דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל עולמי

כדורגל עולמי / דע מאין באת: שחקן הכדורגל שהגיע רחוק וזוכר איפה צמח

סמי חדירה כבש כמעט כל פסגה אפשרית בכדורגל העולמי | השבוע החליט לעשות משהו טוב עבור שטוטגרט, עיר הולדתו, ורכש מאות כרטיסי כניסה למשחק עבור ילדים מעוטי יכולת | "רצינו לעשות משהו טוב לאזור", אמר הכדורגלן

סמי חדאירה במדי יובנטוס (צילום: cristiano barni / Shutterstock.com)
סמי חדאירה במדי יובנטוס (צילום: cristiano barni / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סמי חדירה נולד לפני 30 שנה בעיר שטוטגרט בגרמניה. כילד אהד את קבוצת הפאר המקומית מהבונדסליגה, וכשהיה בן 8 התקבל לקבוצת הילדים של המועדון. חדירה המשיך להתקדם עם המועדון עד שבראשון לאוקטובר 2006 קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו בקבוצה הבוגרת, כשעלה כמחליף במשחק התיקו מול הרטה ברלין. הקשר המרכזי בן ה-19 הפך בהמשך העונה לשחקן מרכזי בסגל הקבוצה – עוד באותו החודש הוא כבש את צמד שערי הבכורה שלו בניצחון 3:0 על שאלקה. עונת הבכורה שלו הפכה לחלומית, כאשר הסתיימה בזכייה סנציונית של שטוטגרט באליפות הבונדסליגה.

הקשר המשיך להצטיין בקבוצת הצמרת, ולאחר 4 שנים בשטוטגרט פרץ לתודעה העולמית במונדיאל 2010, כשהמאמן יוגי לב בחר בו לרענן את הרכב הנבחרת, במקום הכוכב הגדול מיכאל באלאק שלא הגיע לטורניר עקב פציעה. חדירה השתלב נהדר במדי נבחרת גרמניה המתחדשת, ופתח בכל שבעת משחקי הנבחרת הצעירה והתוססת. ההופעה הנהדרת במרכז הבמה העולמית גרמה לריאל מדריד לרכוש אותו במהירות ולהפוך אותו לשחקן הרכב וכוכב עולמי. לאחר 5 שנים בריאל מדריד ו-161 הופעות, במהלכן הפך לאחד הקשרים הטובים בעולם והיה שותף לזכיה באליפות ספרד ובליגת האלופות, עבר חדירה בקיץ 2015 ליובנטוס, ששולטת ביד רמה בליגה האיטלקית.

חדירה, שעשה קרירה אדירה בכדורגל העולמי, שכללה עד כה אליפות גרמניה, אליפות ספרד, 2 אליפויות איטליה, זכיה בליגת האלופות וכמובן זכיה בגביע העולם ב-2014 עם הנבחרת, לא שכח מאין הגיע ואיפה הקרירה שלו התחילה.

לפני שבועיים אירחה נבחרת גרמניה את נורבגיה בשטוטגרט, האזור בו גדל סמי חדירה, המשחק הסתיים בניצחון אדיר 6:0 לזכות הגרמנים, כשחדירה עלה למגרש בדקה ה-61 ושיחק מול הקהל המקומי האוהד. בקהל ישבו לא פחות מ-1,200 ילדים המגיעים מרקע סוציו-אקונימי מוחלש, שחדירה היה זה שרכש עבורם כרטיסים למשחק. הכרטיסים חולקו בחינם בעזרת 15 מועדוני הכדורגל מקומיים, וזו היתה הפעם הראשונה עבור אותם ילדים לראות מקרוב את הנבחרת.

חדירה סיפר על הבחירה לעשות את המחווה המיוחדת באתר ההתאחדות הגרמנית, "רצינו לעשות משהו טוב לאזור, שנתיים אחרי משחק הצדקה בוואלדאו, והמשחק של הנבחרת בשטוטגרט ייצר הזדמנות נהדרת. בעזרת המשפחה שלי, הצלחנו לגרום לאנשים צעירים זכו לצפות במשחק, שלא היה קורה אחרת". בסיום המשחק חדירה הלך להודות לנערים והילדים הצעירים וחילק חתימות – אולי יום אחד יגדלו להיות לשחקני העתיד של נבחרת גרמניה ויהפכו את המחווה של חדירה למסורת שמפגישה בין קהל האוהדים הצעיר לכוכבים הגדולים שהם מעריצים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!