דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / פגישת נתניהו - א-סיסי: מצרים נכונה לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לפלסטינים

בפגישה שנערכה בשולי מושב הפתיחה של עצרת האו"ם, ניהלו המנהיגים "שיחה מקיפה על הבעיות באזור", כפי שפורסם לאחר מכן ברשתות החברתיות | מדובר בפגישתם הפומבית הראשונה של השניים מאז החל א-סיסי את שלטונו

פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א- סיסי בניו יורק. ארכיון (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
פגישת ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א- סיסי בניו יורק. ארכיון (צילום: אבי אוחיון/ לע"מ)
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שני) בניו יורק עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לפגישה שארכה כשעה וחצי והתקיימה בשולי מושב הפתיחה של העצרת הכללית של האו"ם שתחל היום (שלישי) בה נתניהו צפוי לנאום סביב השעה 20:30 שעון ישראל. בפוסט שפורסם בחשבון הפייסבוק של ראש הממשלה נכתב כי בפגישה ניהלו המנהיגים "שיחה מקיפה על הבעיות באזור" וכי "הנשיא א-סיסי הביע רצון לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים ובאזור". הפגישה עם א-סיסי התקיימה זמן קצר לאחר פגישתו של נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בה התייחסו השניים לכוונתם לדון בדרכים לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

בהודעתו של א-סיסי נאמר כי הוא הדגיש את החשיבות "לחזור למשא ומתן בין הצדדים הישראלי והפלסטיני להשיג פתרון מקיף". עוד נמסר בהודעה כי שני המנהיגים שוחחו על "דרכים לחזור לתהליך השלום להקמת מדינה פלסטינית". חשוב לציין כי זו פגישתם הפומבית הראשונה של המנהיגים מאז החל א-סיסי את שלטונו במצרים.

פגישתם של נתניהו וא-סיסי התקיימה על רקע המתחיחות והיריבות בין ההנהגות הפלסטיניות – הרשות הפלסטינית שבשטחי יהודה ושומרון וממשלת החמאס ברצועת עזה והניסיון להביא לפיוס בין הצדדים.

תנועת חמאס פרסמה ביום ראשון השבוע הודעה רשמית בה הודיעה כי היא מפרקת את הוועדה המנהלת של עזה, ששימשה מעין ממשלה מצומצמת מטעם הארגון וכי היא מוכנה לקיים בחירות כלליות, ולנהל משא ומתן עם הפתח במטרה להקים ממשלת אחדות שתתבסס על כל הפלגים הפלסטינים. ההודעה הגיעה במסגרת שיחות שקיימו בכירי הארגון בימים האחרונים עם גורמים במודיעין המצרי.

משלחת בכירה של חמאס בראשות בכירי הארגון מרצועת עזה ומחו"ל, ובראשם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר, ביקרו באותו זמן בקהיר במסגרת המו"מ. כמה ימים לפני כן הגיעה לקהיר בהזמנה מצרית גם משלחת של הפתח כדי לנסות ולפתור את הסכסוך בין הצדדים על הוועדה המנהלית ברצועת עזה.

מוקדם יותר השנה נחשף כי בחודש פברואר 2016 נתניהו וא-סיסי השתתפו בפסגה מדינית חשאית שהתכנסה בעקבה, יחד עם שר החוץ של ארה"ב דאז ג'ון קרי ומלך ירדן עבדאללה השני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!