דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורגל חברתי: שני כוכבים ושתי כוכבות מובילים יוזמה לגיוס תרומות

השחקן חואן מאטה קרא לכדורגלנים לתרום 1% משכרם לפרוייקטים המשלבים חינוך וכדורגל | ליוזמה הצטרפו הבלם הגרמני מאטס הולמס ושתי שחקניות נבחרת ארה"ב - אלכס מורגן ומייגן רופינה | בתכנית: נבחרת מעורבת, שהכנסותיה יוקדשו גם הן לפרוייקט

הנבחרת של common goals: מימין לשמאל - חואן מאטה, אלכס מורגן, מאטס הומלס, מגאן רפינו (צילומים: Football.ua / Soccerfan1996 / Eastfrisian /Ampatent / ויקימדיה קומונס).
הנבחרת של common goals: מימין לשמאל - חואן מאטה, אלכס מורגן, מאטס הומלס, מגאן רפינו (צילומים: Football.ua / Soccerfan1996 / Eastfrisian /Ampatent / ויקימדיה קומונס).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יוזמה חברתית חדשה מזמינה כדורגלנים ברחבי העולם להפריש אחוז אחד משכרם כתרומה לפרויקטים המשלבים חינוך וכדורגל באזורי מצוקה. את הרעיון יזם חואן מאטה, שחקן מנצ'סטר יונייטד האנגלית ונבחרת ספרד, שקרא לשחקני הכדורגל באשר הם להצטרף ליוזמה תחת השם "Common Goal grassroots football". למאטה הצטרף מאטס הומלס, בלמה של באיירן מינכן ונבחרת גרמניה, ובשבוע שעבר זכו השניים לחיזוק משמעותי מכיוון כדורגל הנשים – אלכס מורגן ומייגן רופינה, שחקניות נבחרת ארה"ב ומהכוכבות הגדולות בעולם כדורגל הנשים היום, הצטרפו אף הן לקידום היוזמה.

למייסדי הפרוייקט יש רעיון נוסף לגיוס תרומות – הקמת קבוצת כדורגל למשחקי ראווה, בה ישחקו גברים ונשים יחד, שהכנסותיה יועברו לקרן משותפת. בקרוב יודיעו שמונה שחקנים ושתי שחקניות על הצטרפותם לנבחרת, אותה יאמן ז'וזה מוריניו, מאמנה המפורסם של מאנצ'סטר יונייטד. גם מוריניו צפוי להכריז בקרוב על תרומה של אחוז משכרו לפרויקט.

"דרך הפרויקט אנו יוצרים דרך משותפת בשביל הכדורגל לתרום לחברה בחזרה. אני מפציר בחברי השחקנים להיות מעורבים. מה שאנו מנסים לעשות הוא להגדיר סדר יום משותף לכדורגל" הסביר מאטה את החלטתו, וקרא לשאר השחקנים להצטרף אליו.

תרומות השחקנים ינוהלו ע"י ארגון הצדקה Street football world, שממוקם בברלין. הארגון תומך במעל 120 ארגוני צדקה בשמונים מדינות ברחבי העולם, שלפי אתר הארגון "משתמשים בכדורגל להקניית מסגרת וערכים חברתיים ליצירתו של עולם טוב יותר".

השחקניות שהצטרפו, אלכס מורגן ומייגן רופינה, הן מהכוכבות הגדולות בעולם כדורגל הנשים היום. שתיהן זכו באליפויות העולם עם נבחרת ארה"ב, כאשר רופינה בת ה-32 ייצגה 123 פעמים את נבחרת ארה"ב ואילו מורגן בת ה-28 שיחקה 128 פעמים במדי הנבחרת. שתי השחקניות הוותיקות הציגו השנה יכולת שיא: הקשרית רופינה כבשה העונה 12 שערים במדי סיאטל רג'יין לפני שנפצעה. ומורגן מובילה כעת את אורלנדו פרייד ביחד עם הכוכבת הברזילאית מרתה, לעונה מצויינת עם 9 שערים. מורגן הגיעה באיחור לעונה בארה"ב לאחר שזכתה בליגת האלופות עם ליון והתגברה על פציעה ביולי.

מייגן רופינה ידועה בתור פעילה חברתית משמעותית בעולם הכדורגל. היא הייתה ממובילות המאבק נגד התאחדות הכדורגל האמריקאית על שיפור התנאים הסוציאליים והכלכליים של שחקניות נבחרת ארה"ב בכדורגל נשים, לצד אלכס מורגן, הופ סולו וקרלי לויד. בשנה שעברה היא גם לקחה חלק פעיל במחאה של שחקן הפוטבול קולין קוופרניק נגד האלימות המשטרתית מול אפרו-אמריקאים בארה"ב, והיתה שחקנית הכדורגל היחידה שכרעה ברך בזמן השמעת ההמנון האמריקאי.

רופינה הסבירה את הבחירה להצטרף ליוזמה ולתרום אחוז אחד משכרה: "Common Goal מתכוון ליצור יוזמה כוללת, לכן אני ואלכס הרגשנו שכדורגל הנשים יהיה מיוצג מלכתחילה. אנחנו מצפות בקוצר רוח לבניית התנועה עם חואן מאטה ומאטס הולמס, השמים הם הגבול לשלב הזה". אלכס מורגן הוסיפה כי "ככל שכדורגל הנשים ימשיך לגדל שחקניות כמוני וכמו מייגן, אנו נוכל להשתמש בכוח שלנו לעשות מעשים טובים".

החלטתן של רופינה ומורגן לתרום אחוז משכרן היא בעיקר סימלית – הן אינן מרוויחות כמו מקביליהם הגברים ומדובר בסכומים זניחים. עם זאת, התרומה החברתית בגיוס משאבים, אוהדים ושחקנים נוספים היא קריטית לשלב הראשוני של הפרויקט. חואן מאטה יודע שכאשר הוא יוצא לגייס המוני שחקני כדורגל להגברת המעורבות והתרומה לילדים שזקוקים לכך ברחבי העולם, הוא חייב לעשות זאת מתוך שוויון מגדרי ולחימה בכל אי צדק שאינו ראוי להיות.

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!