דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

משפט ופלילים / רצח הילי סובול: 6 שנות מאסר נגזרו על אחותה התאומה ו-20 שנות מאסר על דוד ערן

שנה וחצי לאחר הרצח, קבעו השופטים את עונשם של שירי סובול, ובן זוגה דוד ערן | השופטים הדגישו כי התחשבו בבקשתה של האם להתייחס לאובדנה הגדול ולא להשאירה בודדה בעולם, ולכן גזרו על סובול שש שנות מאסר, ולא 10 כפי שדרשה הפרקליטות

שירי סובול בשימוע בבית המשפט, היום (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
שירי סובול בשימוע בבית המשפט, היום (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שנה וחצי לאחר שנרצחה הילי סובול, קבע היום (שלישי) בית המשפט קבע את גזר הדין – 20 שנות מאסר לדוד ערן באשמת רצח, ושש שנות מאסר לאחותה של הילי, שירי סובול, באשמת שידול לחבלה בכוונה מחמירה וסיוע לאחר מעשה.

שנה וחצי עברו מאז שהילי סובול, צעירה מתל אביב, נרצחה בכניסה לביתה. סובול התגוררה בתל אביב בבית רווי מריבות, יחד עם אחותה ואמה, עד כדי כך שבעבר הואשמה בתקיפתן, ונשלחה למסגרת חוץ ביתית. לפני כשנתיים חזרה לביתה, והמתח בינה ובין אחותה גבר. שירי (19) סיפרה לבן זוגה, ערן, כמה היא מייחלת שאחותה תפגע, ואף אמרה לו שאחותה מאיימת על מערכת היחסים ביניהם.

המתח הגיע לשיאו בפברואר 2016. רציחתה של סובול היתה מתוכננת היטב. ערן (19) הגיעה לדירת האחיות עם חבילת כפפות, שני סכינים ובגדים להחלפה. הוא תיאם עם שירי מבעוד מועד זמן בו שתי האחיות יהיו יחד בדירה, ואז עטה כפפות, פגש את הילי בחדר המדרגות, ודקר אותה 130 פעמים. בזמן הזה, האחות התקשרה למשטרה וסיפרה כי אדם שהיא לא מכירה, כנראה ערבי, תוקף ודוקר את אחותה.

סובול הואשמה כי סייעה לבן זוגה לאחר הדקירות: היא הכניסה אותו לבית, עזרה לו לנקות עצמו מדם אחותה, הסתירה אותו בחדר של אמה והוציאה את הידית החיצונית לחדר על מנת להקשות על השוטרים למצוא אותו. היא הסתירה ברחבי הבית את הבגדים שלבש בזמן הרצח, ואת שני הסכינים בהם השתמש. כשהשוטרים הגיעו לזירה, אמרה להם כי ערבי דקר את אחותה, ושלא ניתן להכינס לחדר הסגור של האם. תוך כדי שיחתה עם השוטרים, שלחה לבן זוגה המתחבא בחדר הסמוך סמסים המזהירים אותו מהשוטרים שהגיעו.

דוד ערן בשימוע בבית המשפט, היום (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
דוד ערן בשימוע בבית המשפט, היום (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

גזר הדין שהוגש היום הוא האבן הגוללת את המקרה הזה. העונש שנגזר על דוד, באשמת רצח, הוא 20 שנת מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי, ופיצוי לאם המנוחה בגובה 250,000 ש"ח. העונש הנגזר על שירי סובול באשמת שידול לחבלה בכוונה מחמירה וסיוע לאחר מעשה, הוא שש שנות מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי. עוד לפניו גזר הדין, הצדדים ערכו הסכם טיעון במסגרתו שני הנאשמים, דוד ושירי, הודו בעבירות המיוחסות להם. הפרקליטות דרשה לגזור על סובול עד 10 שנות מאסר, אולם השופטים קבעו כי יש להתייחס לדבריה של אמה, שביקשה להתחשב באובדנה ולא להשאירה בודדה בעולם. דוד ערן הודה במעשים והורשע במסגרת הסדר טיעון, עם סעיף נפשי של אחריות מופחתת, בביצוע הרצח.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!