדטים.״ בשלב זה נשמעו קריאות בוז מהקהל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!