דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש השנה התשע"ח

ראש השנה התשע"ח / היום הראשון של השנה החדשה - הישראלים מטיילים, מסייעים ומתפללים

הגנים והפארקים הלאומיים מלאים במטיילים | המשלחת הישראלית המסייעת לנפגעים ברעש האדמה נחתה זה מכבר במקסיקו | התינוקות שנולדו לתשע"ח | והמתפללים באומן זוכים לטיפול צמוד ממד"א | שנה טובה!

  • גן לאומי גן השלושה (הסחנה) (צילום: דור רחמים / רשות הטבע והגנים)
    גן לאומי גן השלושה (הסחנה) (צילום: דור רחמים / רשות הטבע והגנים)
  • יוליה קארס, מקיבוץ שמרת שבגליל, וצוות האחיות ביולדות א',  בבית החולים גליל מערבי (צילום: בית החולים)
    יוליה קארס, מקיבוץ שמרת שבגליל, וצוות האחיות ביולדות א', בבית החולים גליל מערבי (צילום: בית החולים)

היום הראשון השנה העברית מאופיין שקט בכבישים, עומס לא כבד (עדיין) בגנים ובפארקים הלאומיים, בתפילות להצלחתה של משלחת הסיוע הישראלית ברעש האדמה במקסיקו ובקברו של הרבי באומן, וגם התינוקות שנולדו לתוך השנה החדשה.

כ- 35,000 מטיילים כבר פוקדים את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע תנועה ערה במיוחד נרשמת בגן לאומי גן השלושה. בתוך כך כ-200 אופנוענים השכימו קום והגיעו לצפות בזריחה הראשונה של השנה החדשה בגן לאומי כוכב הירדן.

גן לאומי חורשת טל (צילום: דעבוס פארס / רשות הטבע והגנים).
גן לאומי חורשת טל (צילום: דעבוס פארס / רשות הטבע והגנים).

ברשות הטבע והגנים מקיימים במהלך החג שלל פעילויות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ביניהם סיורים מודרכים בשמורת טבע עיינות צוקים וגן לאומי הרודיון. זאת בנוסף לפעילויות לכל המשפחה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. בתוך גם יתקיים ביום שבת בתל מורשה בגן לאומי בית גוברין הפנינג עפיפונים גדול לכל המשפחה.

באומן נערכו בימים האחרונים כונני התגובה המיידית של מד״א, שם ייערכו תפילות המוניות לאורך כל ימי החג. 100 פראמדיקים וחובשים של מד"א עומדים הכן, והם נכונים להעניק מענה מלא לכל קריאה וקריאה. במד"א מציינים כי פתחו קו חירום מיוחד 0-800-200-101  שיעמוד לרשות הישראלים הרבים באומן, ויאפשר להם לחייג מכל טלפון שהוא למוקד החירום של מד"א בארץ ולקבל סיוע ראשוני כבר בטלפון. גם אפליקציית 'מד״א שלי' עומדת לרשותם, ובכך יוכלו במד״א להציל חיים גם מעבר לים במהלך החג.

המשלחת הישראלית נוחתת במקסיקו (צילום: משרד החוץ)
המשלחת הישראלית נוחתת במקסיקו (צילום: משרד החוץ)

https://twitter.com/NizarAmer/status/910789341127090176/photo/1

בתוך כך, משלחת הסיוע הישראלית נחתה בשעה האחרונה במקסיקו. כ-60 איש מטעם פיקוד העורף, יחד עם שני נציגי משרד החוץ המריאו בערב החג לאזור מוכה האסון, ואמש נמסר ממשרד החוץ כי השגרירות כבר פועלת מול השלטונות המקומיים למיפוי הצרכים המיידיים וריכוז הבקשות לסיוע. המשלחת היא מבין הראשונות להגיע למקסיקו, כן, אפילו לפני זו משכנתה מצפון – ארה"ב.

יוליה קארס, מקיבוץ שמרת שבגליל, וצוות האחיות ביולדות א', בבית החולים גליל מערבי (צילום: בית החולים)
יוליה קארס, מקיבוץ שמרת שבגליל, וצוות האחיות ביולדות א', בבית החולים גליל מערבי (צילום: בית החולים)

 

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נולדו 11 תינוקות בתוך 14 שעות. אחת היולדות, יוליה קארס, מקיבוץ שמרת שבגליל, ילדה את בתה הבכורה במשקל 2.945 ק"ג והועברה למחלקת יולדות א'.  "אני רוצה להודות לצוות החם והתומך בחדר הלידה" אמרה יוליה. "זה מרגש מאוד לפתוח ככה את השנה החדשה, אני מברכת את כל היולדות האחרות ומאחלת לכולם, שנה מוצלחת עם הרבה דברים טובים ובעיקר שמחים".

חן ויקיר חובקים את בתם שנולדה בערב ראש השנה תשע"ח, בבית החולים זיו (צילום: בית החולים זיו)
חן ויקיר חובקים את בתם שנולדה בערב ראש השנה תשע"ח, בבית החולים זיו (צילום: בית החולים זיו)

במרכז הרפואי זיו, נולדה בת ראשונה לחן ויקיר לוי מקריית שמונה, תינוקת מקסימה ובריאה, שהגיחה לאוויר העולם בערב החג במשקל של 3.100 ק"ג. לזוג הנרגש, חן (29) ויקיר (32) ילד נוסף, דניאל בן שנה ושמונה חודשים שנולד אף הוא בזיו וממתין כעת בהתרגשות בבית הסבתא לשובה של אימו עם התינוקת החדשה, אחותו. "זו המתנה המדהימה ביותר לשנה החדשה שאפשר לקבל", אומרת חן לוי, היולדת הטרייה.  "הגעתי כבר בצהריים לחדרי הלידה בזיו עם צירים והבנתי שאני נשארת ללדת ולא אהיה בארוחת החג. הצוות היה נפלא, קשוב ותומך. אנחנו רוצים להודות להם מקרב לב על הליווי הצמוד והמכיל, על התמיכה והדאגה לכך שהלידה תעבור בצורה הטובה והקלה ביותר. אין ספק שזהו ראש שנה מיוחד במינו ומאושר עבורנו" אמרה חן לוי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!