דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נבחרת ישראל בטניס הפסידה בבית לנבחרת אוקראינה

לאחר יומיים של משחקים מותחים שהסתכמו בהפסד צורב של הנבחרת, ישראל בסכנה לנשור מהבית האירופאי/אפריקאי מספר 1 | באוקטובר תפגוש ישראל את המפסידה בין רומניה לאוסטריה למשחק ההישרדות על ההישארות בבית

גביע דיוויס ישראל - אוקראינה (צילום: שחר מטיאס)
גביע דיוויס ישראל - אוקראינה (צילום: שחר מטיאס)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הדיוויס של ישראל לא הצליחה להוות יריבה לנבחרת אוקראינה והפסידה בבית 3:0. גם יוני ארליך ודודי סלע שקיוו לחזיר את ישראל לתמונה במשחק הזוגות, נחלו אמש (שבת) הפסד כואב מאוד בחמש מערכות אחרי חזרה הירואית מפיגור 2:0.

לאחר שבפתיחת המפגש ביום שישי הפסיד דודי סלע בשלוש מערכות מול איליה מרצ'נקו המדורג 286 בעולם, עלה עידן לשם הצעיר לשחק מול דולגופולוב המחבט מספר אחד של האוקראינים וגם הוא נכנע בשלוש מערכות, למרות משחק נחוש שסחט תשואות מהקהל. בעקבות ההפסד, ישראל בסכנה לנשור מהבית האירופאי/אפריקאי מספר 1 ועשויה לפגוש למשחק מכריע את רומניה.

משחק הדיוויס של ישראל מול נבחרת אוקראינה באיצטדיון קנדה ברמת השרון החל בצהריי יום שישי במזג אוויר חם, שדווקא היה יכול להוות יתרון למחבט מספר 1 של ישראל – דודי סלע, המדורג 67 בעולם. סלע עלה למשחק הראשון מול איליה מרצ'נקו (286) וקיווה להשיג יתרון מהיר לישראל שישאיר סיכוי טוב להמשך ההתמודדות.

דודי סלע – איליה מרצ'נקו 3:0

(7:6, 6:2, 6:3)

סלע החל טוב את המשחק ועלה ליתרון 1:2. האוקראיני שבשיאו דורג בין ה-50 הראשונים בעולם, חזר משתי נקודות שבירה אבל סלע שבר במשחקון ההגשה הבא ועלה ל-2:4. סלע היה קרוב לניצחון במערכה אלא שאז מארצ'נקו התעלה ושבר. מכאן, המומנטום עבר לאוקראיני שהחזיק את סלע עד לשובר השוויון שם השיג האוקראיני ניצחון במערכה הראשונה – 7:6.

במערכה השנייה סלע כבר עלה עם הרבה פחות ביטחון והפסיד 40:0 במשחקון הראשון. הישראלי הצליח להתאושש ואיזן ל-3:2, אבל מארצ'נקו היה גדול וטוב יותר ושבר שוב את ההגשות של סלע בדרך לניצחון מבטיח במערכה – 2:6.

סלע שלא הבין מאיפה זה בא לו עלה נחוש למערכה השלישית. הוא השיג שבירה בהזדמנות השנייה אבל איבד את ההגשה במשחקון השישי ונכנע במשחקון שלאחריו, האוקראיני אמר תודה והשלים ניצחון ענק עם 3:6. אוקראינה ביתרון 0:1 במפגש.

למשחק השני עלה עידן לשם הצעיר בן ה-20 לנסות ולהשיג נקודה מול אולכסנדר דולגופולוב המדורג 52 בעולם. למרות הבדלי הרמות הברורים בין השניים, לשם הראה משחק הקרבה משכנע מאוד שהקפיץ לא אחת את הקהל המקומי.

גביע דיוויס ישראל – אוקראינה (צילום: שחר מטיאס)
גביע דיוויס ישראל – אוקראינה (צילום: שחר מטיאס)

עידן לשם – אולכסנדר דולגופולוב 3:0

(6:4 6:1 6:4)

כצפוי, האוקראיני פתח חזק ושבר את ההגשות של לשם בדרך ל-0:3 מהיר. לשם לא ויתר והצליח לשבור את ההגשות של האוקראיני שהגיב בשבירה נוספת. במשחקון השמיני לשם הנחוש הצליח שוב להשיג שבירה ולצמק לשיוויון 4:4. דולגופולוב המופתע ראה שלא יהיה לו קל ובשני המשחקונים הבאים העלה את הרמה והשיג שבירה נוספת בדרך ל-4:6 במערכה הראשונה.

במערכה השנייה לשם נראה עייף ולא איים על האוקראיני שהפגין משחק אגרסיבי בדרך ל-1:6 במערכה השנייה.

במערכה השלישית לשם התעורר והיה קרוב לשבירה ראשונה. הישראלי המשיך להקשות על דוגופולוב והציג טניס טוב מהקו האחורי, כשהשניים שומרים על ההגשות שלהם במשחק שהיה נראה שיכול להגיע לשובר שוויון, אבל במצב של 4:4 האוקראיני הצליח להשיג את השבירה המיוחלת ומכאן הדרך הייתה קצרה לניצחון 4:6 במערכה ו-3:0 במשחק.

לכחולים לבנים היה עוד סיכוי להציל את ההתמודדות במשחק הזוגות של יוני ארליך ודודי סלע מול סרגיי סטחובסקי ודניס מולצ'נוב. למרות שהזוג האוקראיני נחשב לזוג ברמה גבוהה, בדיוויס תמיד קשה לנצח את ישראל, בטח לעייני הקהל הביתי שיודע לדחוף את השחקנים.

