דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מקסיקו

בעולם / מאות הרוגים ברעידת אדמה קטלנית במרכז מקסיקו

רעידת האדמה התרחשה בדיוק 32 שנים לאחר רעידת האדמה הקטלנית האחרונה במקסיקו, שגבתה אז חיים של אלפים | הכוחות, ואנשים שנקלעו לאיזור, ממשיכים בניסיונות לחץ פצועים | תלמידי בית הספר 'מוסטלו מורלוס' תירגלו תרחיש של רעידת אדמה שעות לפני שהתרחשה, וחייהם ניצלו

מחלצים מבקשים שקט מקהל צופים בעודם מחפשים ניצולים בין הריסות בניין מגורים במקסיקו סיטי לאחר רעידת אדמה בעוצמת 7.1 בסולם ריכטר (AP Photo/Gustavo Martinez Contreras)
מחלצים מבקשים שקט מקהל צופים בעודם מחפשים ניצולים בין הריסות בניין מגורים במקסיקו סיטי לאחר רעידת אדמה בעוצמת 7.1 בסולם ריכטר (AP Photo/Gustavo Martinez Contreras)

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר התרחשה במרכז מקסיקו, בלילה שבין שלישי לרביעי. רעידת האדמה הפילה בניינים רבי קומות, ומבין ענני אבק נאמדו לפחות 149 בני אדם, ולפי דיווחים לא מאומתים המספר טיפס כבר ל-250 הרוגים. אלפים ברחו לרחובות בבהלה, ורבים הושיטו יד כדי לעזור להציל את הלכודים. משרד החץ הודיע הבוקר (רביעי) כי ישלח משלחת חילוץ לסייע בידי המקסיקנים.

עשרות בניינים הפכו לגלי הריסות או נפגעו קשות, בחלקים המאוכלסים בצפיפות במקסיקו סיטי ומדינות סמוכות. ראש העיר, מיגל אנחל מנצ'רה, אמר כי בניינים נפלו ב-44 מקומות בבירה לבדה. שעות אחדות לאחר רעידת האדמה, עובדי ההצלה עדיין חיפשו בין שרידי בית ספר יסודי שהתמוטט בחלק הדרומי של מקסיקו סיטי, לכודים. כמה קרובי משפחה אמרו שהם קיבלו הודעת WhatsApp משתי בנות ששהו בבית הספר.

רעידת האדמה היא הקטלנית ביותר במקסיקו, מאז רעידת האדמה של 1985 שהתרחשה למרבה הזוועה באותו תאריך. הממשלה הפדרלית הכריזה על מצב אסון במקסיקו סיטי, ושיחררה כספי חירום בכדי לסייע לניצולים. הנשיא, אנריקה פנה נייטו, אמר כי הורה לכל בתי החולים לפתוח את דלתותיהם לפצועים.

שר הפנים הפדרלי, מיגל אנחל אוסוריו צ'ונג, אמר כי הרשויות דיווחו על אנשים שאולי עדיין לכודים בבניינים שהתמוטטו. לדבריו, מאמצי החיפוש היו איטיים בגלל שבריריות ההריסות. "זה צריך להיעשות בזהירות רבה, הזמן נגדנו", אמר.

מריאנה מוראלס, תזונאית בת 26, היתה אחת מרבות שהשתתפו באופן ספונטני במאמצי ההצלה. מריאנה עטתה מסכת-פנים מנייר והצטרפה לחטיבת-חילוץ כדי לפנות הריסות ממבנה שנפל בענן אבק לנגד עיניה, כ-15 דקות אחרי הרעש. מוראלס סיפרה לסוכנות AP שהיא נסעה במונית כשהרעש החל, והיא יצאה מהמונית להתאושש על המדרכה. ואז, במרחק של כמה מטרים בלבד, נפל הבניין בן שלוש הקומות.

רעידת האדמה שלחה אנשים שנמלטו מבתיהם אל רחובות העיר, שם נשארו במשך שעות, מחשש לחזור למבנים. החשמל ושירותי הטלפון הסלולרי הופסקו באזורים רבים, מה שהגביר את הכאוס.

בית הספר התיכון 'מוסטלו מורלוס' בג'וג'וטלה התמוטט בחלקו, ומנהלת בית הספר, אדלינה אנזורס, אמרה כי תרגיל רעידת האדמה שבית הספר ערך אתמול בבוקר היה ברכה, משום שסייע להתמודד עם "הדבר האמיתי" שפגע רק שעתיים לאחר מכן. "אמרתי להם שזה לא משחק, שאנחנו צריכים להיות מוכנים", אמרה אנזורס על התרגיל. "כשהרעידה החלה, ילדים ומורים יצאו במהירות, ואף אחד לא נפגע," אמרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!