דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משטרה ופלילים / אישום: הנער וידא שנהג האוטובוס ערבי, וריסס אותו בגז פלפל

בן 16 מהיישוב בת עין בגוש עציון מואשם שעלה לאוטובוס, שאל את הנהג "אתה יהודי או ערבי", וכשהשיב לו שהוא ערבי תקף אותו בגז פלפל | מ.א. גוש עציון: "סוגיה כואבת שמעסיקה אותנו"

אוטובוס של החברה לפיתוח גוש עציון (צילום: ניר ודל/ ויקימדיה)
אוטובוס של החברה לפיתוח גוש עציון (צילום: ניר ודל/ ויקימדיה)
שי ניר

כתב אישום בגין תקיפה ממניע גזעני הוגש אתמול (חמישי) נגד קטין בן 16 מההתנחלות בת עין בגוש עציון. הקטין מואשם שתקף נהג אוטובוס של החברה לפיתוח גוש עציון בגז פלפל, אך ורק בשל היותו ערבי.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט השלום לנוער בירושלים, ב-16 באוגוסט השנה הגיע הנער, יחד עם נער נוסף, לתחנת האוטובוס בבת עין כשהוא מצויד בגז פלפל. בשעה זו שהה בתחנה נהג קו 164 של החברה לפיתוח גוש עציון. הנער ניגש אל חלון האוטובוס הסמוך למושב הנהג וביקש ממנו לפתוח את החלון, במטרה לפגוע בנהג באמצעות התזת גז הפלפל שברשותו – וזאת בשל היותו ממוצא ערבי. לאחר שהנהג סירב לפתוח את החלון, שאל אותו הנער מבעד לחלון הסגור באיזה שעה יוצא האוטובוס, והנהג השיב לו באמצעות סימוני ידיים שהוא עתיד לצאת בשעה ארבע וחצי.

לאחר מכן ניגשו הנאשם והנער הנוסף לדלת כניסת הנוסעים, והנהג פתח להם את הדלת. לאחר שעלה הנאשם לאוטובוס, שאל את הנהג האם הוא יהודי או ערבי, תוך שהוא מחביא מאחורי גבו את תרסיס גז הפלפל. נהג האוטובוס השיב שהוא ערבי. בתגובה ריסס הנאשם את פניו של הנהג בגז פלפל, ומיד לאחר מכן נמלט מן המקום.

שני שוטרים שהיו באזור רדפו אחרי הנאשם, אולם זה המשיך בבריחה. השוטרים הוצבו באזור הישוב בת עין בעקבות מספר אירועי תקיפה של נהגים ממוצא ערבי בשבועות שקדמו לאירוע.

הנער מואשם בתקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני – עבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא שש שנות מאסר. הפרקליטות ביקשה לעצור את הקטין עד תום ההליכים המשפטיים, ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים בעניינו שיאיינו את המסוכנות הנשקפת ממנו. כתב האישום הוגש ע"י עו"ד עמיחי מרקס מפרקליטות מחוז ירושלים.

עו"ד דוד הלוי המייצג את הקטין מטעם ארגון 'חוננו' הגיב לכתב האישום: "חרף ניסיונות חוזרים ונשנים של הפרקליטות להביא למעצרו של מרשי הדבר לא עלה בידם, יצוין, כי בעניינו של מרשי, דנו שבעה שופטים שונים של בתי המשפט השלום והמחוזי, כולם ללא יוצא מן הכלל, לא קיבלו את עמדת המשטרה והפרקליטות ובסופו של יום נקבעו לקטין תנאי שחרור. הדבר מדבר בעד עצמו. יצויין עוד כי בתיק דנן נחצו קווים אדומים כאשר נעשה ניסיון לעצור את מרשי בניגוד להחלטה שניתנה בידי בית המשפט, תוך רמיסת זכויותיו כקטין נטול עבר פלילי".

מהמועצה האזורית גוש עציון נמסר בתגובה כי "האגף לשירותים חברתיים במועצה, יחד עם קידום הנוער, מטפל באופן צמוד בסוגיה הכואבת של מספר בודדים מבני הנוער של גוש עציון, שמסיבות שונות וכואבות מתדרדר למעשים חמורים. הסוגיה מעסיקה אותנו מאוד מאוד. מדובר בילדים שלנו ואנחנו נילחם על השבת כל ילד וילד מבנינו לדרך הישר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!