דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

נתניהו באו"ם / נתניהו באו"ם: "ישראל חותרת לשלום עם כל מנהיגי ערב, כולל הפלסטינים"

רה"מ ביקר את ההחלטות האנטי-ישראליות של האו"ם, אך ציין כי יש שינוי לטובה | דרש מהעולם "בטלו את הסכם הגרעין עם איראן, או שנו אותו", אך נשא בפרסית מסר לעם האיראני - "אנחנו לא האויבים שלכם, אנחנו החברים שלכם"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ספטמבר 2016 (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ספטמבר 2016 (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

נתניהו באו"ם: "אין גבול לאבסורד של האו"ם כאשר מדובר בישראל"

בפתח נאומו אמר נתניהו כי "אנחנו בפתחה של מהפכה" וציין כי מדינות רבות מכירות כיום בפוטנציאל הכלכלי של ישראל, וכן משקיעים כמו גוגל אינטל, שמכירים את ישראל כ"מדינת החדשנות".  הוא ציין כי המודיעין הישראלי מנע פיגועים רבים ברחבי העולם, " אולי אתם לא יודעיםן את הדבר אבל הממשלות שלכן אכן יודעות והן עובדות יחד איתכם לשמור על מדינותיכם בטוחות", אמר נתניהו.

נתניהו סיפר בגאווה בקשריו עם נשיא ארה"ב טראמפ שביקר בישראל במסעו במזה"ת, ובמפגש שלו עם ראש ממשלת הודו מודי. הוא ציין כי ביקר בשנה האחרונה בשש יבשות, ו"חבל שלא ביקרתי באנטארטיקה, מכיוון ששמעתי שהפינגווינים שם מאוד אוהבים את ישראל, וגם יודעים להבדיל בין שחור ולבן". באו"ם, אמר נתניהו, השחור והלבן מתערבבים בשורה של החלטות אנטי ישראליות. "אין אבסורד גדול יותר מיחס האו"ם לישראל", אמר, וציין כדוגמה החלטה שיזמה סוריה בארגון הבריאות העולמי נגד מצב התברואה ברמת הגולן, בעוד סוריה עצמה טובחת באזרחיה, או החלטת אונסק"ו שלא הכירה במערת המכפלה כאתר יהודי.

"למרות הפארסות האלה יש שינוי, איטי אבל בביטחה, אפילו באו"ם. שינוי חיובי. אדוני המזכיר הכללי, אני מעריך מאוד את ההצהרה שלך כי הכחשת זכותה של ישראל להתקיים היא אנטישמיות בצורה פשוטה וברורה."

"שנו את הסכם הגרעין עם אירן או בטלו אותו"

"טראמפ קרא להסכם הגרעין עם אירן "מביך" ואני לא יכול שלא להסכים איתו, מאחר שאירן מנסה להשמיד את המדינה שלי", אמר נתניהו, "היא מבצעת מסע כיבוש לאורך המזרח התיכון ומאיימת על העולם כולו. לפני שנתיים עמדתי כאן והסברתי מדוע ההסכם אינו חוסם את איראן מלהשיג נשק גרעיני אלא שדווקא מאיץ אותם". נתניהו קרא לאומות העולם – "שנו את ההסכם, או בטלו אותו"

נתניהו פונה לרוחאני בעברית - "נצח ישראל לא ישקר", ולעם האיראני בפרסית: "אתם לא האויבים שלנו, אתם החברים שלנו"

נתניהו פנה בפרסית לנשיא איראן חסן רוחאני וציטט מהתנ"ך את הפסוק "נצח ישראל לא ישקר".

לאחר מכן פנה נתניהו בפרסית לעם האיראני ואמר כי "אתם לא האויבים שלנו, אתם החברים שלנו". לאחר מכן הוסיף (באנגלית) כי "אני לא שכחתי, אני בטוח שגם אתם לא שכחתם", אמר נתניהו, "אני בטוח שהעם האיראני כאשר יום השחרור יגיע, הידידות בין שני עמנו העתיקים תפרח שנית".

"ישראל חותרת לשלום עם כל מנהיגי ערב, כולל הפלסטינים"

נתניהו, שנפגש אתמול עם נשיא מצרים א-סיסי, אמר כי הוא מעריך את תמיכתו בישראל. "ישראל חותרת לשלום עם כל מנהיגי ערב כולל הפלסטינים. אמש הנשיא טראמפ ואני דיברנו כאן באריכות רבה, אני מעריך את מנהיגותו ואת מחויבותו לעמוד לצידה של ישראל ולקיים עתיד לשלום לכולם. יחד נמצה את האפשרויות לשלום, יחד נצליח להתגבר על הסכנה מצד האיראנים. הידידות בין ישראל לארה"ב מעולם לא היתה כה חזקה ועמוקה."

ערב ראש השנה היהודי, נואם ראש הממשלה נתניהו באו"ם. לאחר נאומו של נשיא ארה"ב טראמפ, בו הכריז כי איראן וצפון קוריאה הם האיומים המרכזיים על שלום העולם ואף הכריז כי לא יהסס להשמיד את צפון קוריאה אם יהיה צורך, ולא הזכיר את הסכסכוך הישראלי-פלסטיני, יעלה ראש הממשלה נתניהו וינסה להשאיר חותם גם הוא.

כזכור, בנאומו בשנה שעבר הזמין נתניהו את אבו מאזן לירושלים, והכריז כי האו"ם יהיה הבית של ישראל לאחר שיפתר מהיסוד האנטישמי שמצוי בעיקר במועצת זכויות האדם של האירגון. לאחר נאומו של טראמפ, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו כי זהו הנאום האמיץ ביותר שהוא זוכר בתולדות האו"ם:

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!