דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בין ברייטבארט, מומנטום ויאיר נתניהו

גרפיקה: שחר חורב
גרפיקה: שחר חורב

משנת 2012 שינה אתר ברייטבארט את פניו. מאתר חדשות ימני שמרן, הוא הקצין בדעותיו, והפך למכונת פרופגנדה משומנת היטב. סביב האתר הזה נוצרה קהילה אינטרנטית ענפה, ובשוליו התחזקו ארגונים ותנועות קיצוניות יותר. בסופו של התהליך נוצרה תנועת הימין האלטרנטיבי (Alt – Right), גלגולם החדש של הניאו-נאצים בארצות הברית. בשבוע האחרון ניתן לראות בבירור כיצד יאיר נתניהו מייבא את השיטות בהן השתמשה תנועת האלטרייט לישראל. זה לא התחיל בפוסט האנטישמי בשבוע שעבר אלא עוד קודם לכן. זה התחיל עם מינוי של חברו טופז לוק לאחראי הניו מדיה של נתניהו האב. אותו טופז לוק שמנהל בשנינות ויעילות את המדיה של ראש הממשלה, והוא זה שצילם את הסרטון הגזעני הידוע לשמצה על עמותות השמאל וקבוצות מיעוט בישראל. זה היה מהלך מבריק, אשר הוביל לאחוזי ההצבעה הגבוהים בהיסטוריה הישראלית בשעות הערב. צריך להבין, יאיר נתניהו איננו טיפש או בור, ההיפך הוא הנכון. יאיר נתניהו ואנשיו פשוט מחזיקים בתפיסת עולם קיצונית, ואינם בוחלים בשימוש באמצעים נעדרי מוסר ועכבות. לשם כך, ייבא נתניהו לישראל את שיטות הפעולה החביבות על פאשיסטים. משום שהן פשוט עובדות.

https://twitter.com/OmanReagan/status/896563796071731201

אל מול מכונת הפרופגנדה של הימין בעידן הניו – מדיה, השמאל כושל באופן מוחלט ביצירת אלטרנטיבה. יותר נכון להגיד שהשמאל הישראלי נכשל וממשיך להיכשל. לעומת זאת בשמאל האמריקאי, כבר מסתמנת התאוששות משמעותית ותפיסה מחודשת של המרחבים האינטרנטיים, ובשמאל הבריטי כבר יש תשובה ברורה ומוחצת, לברייטבארט – היא נקראת "מומנטום" (Momentum). התשובה הבריטית הוקמה בשנת 2015 בעקבות ניצחונו של ג'רמי קורבין בבחירות לראשות מפלגת הלייבור הבריטית.

Tory Britain 2030

Brutal response ???? (wait for it)

Posted by Momentum on Friday, June 2, 2017

 

מומנטום עשו ועושים עבודה מצוינת. הרבה בזכות העשייה של מומנטום, מפלגת הלייבור הגיעה להישגים מרשימים, זאת בניגוד מוחלט לסקרים ולמול תקשורת עוינת. למעשה, אם המפלגה הסקוטית הלאומית לא הייתה מאבדת שמונה מושבים למפלגה השמרנית, היה זה קורבין שמכהן כיום כראש ממשלת בריטניה. לא נראתה צמיחת בזק שכזו במפלגת הלייבור מאז 1945. הרבה מזה בזכות אוכלוסייה צעירה ומגוייסת.

השמאל בארץ מפורק לחלוטין כבר שנים, וזרוע הפרופגנדה שלו כבר פשוט לא קיימת יותר. גרוע מכך, זרוע הפרופגנדה של הימין פעילה, חיה ובועטת. היא יצרה מכונת ניו-מדיה משומנת היטב, עירנית ותוססת.

וכאן הנקודה, גם הם אינם בוחלים באמצעים.
לא מדובר כאן רק בהפצת שקרים, הסתה פרועה נגד מערכת המשפט, עלילות דם (דוגמת תפוזי האיידס המגוחכים של יואב אליאסי) ופרופגנדה אנטישמית, אלא מדובר במכונה שמכוונת היטב למטרות החשובות לימין הרדיקלי. פעיליו לא מורידים עיניים מהכדור, ומכוונים אותו תמיד ל"בטן הרכה", בכל כלי העומד לרשותם.
שימוש בשקרים ועלילות גזעניות זו לא טקטיקה חדשה כלל. את עלילת הדם הראשונה באנגליה המציא תומס הנזיר והיא הקנתה לו כוח פוליטי ויוקרה רבה. אפילו היום, כמעט 900 שנים אחר כך יש לו ערך בויקיפדיה! אני ממש לא אומר שאנחנו צריכים גם לשקר, להפך! אנחנו צריכים לחשוף ולהוקיע את השקרים ואף רצוי שנעשה זאת באופן הכי שנון ומוצלח שיש לנו.

They Said What?!

These two don't hold back! (Watch till the end????)

