דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איציק שמולי

קצבאות הנכות / מתכנסים בפגרה: מחאת קצבאות הנכות מגיעה למליאת הכנסת

הכנסת תתכנס לדיון מיוחד בנושא קצבאות הנכים | ארגוני הנכים שמוחים בשבועות האחרונות ברחבי הארץ יפגינו מול הכנסת | ח"כ שמולי: "יש עודפים אדירים בקופת האוצר ובמקום לעמוד בהבטחות שנתנה, הממשלה ממשיכה להתעלל בהם"

הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת תתכנס היום (שני) לדיון מיוחד בזמן פגרה בנושא העלאת קצבאות הנכות. הדיון הדחוף אושר ע"י יו"ר הכנסת לאחר שהושגו 25 חתימות של חברי כנסת הדורשים לקיימו. ארגוני הנכים ופעילים חברתיים המוחים בחודשים האחרונים נגד הכוונה לעלות את הקצבאות בסכום נמוך יגיעו לדיון, ויפגינו מול בניין הכנסת החל מהשעה 10:00.

המלצות ועדות שמחון להעלאת קצבאות הנכות טרם פורסמו, אך על פי הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכוונה היא להעלות את הקצבאות בסכום נמוך בהרבה מזה שדורשים הנכים. בישיבת הממשלה ביום ראשון שעבר התייחס נתניהו לנושא ואמר שהוא יובא להחלטת הממשלה לאחר החגים.

לקראת הדיון במליאה תיפגש בשעה 10:00 סיעת המחנה הציוני עם נציגי מאבק הנכים. ח"כ איציק שמולי, מיוזמי הדיון במליאה: "כבר שבועות שהממשלה מטרטרת את הנכים ומשקרת להם בלי שום בושה. יש עודפים אדירים בקופת האוצר ובמקום לעמוד בהבטחות שנתנה הממשלה ממשיכה להתעלל בהם". שמולי הוסיף כי "לכנסת אסור לשתוק ולשבת מהצד יותר ולא ניתן לממשלה לצאת ללא תשובות ברורות לנכים".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) הורה לאפשר לנציגי הנכים להיכנס מחר ליציע המיוחד במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת הנחה את אנשי משמר הכנסת והסדרנים לאפשר כניסת כסאות גלגלים ליציע המליאה, ככול שהמקום מאפשר ומתיר.

יושב ראש הכנסת ביקש עם זאת ממארגני מחאת הנכים, לכבד את הדיון במליאה, לא להפריע לו ולא למחות במהלכו – ולשמור על הכללים הנהוגים בכנסת.

בישיבת הממשלה בתחילת החודש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי התכנית להעלאת קצבאות הנכים תובא לאישור הממשלה לאחר החגים. עם זאת, עד כה לא פורסמו המלצות הוועדה הבין משרדית בראשות פרופ' אבי שמחון, וכלל לא ברור מה יהיו ההמלצות הסופיות שיוגשו. נתניהו הצהיר כי הקצבאות יעלו ב-4 מיליארד שקלים, אך רק תוך 4 שנים. כלל לא ברור אם התוספת עליה הצהיר רוה"מ היא רלוונטית, וזאת בהתחשב בעובדה שבכל מקרה הקצבאות צפויות לעלות בתקופה זו בסכום של כ-3.2 מיליארד שקלים בגידול טבעי.

לפני כשבועיים נפגשו נציגי ארגוני הנכים עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. לאחר מכן, נפגשו גם עם ח"כ דוד ביטן, שהציג במסיבת עיתונאים בחודש יוני מתווה להעלאת הקצבאות המבוסס על הסכמה עם כל סיעות הכנסת. ניסנקורן הדגיש כי המתווה לפתרון המשבר צריך להיות מבוסס על שלושה עקרונות מרכזיים, "שינוי שיטת ההצמדה של הקצבאות, קידום יוזמות שמעודדות יציאה לעבודה מבלי לפגוע בקצבה ועדכון גובה הקצבאות באמצעות הגדלת מסגרת התקציב".

בשבועות האחרונים הגבירו ארגוני הנכים את מאבקם והם חוסמים כבישים מרכזיים ברחבי הארץ כמה פעמים בשבוע. הם מקפידים להתנצל בפני הציבור על החסימות והפקקים שבאים בעקבותיהם, אך מדגישים כי לתחושתם זוהי הדרך בה הציבור יבין את המצב בו הם נמצאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!