גביע דיוויס ישראל – אוקראינה (צילום: שחר מטיאס)
גביע דיוויס ישראל – אוקראינה (צילום: שחר מטיאס)

יוני ארליך ודודי סלע – סרגיי סטחובסקי ודניס מולצ'נוב 3:2

(7:5, 7:6,  7:6, 4:6, 1:6)

הצמד הישראלי הבכיר של ישראל מאז פרישתו של אנדי רם, עלה במטרה להחזיר את ישראל לתמונת ההתמודדות. דווקא האוקראינים עלו ל-40:0 עם 3 אפשרויות שבירה על ההגשות של ארליך, אבל הצמד הישראלי התעשת במהרה ושמר על משחקון ההגשה הראשון. הצמד הישראלי הצליח לבצע שבירה מהירה ועלה ל-0:2 מבטיח. השבירה קצת הוציאה את האוקראינים מריכוז ושבירה נוספת העלתה את ישראל ל-1:5. לצמד הישראלי כבר הייתה אפשרות לסגור את המערכה אבל האוקראינים השיבו עם שבירה משלהם. במשחקון ההגשה הבא ארליך ביצע 3 שגיאות כפולות אחרי שלוש נקודות מערכה והאוקראינים הצליחו להשוות ל-5:5. הצמד הישראלי שלא ציפה לחזרה הזו נשבר בפעם השלישית והאוקראינים ניצחו גם במשחקון ההגשה שלהם בדרך לניצחון 5:7 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה הייתה שקולה יותר כשכל צמד שומר על ההגשה שלו. האוקראינים היו קרובים לשבירה אבל סלע וארליך שמרו על כל משחקון בדרך לשוויון 6:6. בשובר השוויון האוקראינים הצליחו לשבור בדרך לניצחון במערכה השנייה עם 6:7.

הצמד הישראלי עלה למערכה השלישית כשכל הלחץ על כתפיהם, כבר במשחקון הראשון הצליחו לשבור את ההגשות של הצמד האוקראיני ושברו שוב גם במשחקון ההגשה השלישי ועלו ליתרון 1:5. אבל בניגוד למערכה הראשונה, הפעם שום דבר לא השתבש בדרך לניצחון 1:6 במערכה ו-2:1 במערכות.

בפתיחת המערכה הרביעית הצמד הישראלי הצליח לשמור בשיניים על משחקון ההגשה והמצב הזה נשמר בחמשת המשחקונים הבאים, כאשר הישראלים ניסו לשבור במצב של 2:3 ולעלות ליתרון מבטיח, בזכות משחק מעולה של דודי סלע מהקו האחורי שהשיג אפשרות שבירה, אלא שאז האוקראינים הצליחו לנצח ולהשוות ל-3:3.

הצמד הישראלי, שזכה לעידוד משמעותי מאוד מהקהל הלא רב שגדש את האיצטדיון הלאומי, השיג לבסוף שבירה ועלה ל-5:3. סטחובסקי ומולצ'נוב הגיבו עם שבירה משלהם, שלא ריגשה את הצמד הישראלי ששבר שוב בדרך ל-6:4 במערכה ו-2:2 במערכות.

גביע דיוויס ישראל – אוקראינה (צילום: עידן לשם . עמוד הפייסבוק של איגוד הטניס)
גביע דיוויס ישראל – אוקראינה (צילום: עידן לשם . עמוד הפייסבוק של איגוד הטניס)

במערכה החמישית והמכרעת שני הזוגות הצליחו לשמור על ההגשות והמתח הורגש בכל פינה באיצטדיון הלאומי ברמת השרון. במצב של 3:3 האוקראינים היו קרובים מאוד לשבירה אבל החמיצו ארבע נקודות שבירה וסלע וארליך עלו ל-3:4. סטחובסקי ומולצ'נוב הצליחו לבסוף לשבור וההתרגשות החלה בספסל האוקראיני, אבל היא הייתה מוקדמת מדי כיוון שהצמד הישראלי השיב והשווה ל-5:5. המצב נשמר בשני המשחקונים הבאים והמשחק כולו עבר להכרעה בשובר שוויון.

אוקראינה פתחה את שובר השוויון ביתרון 1:2, אבל דפיקות לב מואצות נרשמו אצל האוקראינים כשסטחובסקי נפגע בקרסול ויצא לקבלת טיפול. זה היה נראה כמו פציעה שהיה קשה לחזור ממנה אבל למרות זאת האוקראינים עלו ל-4:1. לאוקראינים היו כבר 4 נקודות ניצחון אבל הצמד הישראלי צימק ל-6:4 שלא הספיק. לבסוף הגיעה נקודת המשחק שהכריע את ההתמודדות כולה לטובת אוקראינה עם ניצחון 2:3 במערכות אחרי 4 שעות ו-6 דקות ו-3:0 בהתמודדות.

נבחרת ישראל לא ציפתה להפסד כזה בבית, אך למרות האכזבה הקהל הישראלי נתן תצוגת עידוד מרשימה גם הפעם.

היום (ראשון) יתקיימו שני משחקים יחידים נוספים לפרוטוקול בלבד, כאשר דודי סלע ישחק ככל הנראה מול אולכסנדר דולגופולוב ועידן לשם יפגוש את איליה מרצ'נקו. הנבחרת תפגוש באוקטובר את המפסידה בין רומניה לאוסטריה למשחק ההישרדות על ההישארות בבית האירופי-אפריקאי מספר 1.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!