Posted by Momentum on Tuesday, July 25, 2017

מה שאנחנו צריכים זו נחישות דומה! ללכת בלי פשרות על המטרות שחשובות לנו. בישראל פשוט אין את זה לשמאל. מכוונים תמיד למטרות "רכות", ולא קוראים להחלפת הסדר הקיים בסדר טוב יותר. "להחליף את ביבי" זו אמירה ריקה, אם כל מה שמציעים זה עוד מאותו הדבר. לבוחרים הישראלים כבר יש ביבי, למה שהם יצביעו ל"לא-ביבי"? המאבק נגד השחיתות הוא לא אפקטיבי מול קהל בוחרים שמשוכנע שנגע השחיתות פגע בכל המערכת הפוליטית. הם יעדיפו את הרע המוכר על פני הלא – נודע שעלול להיות מזיק יותר. מעבר לזה, באופן עמוק יותר, יש כאן התנשאות כלפיהם. הם מצביעים 'רע', והם צריכים להצביע 'טוב'. אם הם רק יקשיבו לנו. אנחנו שיודעים מה 'טוב'. צריך לדבר עם אנשים על המצוקות שלהם ולהציג חזון מסודר לפתרונות ברורים! יש כאלו כמו החול על שפת הים, הם פשוט לא מיושמים בגלל שיש כוח פוליטי חזק שמרוויח מהמצב הקיים, והוא מעוניין לשמור עליו. מה שצריך זה להיאבק על הפתרונות, להפנות אליהם את הזרקור ולהנגיש אותם לציבור שוב ושוב, פעם אחר פעם. המוקד חייב לעבור מביקורת של מחנאות פוליטית, לביקורת על הסדר הקיים והצעת אלטרנטיבה אמתית. רק כך נוכל לבנות מחנה שמאל עצמאי, חד ובועט.

Austerity Arms

What was she thinking? ????

Posted by Momentum on Monday, June 5, 2017

השיטה של "הדרך השלישית" ופוליטיקת המרכז נחלה כישלון חרוץ. "השמאל" הקריב על מזבח ה"ריאל פוליטיק" ארגוני עובדים וזכויות חברתיות. בתמורה לכך הוא קצר ניאו ליברליזם ומיתון. שכול וכישלון.

לעומת זאת בארצות הניכר, מנהיגים כמו ג'רמי קורבין וברני סנדרס, קוצרים הישגים גדולים וחשובים בעזרת חזרה לפוליטיקת שמאל שורשית, שמאתגרת את הסדר הקיים באמת, ונלחמת למען זכויות עובדים וזכויות חברתיות. גם אנחנו צריכים לחזור לפוליטיקה הזו.
הימין כבר עשה את זה לפני שנים, ולנו יש הרבה יותר מה להציע.
השיטות של תומס הנזיר הובילו לרצח של מאה וחמישים יהודים ובסופו של דבר לגירוש של כל יהודי אנגליה. אנחנו צריכים לתת תשובה הולמת ונחושה לדבר הזה. המציאות שמתרכבת לנגד עינינו היא מסוכנת והרסנית. צריך לתת לה תשובה הולמת ולעניין.
אני מציע כמה דברים – נסו פחות לדבר על כמה "הימין" נורא, ודברו יותר על פגמים במערכת עצמה. תזדהו עם הקשיים של מצביעי הימין, ואל תבוזו ותתנשאו מעליהם. אני בכנות מאמין שהמטרות שלהם לא נכונות, אבל הכעס, התסכול והאהבה שלהם הם אמיתיים ולגיטימיים. תפסיקו להפיץ פרופגנדה רווית שנאה, אפילו אם אתם כותבים ביקורת מתחתיה. זה פשוט תורם לוויראליות של הפרופגנדה. תפיצו רק את הביקורת עצמה. זו הסיבה שפרופוגנדה ימינית לא מופיעה במאמר זה וזרועה בו פרופוגנדה שאני מזדהה עימה.
והכי חשוב. תכתיבו אתם את סדר היום.
חשוב להגיב, אבל הרבה יותר חשוב להעלות נושאים, וביקורות על נושאים, שחשובים לכם.
זרעתי לאורך המאמר שלל דוגמאות לאיך נכון יותר לעשות זאת בעיני. איך לנהל פוליטיקה שמאלנית מעמדית שלא מתביישת לאתגר את הסדר הקיים ולהרעיד את אמות הספים.
בשביל כל זה אנחנו צריכים תנועה כדוגמת "מומנטום" הבריטית, בישראל. אולי היא תפעל בתוך מפלגת העבודה ואולי היא לא. אולי היא תקבל תמיכה מההסתדרות ושאר ארגוני עובדים, ואולי היא לא. אבל היא צריכה להיות עצמאית, מלאת מרץ וחזון ומכוונת לסדר יום סוציאליסטי מובהק. כרגע ממלאים את החלל הזה ארגונים דוגמת "מחזקים" או ארגון "מולד", ולמרות הכוונות הטובות הם פשוט לא מספקים את הסחורה. הם לא מכוונים למטרות הנכונות, ואין להם את כלי הנשק הנכונים.

Billionaire explains why rail privatisation is great

Virgin Trains today criticised drivers for not working on their holidays! This billionaire would go even further if he could…????➡️ crowdpac.co.uk/campaigns/3946/momentum

Posted by Momentum on Monday, July 3, 2017

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!